توضیحی درباره دو نرخی شدن تاکسیها
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی و رانندگان این بخش جز مظلومترین بخشها هستند، افزود: دو نرخی شدن کرایه تاکسیها درپی شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی با استفاده از مصوبهای در شورای شهر چهارم انجام شده است.
رویداد۲۴ تاکسیها به دلیل رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تقسیم کرایه مسافر چهارم بین سه مسافر دیگر گفت: بی تردید اگر نرخ گذاری تاکسیرانی و کرایهای که تاکسیها دریافت میکنند بر اساس مصوبه باشد قانونی است و مشکلی ندارد و اگر خلاف مصوبه باشد هرکسی اعتراض داشته باشد و شکایت کند رسیدگی خواهد شد.
وی افزود: در شورای شهر تهران در دوره چهارم مصوبهای برای رعایت فاصله برای بانوان در عقب تاکسیها بود که به صورت فشرده در عقب تاکسیها ننشینند؛ مصوبهای که شورا تحت عنوان خدمات بیشتر و راحتتر داده شده بود لذا در شرایط فعلی شیوع کروناویروس از همین مصوبه برای فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها استفاده کردیم و مصوبهای جدید ندادیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون این مصوبه برای بانوان در تاکسیها اجرایی نشده بود افزود: خیلی مصوبات داریم که اجرایی نمیشوند در حال حاضر نیز بسیاری مصوبات ما اجرا نمیشوند و تذکرات ما به شهرداری نیز در همین خصوص است در مورد مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها درپی شیوع کرونا و لزوم مسافرگیری سه نفر برای تاکسیها بررسی کردیم در شورا چهارم این مصوبه هست و میتواند موضوع کرونا هم پوشش دهد لذا مصوبه جدید ندادیم.
بیشتر بخوانید: معمای تاکسیسواری در تهران؛ از کرایههای گران تا لغو طرح ترافیک
وی ادامه داد: البته اعتقاد نداریم برای این فاصله گذاری مردم باید تاوان آن را بدهند چرا که دولت درباره کرونا اعتبار گذاشته و باید از این اعتبار برای بخش حمل و نقل عمومی نیز هزینه شود؛ وقتی این اعتبار اختصاص داده نمیشود فشارش به مردم وارد میشود. قطعا شهرداری تهران نمیتواند کرایه راننده تاکسی شخصی را پرداخت کند.
وی تاکید کرد: این اشکال به دلیل عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی ایجاد شده است؛ تاکنون از اعتبار اختصاص داده شده برای مقابله با کرونا ریالی به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است که اگر اختصاص پیدا میکرد این مشکلات ایجاد نمیشد. امروز حمل و نقل جز مظلومترین بخشها است و رانندگان حمل و نقل عمومی مثل تاکسیرانان جز مظلومترینها هستند.
دولت از اعتبار کرونا به تاکسیها پرداخت کند و نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه نمیتوان به تاکسیران گفت مسافر کمتر سوار کن و کرایهاش را هم دریافت نکن، افزود: در حال حاضر بیشترین محدودیتها برای تاکسیها اعمال میشود؛ مگر در هواپیماها که مسافر سوار میکنند این فاصله گذاری رعایت میشود؟ من به تازگی سفر هوایی داشته ام و مسافران فشرده در هواپیما بودند لذا مدام به تاکسیها گیر داده میشود.
وی افزود: دولت از اعتبار کرونا به تاکسیها پرداخت کند و بگوید اصلا دو مسافر سوار کنند نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد. فاصله اجتماعی باید رعایت شود، اما اعتباری هم برای افزایش ناوگان باید توسط دولت داده شود. تنها مطرح میشود محدودیت برای حمل و نقل و حذف طرح ترافیک، به این ترتیب درامدها همگی حذف میشود، هزینهها افزایش مییابد و ریالی هم کمک نمیشود خوب در چنین شرایطی چگونه باید شهر اداره شود؟ ایا اداره شهر بودجه نمیخواهد؟
وی با بیان اینکه حقوق رانندگان تاکسی را چه کسی باید پرداخت کند؟ انصاف نیست همه فشار به یک دستگاه باشد. خاطر نشان کرد که مدیریت شهری که در دولت حضور دارد، دفاع کند و اعتبار بگیرد و ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا دهد.
