تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲

بهترین دارو برای عفونت رحم

یکی از مسائلی که زنان در هر سنی با آن روبه‌رو هستند عفونت است که دستگاه تناسلی آن‌ها را درگیر می‌کند و بسیار هم دردناک و آزاردهنده است.

بهترین دارو برای عفونت رحم

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: از مشکلات اساسی و رایجی که تمامی زنان در درازای زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عفونت‌های واژن و رحم است که اگر به هنگام و درست مورد بررسی و درمان قرار نگیرند می‌توانند خطرناک باشند و زندگی فرد را با مشکلات زیادی روبه‌رو کنند.

به گزارش رویداد۲۴ شاید با اطمینان بتوان گفت زنی در دنیا وجود ندارد که در زندگی خود به این عفونت‌ها دچار نشده باشد. این بیماری هنگامی به وجود می‌آید که برخی از باکتری‌ها، از راه واژن به رحم وارد شوند. عفونت رحم با درد، سوزش و خارش فراوانی همراه است و باید هر چه زودتر برطرف شود. خوشبختانه دارو‌های بسیار زیادی وجود دارند که با مصرف آن‌ها می‌توان چنین بیماری‌هایی را به کلی درمان کرد اگرچه بازگشت‌پذیرند و این‌گونه نیست که یک بار درمان شد و تمام.

به طور کلی رحم فضایی است که بسیاری از باکتری‌ها به راحتی می‌توانند به آن وارد شده و رشد کنند. به همین سبب است که بسیاری از خانم‌ها به صورت مکرر در طول سال، با عفونت واژنواژن مواجه می‌شوند. این بیماری ممکن است در هر سنی رخ داده و باعث ایجاد مشکلاتی برای خانم‌ها گردد. اگر برای درمان عفونت واژن خود به موقع اقدام نکنید، ممکن است این عفونت به دیگر بخش‌های بدن نیز وارد شده و مشکلاتی را به وجود آورد.

اگر احساس کردید رحم شما دچار عفونت شده است، بهترین کاری که باید انجام دهید این است که به یک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید. چنین پزشکی با انجام معاینات و آزمایشات دقیق، به خوبی می‌تواند بیماری شما را تشخیص داده و درمان‌های لازم را برای آن تجویز نماید. ممکن است برای شما نیز این سوال به وجود آمده باشد که آیا به راستی دارویی به عنوان بهترین قرص برای عفونت رحم وجود دارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله؛ خوشبختانه علم پزشکی به قدری پیشرفت کرده است که برای درمان بسیاری از عفونت‌های زنانه، درمان‌های دارویی فراوانی ابداع نموده و این موضوع در مورد بیماری‌ها و عفونت‌هایی که در رحم وجود دارند نیز کاملاً صدق می‌کند.

عفونت رحم چیست ؟

همان‌گونه‌که می‌دانید رحم یکی از مهم‌ترین اندام‌های خانم‌هاست که نقش بسیار مهمی در تولید مثل دارد. بخش‌های مختلف تشکیل دهنده رحم عبارتند از تخمدان‌ها، لوله‌های فالوپ و زهدان رحم. گاهی اوقات ممکن است به هر دلیلی باکتری‌ها وارد قسمت‌های مختلف رحم شده و شروع به گسترش نمایند. تکثیر این باکتری‌ها، باعث ایجاد بیماری عفونت واژن می‌شود. پزشکان همواره توصیه می‌کنند که عفونت واژن را جدی بگیرید و برای درمان آن به یک پزشک متخصص و حاذق مراجعه کنید.

عفونت واژن که در اصطلاح پزشکی به نام آندومتریت نیز شناخته می‌شود در واقع نوعی التهاب است که قسمت‌های مختلف رحم را درگیر می‌کند. هر چند این بیماری چندان خطرناک نیست، اما نباید از درمان آن غافل شد. جای بسی خوشحالی است که این روزها داروهای بسیار زیادی تهیه شده و به عنوان بهترین قرص برای عفونت رحم در دسترس بیماران قرار می‌گیرند. این قرص‌ها از توانایی از بین بردن کامل عفونت واژن برخوردار هستند.

