تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

احسان علیخانی کیست؟

بیوگرافی احسان علیخانی از بازیگری تا شهرت با برنامه ماه عسل، عصر جدید و جوکر به همراه ناگفته‌هایی از طلاق والدینش در ادامه مقاله بخوانید.

بیوگرافی احسان علیخانی

رویداد ۲۴ | مهدی توفیقی: احسان علیخانی، متولد ۱۵ آبان ۱۳۶۱ در تهران، مجری و برنامه‌ساز است.

او فارغ‌التحصیل لیسانس رشتۀ مدیریت بازرگانی از دانشگاه تهران می‌باشد که از دستیاری شروع کرد و اکنون تهیه‌کننده، کارگردان و مجری تلویزیون است.

خانواده احسان علیخانی

احسان علیخانی کیست؟

«در آلوده‌ترین شهر دنیا یعنی تهران بدنیا آمدم، دو خواهر و یک برادر دارم که همگی ازدواج کردند و من از همه کوچک‌تر هستم

مادرم طوبی مظاهری پرستار بازنشسته و پدرم حسین علیخانی می‌باشد».

علاقه احسان علیخانی به بازیگری

احسان علیخانی کیست؟

در مقطع پیش‌دانشگاهی، او خیلی به بازیگری و کارگردانی علاقه داشت، اما با مشورت‌هایی که کرد، به این نتیجه رسید که به مقوله‌ی هنری به‌عنوان شغل دوم نگاه کند.

به همین خاطر برای کنکور درس خواند تا اینکه در سال ۱۳۷۹ وقتی ۱۸ ساله بود، با رتبه‌ی ۷۷۰ وارد رشته‌ی مدیریت بازرگانی دانشگاه تهران شد.

احسان علیخانی دوره‌های آموزش هنری را در باشگاه مهرورزان جوان گذراند. سپس به‌عنوان عضو گروه صحنه و دستیار کارگردان وارد فیلمسازی و ساخت تیزر تبلیغاتی شد.

تجربه بازیگری احسان علیخانی

به‌عنوان اولین و آخرین تجربه به‌عنوان بازیگر، علیخانی در سریال "پرونده‌های مجهول" به کارگردانی جمال شورجه در سال ۱۳۸۰ وقتی ۱۹ ساله بود، بازی کرد و دستیار نیز بود.

ورود احسان علیخانی به تلویزیون

احسان علیخانی کیست؟

در سال ۱۳۸۳ وقتی ۲۲ ساله بود، بعد از گرفتن لیسانس و با معرفی باشگاه مهرورزان، به تلویزیون رفت و با اجرای برنامه "پسرای ایرونی" رسما کارش را شروع کرد.

همان سال، برنامه "صبح آمد" را اجرا کرد. تا اینکه از سال ۱۳۸۴ وقتی ۲۳ ساله بود، با اجرای برنامه "جزر و مد" دیده شد. سپس در سال ۱۳۸۶ برنامه "ماه عسل" را شروع کرد.

اولین بار برنامه "ماه عسل" با ایده و اجرای او در سال ۱۳۸۶ روی آنتن رفت. اما به دلیل مشکلات سلیقه‌ای، این برنامه در سال بعد (۱۳۸۷) به محسن افشانی سپرده شد.

اما افشانی در همان هفته اول نشان داد که توانایی اداره برنامه را ندارد. به همین دلیل، بعد از چند برنامه، علیخانی دوباره به‌عنوان تهیه‌کننده و مجری به این برنامه بازگشت.

علی ضیا به جای علیخانی مجری برنامه ماه عسل

سال ۱۳۸۹، دوباره به دلیل مشکل علیخانی با مدیران شبکه، اجرای این برنامه به مرحوم حسن جوهرچی سپرده شد. اما دوباره در سال ۱۳۹۰، علیخانی به برنامه بازگشت.

در سال ۱۳۹۱، علی ضیا مجری برنامه بود که به دلیل عدم موفقیت او، ماه عسل دوباره به علیخانی بازگردانده شد؛ و از آن پس، او تا پایان این برنامه در سال ۱۳۹۶، مجری آن باقی ماند.

