تاریخ انتشار: ۱۱:۴۴ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد

مجید قناد کیست؟

مجید قناد، مجری برنامه‌های کودک که به عمو قناد مشهور است، به تازگی در بیمارستان بستری شده است، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا با بیوگرافی عمو قناد بیشتر آشنا شوید.

بیوگرافی مجید قناد

رویداد۲۴ مهدی توفیقی: مجید قناد، متولد ۸ شهریور ۱۳۳۳ در شادگان، مجری، تهیه‌کننده و کارگردان برنامه‌های کودک است.

او فارغ‌التحصیل لیسانس و فوق‌لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشگاه هنر‌های زیبای تهران است که بیشتر به نام «عمو قناد» در تلویزیون مشهور شده است. وی اکنون نیز به تدریس مشغول است.

وقتی ۷ ساله بود و در کلاس اول بود، پس از فوت پدرش به خرمشهر نقل مکان کرد و تا زمان دریافت دیپلم در همان شهر زندگی کرد.

شروع کار هنری مجید قناد با تئاتر در مدرسه

مجید قناد کیست؟

«علاقه به بازیگری را از همان دوران کودکی در وجود خودم دیدم و همراه با دو دوستم به نام‌های امیر جرموز و بهروز خوش فطرت در مدرسه مان یک گروه تئاتر را ه اندازی کردیم.

بعد به خانه جوانان رفتم و آنجا در کنار مرحوم شکوهی مشغول به فعالیت شدم مدتی را هم عضو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خرمشهر بودم».

ورود مجید قناد به تلویزیون

مجید قناد کیست؟

فعالیت حرفه‌ای خود را با تئاتر آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۵، زمانی که ۲۲ ساله بود، وارد برنامه‌های تلویزیونی در صدا و سیمای آبادان شد. همچنین مدتی در مرکز اصفهان به عنوان کارگردان فعالیت داشت.

در سال ۱۳۶۱، در صدا و سیمای مرکز خرم‌آباد مشغول به کار شد. سپس در سال ۱۳۶۲، همزمان با ادامه تحصیل در تهران، به عنوان دستیار کارگردان در شبکه دو سیما مشغول به فعالیت شد.

«من با ایرج طهماسب، گوهر خیراندیش، حسن پورشیرازی، مهرانه مهین ترابی و خیلی بزرگان دیگر هم دوره بودم و زیر نظر مرحوم حمید سمندریان دوره تحصیلی ام را گذرانده ام».

حرکات خاص عمو قناد

مجید قناد را می‌توان به عنوان "عموی تلویزیونی کودکان دهه ۵۰ و ۶۰" در نظر گرفت. نوع اجرا و محتوای برنامه‌های او متناسب با مخاطب و امکانات آن دوره بود. قناد تلاش کرد با تکیه بر برخی خلاقیت‌های فردی و با توجه به سابقه تحصیلی خود در رشته بازیگری، شیوه‌های تازه‌تری از اجرا را برای کودکان به نمایش بگذارد که برخی از آن‌ها نیز موفق بودند. به‌عنوان مثال، جمله معروف "بریم یه برنامه ببینیم" به همراه حرکات ویژه دست‌هایش، یکی از این تمهیدات خلاقانه بود. همچنین، قناد در کنار همکار خود، قلقلی (شهرام لاسمی)، به عنوان اولین زوج مجری کودک در تلویزیون شناخته می‌شدند.

شهرت عمو قناد با برنامه فیتیله

مجید قناد کیست؟

برنامه "فیتیله جمعه تعطیله" از سال ۱۳۸۱ از شبکه دو سیما پخش شد و حداقل برای چند سال در اوج محبوبیت قرار داشت.

عمو قناد در دی ماه ۱۳۸۹، علی‌رغم میل شخصی‌اش، از اجرای این برنامه کنار رفت، اما همچنان به عنوان تهیه‌کننده برنامه با همکاران جدید به فعالیت ادامه داد.

در نهایت، این برنامه به دلیل توهین به مردم ترک‌زبان در برنامه ۱۵ آبان ۱۳۹۴ و اعتراضات گسترده خیابانی در شهر‌های آذربایجان، برای همیشه متوقف شد.

«وقتی که بین بچه‌ها هستم ۸ سالم است، وقتی بین همکارانم هستم ۲۵ سال دارم، و وقتی به خانه می‌روم تازه یادم می‌آید که چند سال دارم».

ازدواج و فرزندان مجید قناد

مجید قناد کیست؟

مجید قناد سال‌ها پیش ازدواج کرده است و ثمره این زندگی موفق، یک فرزند پسر به نام سپهر و یک دختر به نام سمن است.

سپهر در عرصه آهنگسازی کودک فعالیت دارد و سمن نیز بازیگر تئاتر است.

تصادف و ضربه مغزی عمو قناد

مجید قناد کیست؟

مجید قناد، مجری و برنامه‌ساز حوزه کودک که به «عمو قناد» شهرت دارد، به خاطر تصادف چند روز پیش در بیمارستان بستری شده بود. اما پسر او، سپهر قناد، در گفتگو با خبرنگار مهر، اعلام کرد که خبر مربوط به ضربه مغزی صحت ندارد و پدرش به دلیل بروز لخته خون در سرش تحت عمل جراحی قرار گرفته و اکنون تحت نظر است.

سپهر قناد توضیح داد که پدرش ۴۰ روز قبل تصادف کرده بود که مشکل خاصی برایش پیش نیامد، اما چند روز قبل به دلیل لخته خونی که در سرش به وجود آمده بود و ممکن است به دلیل تصادف چند وقت قبل باشد، به بیمارستان منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. پس از جراحی، خوشبختانه حال عمومی وی مساعد است و در سلامت به سر می‌برد. قرار است چند روزی در بیمارستان تحت نظر قرار بگیرد، اما مشکل برطرف شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
0
0
به یاری خدا اقا قنادعزیز هنرمند هرچه سریعترسلامتیش رو بدست بیاره
واقعا یادش بخیر اولین باز تابستان ۱۳۶۳مسابقه ازمدرسه تا مدرسه را اجرا کردند?????
نظرات شما