تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد

مت دیمون کیست؟

بیوگرافی مت دیمون (Matt Damon) بازیگر و همسرش لوسیانا باروسو با عکس و ناگفته های زندگی شخصیش را را در ادامه بخوانید.

بیوگرافی مت دیمون

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مت دیمون، بازیگری است که در آمریکا در تاریخ ۸ اکتبر ۱۹۷۰ متولد شد. او از سن ۱۸ سالگی به بازیگری مشغول شد و در فیلم "ویل هانتینگ نابغه" (Good Will Hunting) شهرت یافت. علاوه بر این، او دانشجوی انصرافی رشته زبان انگلیسی در دانشگاه هاروارد بود.

مت دیمون با قد ۱۷۸ سانتیمتر و وزن ۸۴ کیلوگرم یکی از بازیگران مشهور تاریخ سینمای جهان است.

خانواده مت دیمون

مت دیمون کیست؟

مت پیج دیمون، با نام کامل "متیو پیج دیمون" (Matthew Paige Damon)، در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۴۹ در شهر کمبریج واقع در ایالت ماساچوست آمریکا به دنیا آمد. او فرزند دوم خانواده‌ای چهار نفره بود. بلافاصله پس از تولد، خانواده‌اش به شهر نیوتون نقل مکان کردند.

پدر مت، کنت، در حوزه کارکنان بورس فعالیت می‌کرد و نژاد انگلیسی-اسکاتلندی داشت. مادر او، نانسی، اصالتاً فنلاندی و سوئدی بوده و در حوزه آموزش ابتدایی به عنوان استاد دانشگاه فعالیت می‌کرد.

طلاق والدین مت دیمون

در دو سالگی مت، والدینش از هم جدا شدند و او به همراه مادر و برادرش به کمبریج بازگشت. در این شهر، مت با مادر و برادرش بزرگ شد.
مت یک برادر بزرگتر به نام کایل دارد. کایل در زمینه مجسمه‌سازی فعالیت می‌کند. همچنین، مت یک خواهر ناتنی به نام سارا بردفورد دارد.

تحصیلات مت دیمون

مت دیمون کیست؟

بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان کمبریج رینج، مت وارد دانشگاه هاروارد شد. در دانشگاه هاروارد، او در رشته زبان انگلیسی تحصیل کرد. اما پس از گذشت چهار سال، به دلیل علاقه‌ای که به حرفه بازیگری داشت، تصمیم گرفت تحصیلات خود را رها کند و به منظور پیشرفت در این حرفه فعالیت کند.

در دوران دبیرستان، مت برای نمایشنامه‌ای که در مدرسه خود اجرا می‌شد، برای اولین بار به روی صحنه تئاتر رفت. این تجربه باعث شد که او به حرفه بازیگری علاقه‌مند شود. سپس، با کمک گری اسپکا، معلم درامش، مت پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه بازیگری کسب کند.

اولین فیلم مت دیمون

مت دیمون کیست؟

در سال ۱۹۸۸، در سن ۱۸ سالگی، مت برای اولین بار در فیلم سینمایی "میستیک پیتزا" (Mystic Pizza) در نقش استیمر به جلوی دوربین رفت.
سپس در سال ۱۹۹۶، در فیلم "شجاعت در زیر آتش" (Courage Under Fire) و فیلم "دلال بیمه" (The Rainmaker) سال ۱۹۷۷، در نقش رودی بیلور حضور داشت و این دو فیلم نقش‌های مهمی در مسیر حرفه‌ی بازیگری او بودند.

علت کاهش وزن مت دیمون

مت دیمون کیست؟

در سال ۱۹۹۶، به خاطر بازی در فیلم سینمایی "شجاعت در زیر آتش"، مت دیمون در نقش متخصص ایلاریو، مجبور شد در طول ۱۰۰ روز فیلمبرداری، به‌منظور پیشنهاد وزن مورد نیاز برای نقش خود، ۱۸ کیلوگرم وزن کاهش دهد.

شهرت مت دیمون

در سال ۱۹۹۷، در سن ۲۷ سالگی، مت دیمون با بازی در فیلم سینمایی "ویل هانتینگ نابغه" (Good Will Hunting) در نقش ویل هانتینگ به شهرت عالی دست یافت. این نقش به او شهرت و موفقیت بیشتری در صنعت فیلم و بازیگری به ارمغان آورد.

