تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مشخصات هلیکوپتر بل ۳۶۰ اینویکتس؛ محصولی از هوانوردی ارتش آمریکا

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های بل ۳۶۰ اینویکتس خواهیم پرداخت.
مشخصات بل ۳۶۰ اینویکتس
 
رویداد۲۴ حسین فلاحی: بل ۳۶۰ اینویکتس (Bell ۳۶۰ Invictus) یک هلیکوپتر تهاجمی و شناسایی جدید است که توسط بل تکسترون ساخته شده است که قابلیت کشندگی، بقا و برد گسترده را برای هوانوردی ارتش ایالات متحده ارائه می دهد.

این هلیکوپتر تهاجمی و شناسایی در کنفرانس ملی انجمن ارتش ایالات متحده که در اکتبر ۲۰۱۹ در واشنگتن دی سی برگزار شد، رونمایی شد. این هلیکوپتر پیشرفته برای برنامه بالگردهای شناسایی آتی ارتش ایالات متحده ارائه می‌شود، که هدف اصلی آن جایگزینی هلیکوپتر‌های آپاچی AH-۶۵ و بل اواچ-۵۸ کیووا است.

این روتورکرافت پس از تکمیل ارزیابی آزمایشی پرواز دولتی خود در سال ۲۰۲۳، به عنوان یک راه حل مقرون به صرفه و پایدار که عملکرد نسل بعدی هلیکوپترها را ارئه می دهد انتخاب شد.

توسعه بل ۳۶۰ اینویکتس

در آوریل ۲۰۱۹، قراردادی با بل برای طراحی یک بالگرد دارای توان بالابرعمودی با قابلیت‌های عملکرد پیشرفته برای رویارویی با تهدیدات نامتقارن قرارداد بسته شد.

در سپتامبر ۲۰۱۹، بل تکسترون با شرکت کالینز اروسپیس سیستمز برای سخت‌افزار و نرم‌افزار اویونیک که دارای ویژگی های دیجیتالی تقویت‌شده در برابر حملات سایبری است، قرارداد مشارکتی امضا کرد.

مشخصات بل ۳۶۰ اینویکتس

کالینز اروسپیس همچنین ابزار‌ها و فرآیند‌های مهندسی برای ادغام اویونیک ماموریت در هواپیمای بل ۳۶۰ اینویکتس ارائه کرد.

در مارس ۲۰۲۰، بل تکسترون برای ادامه کار بر روی برنامه FARA ارتش ایالات متحده، پس از تقریباً ۱۲ ماه کار طراحی و کاهش ریسک انتخاب شد.

طراحی و ویژگی‌های بل ۳۶۰ اینویکتس

طراحی روتورکرافت بر اساس هواپیمای بل ۵۲۵ رلنتلس بود که دارای مجموعه‌های پمپ هیدرولیک و مخزن است. این هلیکوپتر با روتور قوی و مفصلی، بال مشترک بالابر و روتور دم بهینه شده، عملیات حمله و شناسایی موثر را در مناطق شهری و روستایی تضمین می‌کند. این هلیکوپتر یک خلبان و یک توپچی را در خود جای می‌دهد.

بال مشترک بالابر هواپیما عمدتا تقاضای بالابر روتور را در طول پرواز رو به جلو کاهش می‌دهد و مانور با سرعت بالا را بدون پیشرانه و سیستم محرکه پیچیده ارائه می‌دهد.

یک جعبه ابزار دیجیتال روی هواپیما به کاهش صد‌ها ساعت کار و هزینه‌های پایین دستی کمک می‌کند. سیستم کنترل پرواز دیجیتال پیشرفته، عملیات پروازی پیشرفته‌تری را ارائه می‌دهد.

مشخصات بل ۳۶۰ اینویکتس

این هلیکوپتر مجهز به حسگر‌های پیشرفته و افکت‌های پرتاب هوایی برای بهبود عملکرد در میدان نبرد است.

سیستم دیجیتال رویکرد سیستم‌های باز مدولار را فراهم می‌کند و پلت فرم  بل ۳۶۰ اینویکتس را با محیط قابلیت‌های هوابرد آینده سازگار خواهد بود. سیستم کنترل دیجیتال پرواز با سیم روتورکرافت در طول چرخه عمر  بل ۳۶۰ اینویکتس قابل ارتقا خواهد بود.

دیجیتال سه بعدی بل ۳۶۰ اینویکتس به عنوان یک منبع داده مشترک عمل می‌کند و به نظارت بر بقا و پشتیبانی از سناریو‌های آزمایشی برای تکامل فن آوری میدان جنگ کمک می‌کند.

 تسلیحات بل ۳۶۰ اینویکتس

ظرفیت بار این بالگرد تقریباً ۶۳۵ کیلوگرم است و بل ۳۶۰ اینویکتس می‌تواند محموله‌های تسلیحات داخلی و خارجی را حمل کند.

مشخصات بل ۳۶۰ اینویکتس

این بالگرد به یک پرتابگر مهمات یکپارچه و یک توپ ۲۰ میلی متری مجهز خواهد بود و توانایی پشتیبانی از پرتاب هوایی را خواهد داشت. همچنین می‌تواند سلاح‌های آینده و مهمات فعلی موجود را در خود جای دهد.

موتور و عملکرد بل ۳۶۰ اینویکتس

بل ۳۶۰ اینویکتس مجهز به موتور توربوشفت T۹۰۱ جنرال الکتریک است که به عنوان واحد قدرت اصلی عمل خواهد کرد. موتور پرت اند ویتنی PW۲۰۷D۱ روی روتورکرافت به عنوان یک واحد نیرو تکمیلی عمل می‌کند که نیرو را برای تعمیر و بررسی سیستم ارائه می‌کند. همچنین سرعت کروز، سرعت داشبورد، بار شناور و عملکرد خودکار را افزایش می‌دهد.

این هلیکوپتر قادر خواهد بود با حداکثر سرعت کروز ۱۸۰k پرواز کند و بردی در حدود ۱۳۵ نانومتر را با بیش از ۹۰ دقیقه را ارائه دهد.

مشخصات بل ۳۶۰ اینویکتس

مشخصات کلی بل ۳۶۰ اینویکتس

نوع پروژه: هلیکوپتر تهاجمی و شناسایی

سازنده: بل تکسترون

اپراتور بالقوه: ارتش ایالات متحده

اولین پرواز: پاییز ۲۰۲۳

خدمه: دو

سرعت کروز: ۱۸۰ هزار

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما