تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۱

حقوق معلمان و کارمندان دولت همسان سازی می شود؟

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معیشت معلمان موضوع بسیار مهمی است و ابتدا باید کارهایی در جهت همطرازی حقوق معلمان با کارمندان دولت انجام شود و بعد رتبه‌بندی باشد.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ محمود امانی طهرانی دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: اگر درباره اهمیت مدرسه در جامعه توافق جدی داشته باشیم به گونه دیگر عمل می‌کردیم و اولویت‌بندی در فعالیت‌ها فرق می‌کرد.

وی تصریح کرد: معتقدم باید مدرسه را در صدر نشاند؛ بیش از آنچه فکر کنیم مدرسه ارزان‌ترین راه برای رسیدن به آمال بشری است؛ تربیت مدرسه‌ای در هر کشور شاخص آینه نمای آن کشور است. 

    امانی ادامه داد: نهضت سوادآموزی باید خود را برای مأموریت جدید تجهیز کند یا تعطیل شود؛ آموزش بزرگسالان مانند آموزش فرزندان کشور یک امر مستمر است و این ماموریت پایان ندارد. 

    وی اضافه کرد: باید مبادی تولید بی‌سوادی را مسدود کنیم و این از مهمترین وظیفه همه ما هست. البته موضوع پوشش تحصیلی وضعیت خوبی پیدا کرده است. کشور هم در این زمینه تلاش زیادی کرده است.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: معیشت معلمان موضوع بسیار مهمی است و ابتدا باید کارهایی در جهت همطرازی حقوق معلمان با کارمندان دولت انجام شود و بعد رتبه‌بندی باشد.


    بیشتربخوانید: قانون رتبه‌بندی معلمان از چه زمانی اعمال خواهد شد؟


    وی درباره اقدامات شورای عالی آموزش و پرورش برای کمک به جلوگیری از افت تحصیلی اشاره کرد و گفت: شورای عالی ابتدا با مصوبه ۹۷۷ ورود پیدا کرد و بحث آموزش ترکیبی را مطرح کرد؛ بعد سیاست‌های روشنی را برای پساکرونا مطرح شد و عنوان شد که باید از فرصت پیش آمده در دوره کرونا استفاده کرد. همچنین آموزش و پرورش هم اعتباری مختصری برای جبران افت آموزشی در اختیار معاونت‌های آموزشی قرار داده است.

    دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره نقش شورای عالی در تصمیمات آموزش و پرورشی شورا، افزود: شورای عالی آموزش و پرورش در مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی کمرنگ نیست و به عنوان مثال در بحث کنکور در تمام جلسات بودیم. 

    وی درباره اجرای سند تحول آموزش و پرورش، اظهار کرد: یکی از نقایص نظام اجرایی ما این است یک فهم‌ واحد و مشترک در اجرای سند به وجود نمی‌آید و به همین دلیل ۶ وزیر و سرپرست در این وزارتخانه آمدند ولی این سند نتوانسته است به فهم واحد در اجرا دست یابد. 

    امانی طهرانی با اشاره به تغییر ساختار آموزش و پرورش مبتنی بر سند تحول، افزود: نظام ۳-۳-۶ می‌توانست سال‌ها بعد اتفاق بیفتد یعنی ابتدا سه سال محتوا را آماده می‌کردیم ولی بعد در فاز اجرا می‌رفتیم.

    منبع: فارس
    خبر های مرتبط
    خبر های مرتبط
    نظرات شما