وی افزود: در شورای شهر تهران در دوره چهارم مصوبهای برای رعایت فاصله برای بانوان در عقب تاکسیها بود که به صورت فشرده در عقب تاکسیها ننشینند؛ مصوبهای که شورا تحت عنوان خدمات بیشتر و راحتتر داده شده بود لذا در شرایط فعلی شیوع کروناویروس از همین مصوبه برای فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها استفاده کردیم و مصوبهای جدید ندادیم.
وی در پاسخ به این سوال که چرا تاکنون این مصوبه برای بانوان در تاکسیها اجرایی نشده بود افزود: خیلی مصوبات داریم که اجرایی نمیشوند در حال حاضر نیز بسیاری مصوبات ما اجرا نمیشوند و تذکرات ما به شهرداری نیز در همین خصوص است در مورد مصوبه فاصله گذاری اجتماعی در تاکسیها درپی شیوع کرونا و لزوم مسافرگیری سه نفر برای تاکسیها بررسی کردیم در شورا چهارم این مصوبه هست و میتواند موضوع کرونا هم پوشش دهد لذا مصوبه جدید ندادیم.
بیشتر بخوانید: معمای تاکسیسواری در تهران؛ از کرایههای گران تا لغو طرح ترافیک
وی ادامه داد: البته اعتقاد نداریم برای این فاصله گذاری مردم باید تاوان آن را بدهند چرا که دولت درباره کرونا اعتبار گذاشته و باید از این اعتبار برای بخش حمل و نقل عمومی نیز هزینه شود؛ وقتی این اعتبار اختصاص داده نمیشود فشارش به مردم وارد میشود. قطعا شهرداری تهران نمیتواند کرایه راننده تاکسی شخصی را پرداخت کند.
وی تاکید کرد: این اشکال به دلیل عدم توجه دولت به بخش حمل و نقل عمومی ایجاد شده است؛ تاکنون از اعتبار اختصاص داده شده برای مقابله با کرونا ریالی به حمل و نقل عمومی پرداخت نشده است که اگر اختصاص پیدا میکرد این مشکلات ایجاد نمیشد. امروز حمل و نقل جز مظلومترین بخشها است و رانندگان حمل و نقل عمومی مثل تاکسیرانان جز مظلومترینها هستند.
دولت از اعتبار کرونا به تاکسیها پرداخت کند و نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد
رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران در بخش دیگری از صحبتهای خود با تاکید بر اینکه نمیتوان به تاکسیران گفت مسافر کمتر سوار کن و کرایهاش را هم دریافت نکن، افزود: در حال حاضر بیشترین محدودیتها برای تاکسیها اعمال میشود؛ مگر در هواپیماها که مسافر سوار میکنند این فاصله گذاری رعایت میشود؟ من به تازگی سفر هوایی داشته ام و مسافران فشرده در هواپیما بودند لذا مدام به تاکسیها گیر داده میشود.
وی افزود: دولت از اعتبار کرونا به تاکسیها پرداخت کند و بگوید اصلا دو مسافر سوار کنند نباید همه فشار به رانندگان تاکسی باشد. فاصله اجتماعی باید رعایت شود، اما اعتباری هم برای افزایش ناوگان باید توسط دولت داده شود. تنها مطرح میشود محدودیت برای حمل و نقل و حذف طرح ترافیک، به این ترتیب درامدها همگی حذف میشود، هزینهها افزایش مییابد و ریالی هم کمک نمیشود خوب در چنین شرایطی چگونه باید شهر اداره شود؟ ایا اداره شهر بودجه نمیخواهد؟
وی با بیان اینکه حقوق رانندگان تاکسی را چه کسی باید پرداخت کند؟ انصاف نیست همه فشار به یک دستگاه باشد. خاطر نشان کرد که مدیریت شهری که در دولت حضور دارد، دفاع کند و اعتبار بگیرد و ناوگان حمل و نقل عمومی را ارتقا دهد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط