تاریخ انتشار: ۱۱:۵۷ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۹

رشد ۱۳٫۶ درصدی عرضه تبلت در سال ۲۰۲۰؛ اپل همچنان رهبر بازار

طبق آمار IDC، در سال ۲۰۲۰ تعداد تبلت‌های عرضه‌شده ۱۳٫۶ درصد افزایش یافته است و اپل همچنان بالاتر از سامسونگ و هواوی، بیشترین سهم بازار تبلت را در اختیار دارد.

عرضه تبلت

رویداد۲۴  ۲۰۲۰ سال خوبی برای بازار تبلت بود و براساس آمار، فروش تبلت‌در سال گذشته‌ی میلادی رشد ۱۳٫۶ درصدی تجربه کرده است. براساس گزارش GSMArena، در سال ۲۰۲۰ مجموعا ۱۶۴٫۱ میلیون دستگاه تبلت به بازار عرضه شد؛ این درحالی است که تعداد تبلت‌های عرضه‌شده در سال ۲۰۱۹، ۱۴۴٫۵ میلیون دستگاه برآورد می‌شود.

همان‌طور که می‌شد انتظار داشت، اپل همچنان رهبر بازار تبلت است و آیپد‌های این شرکت در تعداد بسیار زیادی به بازار عرضه شده‌اند. مطابق آمار، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹ میلیون و در کل سال ۲۰۲۰ بیش از ۵۳٫۲ میلیون دستگاه آیپد عرضه کرده است.

سامسونگ با فاصله‌ی زیاد پس از اپل در رتبه‌ی دوم جای گرفت و ۱۰٫۱ میلیون دستگاه تبلت سری گلکسی را در سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ عرضه کرد. تعداد تبلت‌های عرضه‌شده‌ی سامسونگ در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نسبت به سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹ با رشد ۴۵ درصدی مواجه شده است. لنوو در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه‌ی زمانی در سال ۲۰۱۹، بیش از دو برابر تبلت در دسترس مشتریان قرار داد.

 
ردیف نام شرکت عرضه تبلت در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ سهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰  عرضه تبلت در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹ سهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۱۹

رشد سالانه

۱ اپل ۱۹ میلیون دستگاه ۳۶٫۵ درصد ۱۵٫۹ میلیون دستگاه ۳۶٫۵ درصد ۱۹٫۵ درصد
۲ سامسونگ ۱۰٫۱ میلیون دستگاه ۱۹٫۴ درصد ۷٫۰ میلیون دستگاه ۱۶٫۰ درصد ۴۴٫۹ درصد
۳ لنوو ۵٫۶ میلیون دستگاه ۱۰٫۷ درصد ۲٫۵ میلیون دستگاه ۵٫۸ درصد ۱۲۰٫۶ درصد
۴ آمازون ۳٫۶ میلیون دستگاه ۶٫۸ درصد ۳٫۳ میلیون دستگاه ۷٫۶ درصد ۷٫۶ درصد
۵ هواوی ۳٫۳ میلیون دستگاه ۶٫۳ درصد ۴٫۴ میلیون دستگاه ۱۰٫۱ درصد ۲۵٫۷- درصد
- شرکت‌های دیگر ۱٫۶ میلیون دستگاه ۲۰٫۴ درصد ۱۰٫۵ میلیون دستگاه ۲۴٫۱ درصد ۱٫۳ درصد
- مجموع ۵۲٫۲ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۴۳٫۶ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۱۹٫۵ درصد

با وجود چالش‌های ناشی از تحریم شدن توسط ایالات متحده‌ی آمریکا، هواوی توانست جایگاه خوبی در بازار تبلت در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص بدهد. طبق آمار، هواوی سومین تولیدکننده‌ی بزرگ تبلت در دنیا است. این شرکت ۱۶ میلیون دستگاه تبلت در سال ۲۰۲۰ عرضه کرد؛ تعداد تبلت‌های عرضه‌شده‌ی هواوی در سال گذشته‌ی میلادی اندکی بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود.


بیشتر بخوانید: تبلت های ارزان قیمت در بازار +جدول


لنوو با افزایش ۶۶ درصدی عرضه‌ی تبلت در سال ۲۰۲۰، بالغ بر ۱۴٫۱ میلیون دستگاه تبلت در این سال در دسترس مشتریان قرار داد و با فاصله‌ی کمی تا هواوی، در رتبه‌ی چهارم بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده‌ی تبلت قرار گرفت.

ردیف نام شرکت عرضه تبلت در سال ۲۰۲۰ سهم بازار در سال ۲۰۲۰ عرضه تبلت در سال ۲۰۱۹ سهم بازار در سال ۲۰۱۹ رشد سالانه
۱ اپل ۵۳٫۲ میلیون دستگاه ۳۲٫۵ درصد ۴۹٫۹ میلیون دستگاه ۳۴٫۶ درصد ۶٫۷ درصد
۲ سامسونگ ۳۱٫۳ میلیون دستگاه ۱۹٫۱ درصد ۲۱٫۷ میلیون دستگاه ۱۵ درصد ۴۴٫۴ درصد
۳ هواوی ۱۶ میلیون دستگاه ۹٫۸ درصد ۱۴٫۸ میلیون دستگاه ۱۰٫۲ درصد ۸٫۵ درصد
۴ لنوو ۱۴٫۱ میلیون دستگاه ۸٫۶ درصد ۸٫۵ میلیون دستگاه ۵٫۹ درصد ۶۶٫۴ درصد
۵ آمازون ۱۴ میلیون دستگاه ۸٫۵ درصد ۱۳ میلیون دستگاه ۹ درصد ۷٫۵ درصد
- شرکت‌های دیگر ۳۵٫۵ میلیون دستگاه ۲۱٫۶ درصد ۳۶٫۷ میلیون دستگاه ۲۵٫۴ درصد ۳٫۲- درصد
- مجموع ۱۶۴٫۱ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۱۴۴٫۵ میلیون دستگاه ۱۰۰ درصد ۱۳٫۶ درصد
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تبلت ، بازار
نظرات شما