بهترین دارو برای عفونت رحم

نشانه‌های عفونت رحم

گاهی  ممکن است رحم شما دچار عفونت‌هایی شده باشد، اما شما از آن بی خبر باشید. در چنین مواقعی، ممکن است این سوال در ذهن شما ایجاد شود که از کجا بفهمم عفونت رحم دارم و باید به پزشک مراجعه کنم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم علائم بسیار زیادی وجود دارند که شما را نسبت به این بیماری آگاه می‌نمایند؛ از جمله این نشانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

• اگر در قسمت واژن خود با خارش و سوزش دارید.
• اگر میزان ترشحات واژن شما زیاد شده و یا به صورت بد رنگ و بد بوست.
• اگر در هنگام ادرار کردن، با درد و سوزش دارید.
• اگر در هنگام برقراری رابطه جنسی، درد بسیار زیادی احساس می‌کنید.
• اگر در مواقعی غیر از عادت ماهیانه، با لکه بینی و یا خونریزی از واژن روبه‌رو هستید.


بیشتر بخوانید: کیست شکلاتی چیست؟


مصرف دارو بدون تجویز پزشک

شاید بتوانید به هنگام عفونت از داروخانه دارویی برای این منظور خریداری کنید، اما باید بدانید عفونت واژن و رحم چیزی نیست که بتوان آن را این‌گونه درمان کرد تنها شاید با این کار بتوانید تا اندازه‌ای از درد و ناراحتی خود آسوده شوید، اما عفونت به صورت کامل از بین نخواهد رفت به همین دلیل است افرادی که به پزشک مراجعه نمی‌کنند عفونت‌هایی که دچارش می‌شوند بسیار بیش‌از دیگران است.

بهترین دارو برای عفونت رحم

بهترین دارو برای عفونت رحم

گر بخواهیم به یکی از بهترین و متداول‌ترین نوع این دارو‌ها اشاره کنیم، بدون شک از مترونیدازول نام خواهیم برد. این دارو معمولاً به صورت ژل و قرص ارائه می‌شود. میزان مصرف قرص را پزشک تعیین می‌کند و باید تحت نظر او از این قرص استفاده نمود. همچنین ژل آن نیز باید با استفاده از ابزار مخصوص، درون واژن قرار گیرد. این که چه میزان از ژل مترونیدازول را در چه ساعتی باید مصرف کنید، باید ازسوی پزشک متخصص شما تعیین شود.

اگر این قرص و ژل را سر ساعت و به صورت منظم مصرف کنید پس از گذشت مدت زمانی نه چندان طولانی، شاهد بهبود رحم خود خواهید بود. بسیاری از عفونت‌هایی که در رحم شما وجود دارند، به راحتی از بین رفته و دوباره تن‌درستی خود را به دست خواهید آورد.

گاهی ممکن است عفونت‌هایی که در رحم بیمار وجود دارند، با مصرف قرص و ژل مترونیدازول برطرف نشوند، در چنین شرایطی است که پزشک ممکن است داروی دیگری به نام کلیندامایسین را به بیمار خویش تجویز نماید. این دارو، یک آنتی بیوتیک قدرتمند است که تاثیر بسزایی در درمان عفونت واژن ایفا می کند. فراموش نکنید که در طول مصرف این دارو، نباید از نوشیدنی‌های حاوی الکل استفاده کنید. همچنین مصرف داروی کلیندامایسین، می‌تواند بر روی روش‌های جلوگیری با استفاده از کاندوم تاثیراتی بر جای بگذارد.

معمولاً متخصصان توصیه می‌کنند پس از آن که دوره مصرف قرص کلیندامایسین را به اتمام رساندید، دوباره به پزشک خود مراجعه کنید. پس از ملاقات با متخصص، ممکن است معاینات و آزمایشاتی را برای شما تجویز نماید تا از بهبودی کامل رحم شما مطمئن شود.

سخن پایانی

توجه داشته باشید رحم، یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن یک زن است که نقش مهمی در تولید مثل دارد بنابراین بر تمامی خانم‌ها واجب و ضروری است که به سلامتی آن اهمیت داده و آن را از قرار گرفتن در معرض انواع عفونت‌ها در امان نگه دارند. البته اگر به هر علتی به این بیماری مبتلا شدید، اصلاً نگرانی به خود راه ندهید؛ چرا که پزشکان حاذق و متخصصی در کشورمان وجود دارند که با تجویز بهترین داروها، می‌توانند به کلی عفونت واژن شما را از بین ببرند.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات شما