تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
اسماعیل کوثری، عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴:

اصولگرایان شکست نخورده‌اند، به موفقیت نرسیدند!

اظهارات هفته گذشته حداد عادل در مورد دخالت دولت در انتخابات مجلس، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. این در حالی است که حداد عادل و ائتلاف اصولگرایان هیچ مستندی برای ادعاهای خود ارائه نکرده‌اند و حتی تعداد اندکی از آنان حاضر به اظهارنظر در این مورد هستند.
رویداد۲۴- اظهارات هفته گذشته حداد عادل در مورد دخالت دولت در انتخابات مجلس، واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. این در حالی است که حداد عادل و ائتلاف اصولگرایان هیچ مستندی برای ادعاهای خود ارائه نکرده‌اند و حتی تعداد اندکی از آنان حاضر به اظهارنظر در این مورد هستند. 

اصولگرایان که در تهران حتی یک کرسی از مجلس دهم را کسب نکرده‌اند، پس از انتخابات شعار تمکین به نتایج سر دادند، اینک با گذشت زمان، عمق این شکست را درک کرده‌اند، به خصوص که هفته گذشته و در آستانه دور دوم انتخابات، پیش بینی یک شکست دیگر را می‌کردند، از این رو ادعاهای حداد عادل را باید ناشی از این شکست و در منافات با ادعای «تمکین» به نتیجه انتخابات دانست. 

در همین حال اصولگرایان که نتیجه انتخابات را «شکست» نمی‌دادند و از آن به «عدم موفقیت» تعبیر می‌کنند، همچنان بر این ادعای بی‌پایه و اساس اصرار می‌ورزند و وعده مستندات می‌دهند. 

در همین رابطه اسماعیل کوثری، عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴، در توجیه ادعاهای حداد عادل مدعی شد: «دولتمردان و امکانات آن‌ها در استان‌ها و شهرستان‌ها تا حدی به کمک کاندیداهای مورد نظر خود آمدند و همین امر در ‌‌نهایت باعث شد که که آقای حداد عادل چنین موضوعی را اعلام کرد. مصادیق این امر نیز وجود دارد که اگر خواستار آن باشند در زمان مناسب ارائه می‌شود. منظور این است که به عینه دیده شد که از بین مسئولان افرادی اظهارنظر کردند، افرادی تاکید کردند، افرادی از نماینده‌ها حمایت مستقیم کردند و در روحیه و ذهن مردم اثر گذاشتند تا تصمیم گیری بر آن اساس انجام شود. در ‌‌نهایت باید گفت که این بار بر خلاف دفعات قبل، دولتی که بسیار دم از قانون می‌زند، خلاف قانون عمل کرد.» 

وی در مورد مستندات ادعاهای حداد عادل گفت: «در صورت لزوم، مستندات این امر در زمان مناسب ارائه می‌شود.» 

عضو ائتلاف بزرگ اصولگرایان در مورد این موضوع که در صورت مداخله دولت در انتخابات، شورای نگهبان قطعا ورود پیدا می‌کرد، از پاسخ طفره رفت و گفت: «آنچه آقای حداد می‌گویند و ما نیز بر آن تاکید می‌کنیم، بی‌پایه و اساس نیست. بعضی نظرهای مسئولین در حمایت از نمایندگان مورد نظر آن‌ها و اقداماتی که نباید انجام دهند اما مرتکب شده‌اند از نمونه این مصادیق است.» 

او بار دیگر تکرار کرد: «چنانچه ضرورت داشته باشد و مصلحت بر این باشد، قطعا مستندات دخالت دولت در انتخابات را ارایه خواهیم کرد.» 

کوثری در مورد ادعای اصولگرایان مبنی بر تمکین به انتخابات و تضاد رفتار اخیر حداد عادل با این موضوع و وارد کردن اتهام به دولت نیز گفت: «این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند، حتی اعتراضی که برای شورای نگهبان نوشتیم که البته شورای نگهبان بنا بر مصلحتی که در نظر گرفته و از آن اطلاع نداریم، این مساله را تشریح نکرده است. بر این اساس، ائتلاف اصولگرایان اعلام کرد که نتیجه هرچه باشد، می‌پذیرد.» 

وی حتی در مورد زمان احتمالی انتشار مستندات مورد ادعا نیز بار دیگر تکرار کرد: «اگر ضرورت داشته باشد این مستندات را منتشر خواهیم کرد.» 

عضو ائتلاف اصولگرایان در پاسخ به سوالی درباره چرایی شکست اصولگرایان در تهران نیز گفت: «این یک شکست نیست، چون اصولگرایی شکست ندارد، فراز و نشیب و عدم موفقیت دارد اما شکست نیست. چنانچه این موضوع را شکست تفسیر کنیم، به عنوان مثال باید بگوییم که پیامبر (ص) نیز در جنگ احد شکست خورد، ما این موضوع را عدم موفقیت می‌دانیم.» 

اسماعیل کوثری در مورد اینکه آیا عدم موفقیت اصولگرایان در تهران، نشانه از دست رفتن پایگاه اجتماعی این طیف محسوب نمی‌شود این موضوع را انکار کرد گفت: «موضوعی که وجود دارد آن است که حداقل ما به طور کامل بر اساس آن چیزی که قانون می‌گوید، موضوع را قبول کردیم و به همین قانون تمکین کردیم.»

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
حالا چرا به موفقیت نرسیدند؟ چون در جلب نظر مردم برای تایید افکارشون شکست خوردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
چه تشبیهی جنگ احد کفار ومسلمانها تا این افراد در راس امور باشند دشنمن کلاهش را کج بگذ ارد
نظرات شما
پیشخوان