همچنین، در سال ۱۹۹۸ و در سن ۲۸ سالگی، مت دیمون با بازی در فیلم سینمایی "نجات سرباز رایان" (Saving Private Ryan) در کنار بازیگرانی چون تام هنکس، تام سایزمور، بری پپر و وین دیزل، به شکوه و موفقیت دیگری دست یافت.

در سال ۱۹۹۰، در سن ۲۰ سالگی، مت دیمون با بازی در سریال "پسر در حال ظهور" (The Fresh Prince of Bel-Air) در نقش چارلی رابینسون، برای اولین بار در صحنه‌ی تلویزیونی فعالیت کرد.

تجربه نویسندگی مت دیمون

مت دیمون کیست؟

در سال ۱۹۹۷، مت دیمون برای نخستین بار به عنوان نویسنده در فیلم سینمایی "ویل هانتینگ نابغه" (Good Will Hunting) ظاهر شد. این فیلم که به همراه بن افلک نویسنده و همچنین بازیگر آن بود، به او شهرت و موفقیت بزرگی را به ارمغان آورد.

پس از آن، مت دیمون به عنوان نویسنده فیلم‌های سینمایی مانند "جری" (Gerry) و "سرزمین موعود" (Promised Land) نیز فعالیت کرد.

در سال ۲۰۰۰، مت دیمون برای اولین بار در انیمیشن "تیتان ای.ئی" (Titan A.E.) به عنوان صداپیشگی حضور داشت. پس از آن، در انیمیشن‌های "مجستیک" (The Majestic) و "خوش قدم ۲" (Happy Feet 2) نیز به عنوان صداپیشه حضور داشت.

وی همچنین در مستند‌های "Howard Zinn: You Can't Be Neutral on a Moving Train" و "Running the Sahara" نیز شرکت کرد.

در سال ۲۰۰۲، در سن ۳۲ سالگی، مت دیمون برای نخستین بار به عنوان تهیه‌کننده اجرایی در فیلم سینمایی "چرخش سوم" (The Third Wheel) در پشت صحنه فعالیت کرد. 

روابط مت دیمون

مت دیمون کیست؟

در سال ۱۹۸۹، در سن ۱۹ سالگی، مت دیمون وارد رابطه‌ای با دختری به نام "اسکایلر ساتنشتاین" (Skylar Satenstein) شدند. اما پس از مدتی، این دو افراد از هم جدا شدند و رابطه‌شان به پایان رسید.

در سال ۱۹۹۷، در سن ۲۷ سالگی، مت دیمون با بازیگر "مینی درایور" (Mini Driver) در فیلم "ویل هانتینگ نابغه" (Good Will Hunting) وارد یک رابطه عاشقانه شدند. اما پس از سه سال، این دو تصمیم به جدایی گرفتند و رابطه آن‌ها به پایان رسید.

ازدواج و همسر مت دیمون

در سال ۲۰۰۳، مت دیمون با "لوسیانا باروسو"، دختر خدمتکاری در یک رستوران در شهر میامی، آشنا شدند. پس از دو سال رابطه، در تاریخ ۹ دسامبر ۲۰۰۵، آنها با یکدیگر ازدواج کردند.

از این ازدواج، سه دختر به نام‌های ایزابلا، کایازولا و استلا زولا به دنیا آمدند. هم اکنون، این خانواده در لس آنجلس ساکن هستند.

مت دیمون "آلکسیا باروسو"، دختری که حاصل از ازدواج قبلی همسر فعلی او است، را هم به عنوان فرزند خواندگی پذیرفته است.

قبل از ازدواج با "لوسیانا باروسو"، مت دیمون در ارتباط با چندین بازیگر و هنرمند دیگر بود. این شامل "وینونا رایدر"، "کلر دنیز"، "اودسا ویتمایر"، "رونا میترا" و "کارا سندس" می‌شود.

علاقه مت دیمون به خالکوبی

مت دیمون علاقه زیادی به خالکوبی دارد و از جمله خالکوبی‌هایی که دارد، مهمترین آنها خالکوبی‌هایی است که نام همسر و چهار دخترش را روی بدنش دارد.

یکی از پولسازترین بازیگران دنیا

مت دیمون به عنوان یکی از پول‌سازترین بازیگران به ترتیب رتبه‌بندی مجله "فوربز" شناخته شده است. فیلم‌های او در گیشه آمریکای شمالی بیش از ۳.۸ میلیارد دلار فروش کرده‌اند، که این باعث شده است تا او به یکی از بازیگران پرفروش ترین در تاریخ تبدیل شود. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان