تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

مشخصات میکرو پهپاد شناسایی NX70 فرانسه

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های میکرو پهپاد شناسایی NX70 خواهیم پرداخت.

میکرو پهپاد شناسایی NX70 فرانسه

رویداد۲۴ حسین فلاحی: NX70 یک میکرو هواپیمای بدون سرنشین شناسایی (پهپاد) است که توسط نوادم، یک سازنده وسایل رباتیک هوایی فرانسوی ساخته شده است. این میکرو پهپاد برای ماموریت های نظارت، شناسایی، جستجو و نجات، امنیت و آتش نشانی استفاده می شود.

آژانس تدارکات دفاعی فرانسه بیش از 50 فروند میکرو پهپاد شناسایی و نظارت NX70 را در ژوئن 2019 به نوادم سفارش داد. پهپادها تا سپتامبر 2019 به آژانس تدارکات دفاعی فرانسه تحویل داده شدند.

نوادم این پهپاد را در نمایشگاه دفاعی میلیپول 2019 در نوامبر 2019 به نمایش گذاشت. گردان آتش دریایی مارسی نیروی دریایی فرانسه چهار فروند میکرو پهپاد NX70 را از نوادم در ژانویه 2020 خریداری کرد.

طراحی و ویژگی های NX70

NX70 یک میکرو کوادکوپتر است که بر اساس یک بدنه چهار پایه طراحی شده است. بدنه جلو و عقب این پهپاد مجهز به بازوهای کشیده شده است که هاب روتور را یکپارچه می کند. هر توپی روتور با یک ملخ دو پره که توسط یک موتور الکتریکی هدایت می شود نصب می شود.

این پهپاد دارای 51 سانتی متر عرض و 13 سانتی متر ارتفاع  است. حداکثر وزن برخاست این پهپاد 1 کیلوگرم است. NX70 را می توان به راحتی در پلتفرم های بزرگتر مانند سیستم های تسلیحاتی ادغام کرد تا انعطاف پذیری عملیاتی را بهبود بخشد.

میکرو پهپاد شناسایی NX70 فرانسه

قابلیت های عملیاتی این هواپیمای بدون سرنشین در صحنه های مختلف عملیات در سراسر جهان مورد آزمایش قرار گرفته است. بر اساس ورودی‌های مشتریان، پهپاد به پیکربندی NX70 Block 2 توسعه یافته است که تثبیت‌کننده تصویر، جهت، عملکرد شناسایی و قابلیت‌های دید در شب و برد رادیویی بیش از 5 کیلومتر را افزایش می‌دهد.

محموله های NX70

NX70 یک محموله دو طیفی شامل یک دوربین روز الکترواپتیکال با وضوح فوق العاده بالا و دوربین حرارتی را حمل می کند. این میکرو پهپاد می‌تواند دستگاه‌های مختلفی مانند کیت پزشکی، نارنجک دودزا و مسدودکننده را بلند و رها کند، که آن را به تنهایی به یک میکروپهپاد چند منظوره برای کاربردهای دفاعی تبدیل می‌کند.

ناوبری و ارتباطات پهپاد میکرو NX70

این پهپاد از ناوبری GPS، بازگشت خودکار به خانه یا بازگشت به خلبان، سیستم کنترل پرواز خودکار و روش اضطراری خودکار برای عملیات ایمن استفاده می کند.

سیستم NX70 با فرمت‌های نقشه نظامی و همچنین مختصاتی از جمله سیستم مرجع شبکه نظامی، مرکتور عرضی جهانی و Deg-Min سازگار است. ارتباطات رادیویی توسط یک ویدیو و پیوند داده کاملا دیجیتال پشتیبانی می شود که داده ها را در باندهای مدنی فرکانس دوگانه و باندهای قابل انتخاب دوربرد منتقل می کند.

میکرو پهپاد شناسایی NX70 فرانسه

پهپاد هیچ اطلاعاتی را در هواپیما ذخیره نمی‌کند و از رمزگذاری پیوند داده و دسترسی با روش‌های شناسایی برای اطمینان از ایمنی داده‌های جمع‌آوری‌شده در طول ماموریت استفاده می‌کند.

ایستگاه کنترل زمینی NX70

این پهپاد توسط یک ایستگاه کنترل زمینی تعبیه شده با نرم افزار برای پشتیبانی از عملیات ناوبری، کنترل پرواز و پردازش داده ها اداره می شود. فرستنده پیوند داده را می توان از ایستگاه کنترل زمینی جدا کرد تا به اپراتور اجازه دهد NX70 را از داخل یا خارج خودرو هدایت کند. نرم افزار ایستگاه کنترل زمینی دقت داده های گرفته شده با یک مدل زمین سه بعدی را تضمین می کند.

عملکرد میکرو پهپاد نوادم NX70

پهپاد میکرو دارای برد استاندارد 1 کیلومتر و حداکثر برد 5 کیلومتر است. این میکرو پهپاد می تواند تا 45 دقیقه در هوا مقاومت کند. NX70 می تواند حتی در محیط های دارای شرایط آب و هوایی سخت از جمله با سرعت باد تا 65 کیلومتر در ساعت، باران، گرد و غبار، هوای گرم و مرطوب پرواز کند. این میکروپهپاد قادر است در دماهای متفاوت بین -15 درجه سانتیگراد تا +45 درجه سانتیگراد کار کند.

میکرو پهپاد شناسایی NX70 فرانسه

پهپاد میکرو نوادم NX70 در یک جعبه حمل و نقل تاکتیکی حمل می شود که می تواند دو پهپاد را در خود جای دهد. کوله پشتی جمع و جور، تحرک بالای سیستم را در طول ماموریت تضمین می کند. NX70 یک دقیقه طول می کشد تا از حالت انباری به عملیاتی تبدیل شود.

مشخصات کلی میکرو پهپاد شناسایی NX70

نوع پروژه: هواپیمای بدون سرنشین میکرو

سازنده: نوادم

طول: 51 سانتی متر

حداکثر وزن برخاست: 1 کیلوگرم

حداکثر برد: 5 کیلومتر

استقامت: 45 دقیقه

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما
پیشخوان