همسر احسان علیخانی کیست؟

احسان علیخانی کیست؟

احسان علیخانی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. انتشار عکس‌های مختلف با نام همسر وی صحت ندارد و او هنوز تصمیمی برای ازدواج هم ندارد.

علت طلاق والدین احسان علیخانی

سال ۱۳۹۶، علیخانی در مقابل اصرار مهمانش مبنی بر اینکه وی را درک نمی‌کند، اعلام کرد که علیرغم اینکه دوست ندارد از زندگی شخصی‌اش بگوید، اما او فرزند طلاق است.

سپس در پاسخ به سوال مهمان برنامه که پرسید چرا پدر و مادرش از هم جدا شدند، گفت: تفاهم نداشتند.

جنجال الهام عرب در برنامه ماه عسل

یکی از جنجالی‌ترین مهمان‌های ماه عسل در سال ۱۳۹۴، الهام عرب بود. او به عنوان مدل لباس عروس به برنامه رفت، اما ساعاتی بعد انتشار عکس‌های بی‌حجاب او، این برنامه را به حاشیه برد و علیخانی اخطار کتبی و سفت‌وسختی از تلویزیون دریافت کرد.

الهام عرب به شدت مشهور شد و این مسئله در نهایت به دستگیری او نیز منجر گردید. در سال ۱۳۹۶، وی برای ادامه کار مدلینگ به دبی مهاجرت کرد.

اظهار نظر علیخانی درباره اظهارات احمدی نژاد

در یکی از برنامه‌ها، علیخانی در جواب محمود احمدی‌نژاد، که گفته بود وسایل عید در سر کوچه ما گران نیست و مردم بیایند و از محله ما خرید عید را انجام دهند، گفت: گرانی وجود دارد و مردم هم می‌بینند و نمی‌توانند از سر کوچه شما خرید کنند. همین گفته موجب توبیخ و دلخوری از احسان علیخانی شد.

حذف برنامه ماه عسل

پس از جدایی علیخانی از برنامه ماه عسل، این برنامه که یکی از پرتماشاگرترین برنامه‌های تلویزیونی بود، از رمضان سال ۱۳۹۸ برای همیشه تعطیل شد.

احسان علیخانی از ماه عسل تا عصر جدید

احسان علیخانی که با اجرای برنامه ماه عسل شناخته می‌شود، در زمستان ۱۳۹۷ با برنامه استعدادیابی عصر جدید به تلویزیون بازگشت. این برنامه با اجرای او و با حضور چهار داور به‌نام‌های رویا نونهالی، آریا عظیمی‌نژاد، بشیر حسینی و امین حیایی پخش می‌شد.

ساخت رئالیتی شو جوکر توسط احسان علیخانی

احسان علیخانی کیست؟

جوکر، یک مجموعه نمایش خانگی ایرانی به کارگردانی احسان علیخانی است. فصل اول این مجموعه از شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ در سرویس پخش اینترنتی فیلیمو به نمایش درآمد و پس از سه هفته انتشار در روز شنبه، تاریخ انتشار به دوشنبه‌ها تغییر پیدا کرد. جوکر با استقبال بالایی از سوی بینندگان مواجه شد. مرحلهٔ مقدماتی این مجموعه در ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ و خود مجموعه در ۱۳ تیر ۱۴۰۱ به پایان رسید. فصل اول جوکر در ۳۰ قسمت (۵ گروه ۴ قسمتی و ۲ فینال ۵ قسمتی) پخش می‌شد. همچنین مستند ۳ قسمتی از پشت صحنه جوکر و مصاحبه از شرکت کننده‌ها بعد از پایان فصل هفتم به اسم جوکرتایم پخش شد. قسمت اول این مستند در ۲۰ تیر پخش و در ۳ مرداد به پایان رسید. سری دوم جوکر از چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ در پلتفرم فیلیمو پخش شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان