خدمت رسانی کیفی با وجود کاهش کمی نیروی انسانی بانک ملی ایران
تعداد نیروی انسانی بانک ملی ایران با شیب ملایمی در حال کاهش است، اما این کاهش ناشی از چیست و چه اثری بر کارکرد بانک دارد؟
رویداد۲۴ به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، آن طور که صورتهای مالی سال ۱۳۹۷ این بانک نشان میدهداد، تعداد کارکنان بانک از ۳۴ هزار و ۷۶ نفر در پایان سال ۱۳۹۶ به ۳۲ هزار و ۴۷۰ نفر در پایان سال گذشته رسیده است.
کاهش ۴.۷۱ درصدی کارکنان بانک ملی ایران را میتوان ناشی از توسعه کم سابقه بانکداری الکترونیکی طی سالهای اخیر دانست.
بانک ملی ایران علاوه بر توسعه ابزارهای فیزیکی بانکداری الکترونیک مانند دستگاههای خودپرداز، CSR، Cashless و ...، ابزارهایی مانند «بام» و «بله» را نیز به صورت نرم افزاری ایجاد و تقویت کرده است، به طوری که اکنون بسیاری از امور بانکی مشتریان از روشهای غیرحضوری قابل انجام است.
گرچه کاهش تعداد نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی کارکنان دارای سابقه کار طولانی است و از طریق بانکداری الکترونیک نیز بخشی از امور مرتبط با این افراد انجام میشود، اما با این حال تزریق نیروی کار جوان به واحدهایی که نیازمند تخصص و توان تازه اند، از نظر مدیران این بانک دور نمانده است. به همین دلیل بود که به تازگی تعدادی نیروی تازه نفس در قالب آزمون استخدامی به بخشهای مختلف بانک اضافه شد.
روند تعدیل نیروی انسانی در بانک ملی ایران طی سالهای اخیر نشان داده که همزمان با خروج نیروهای قدیمی و ورود نیروهای جدید، میزان کارایی و بهره وری منابع انسانی افزایش یافته و از سوی دیگر رضایتمندی مشتریان نیز همزمان با توسعه ابزارهای جدید بانکی بیشتر شده است.
بانک ملی ایران همچنین بهبود وضعیت روحی کارکنان را همیشه در دستور کار داشته که از این دست به فراهم آوردن امکانات ورزشی و تفریحی از جمله بیست و ششمین المپیاد ورزشی کارکنان بانک میتوان اشاره نمود.
این المپیاد ورزشی از ۴ تا ۹ مهرماه با حضور ۱۲۰۰ نفر از کارکنان از ۳۱ استان کشور در شهر مشهد مقدس در حال برگزاری میباشد.
خبر های مرتبط