تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروی زرهی هیراکس اسرائیل خواهیم پرداخت.

خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: هیراکس (Hyrax) یک خودروی زرهی سبک ۴×۴ ساخت اسرائیل است. شرکت پلاسان در نمایشگاه یوروساتوری ۲۰۱۸ که در ژوئن ۲۰۱۸ برگزار شد، از خودروی زرهی سبک جدید خود به نام هیراکس رونمایی کرد.

هیراکس با فضای داخلی باکیفیت و تنظیمات صندلی‌های متعدد عرضه می‌شود که می‌تواند حداکثر شش پرسنل کاملاً مجهز را در خود جای می‌دهد. این وسیله نقلیه ۴×۴ که قادر به حمل محموله‌های بیش از ۸۰۰ کیلوگرم است، قدرت مانور فوق العاده‌ای را در شرایط داخل یا خارج از جاده ارائه می‌دهد.

طراحی هیراکس

خودروی زرهی سبک تمام زمینی بر پایه شاسی کلاس G مرسدس بنز ساخته شده است. وزن ناخالص خودرو ۴۸۰۰ کیلوگرم و حداکثر ظرفیت حمل بار ۸۱۰ کیلوگرم است.

طول هیراکس ۴.۵۷ متر، عرض آن ۱.۹۵ متر و ارتفاع آن ۲.۱ متر است. فاصله بین دو محور آن ۲.۸۵ متر و فاصله آن از سطح زمین ۲۴۵ میلی متر است.

خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

پلاسان چهار پیکربندی مختلف صندلی اختیاری را برای خودروی زرهی سبک هیراکس ارائه می‌کند که شامل ۲+۲+۱ (دو خدمه و سه نفر پرسنل مسلح)، ۲+۴ (دو خدمه و چهار پرسنل مسلح)، ۲+۳ (دو خدمه و سه نفر مسلح). پرسنل)، ۲+۱+۱ (دو خدمه و دو نفر پرسنل مسلح با فضای موجود برای حمل مهمات) است.

تسلیحات خودروی زرهی هیراکس

هیراکس  به صورت اختیاری می تواند به یک سیستم تسلیحاتی کنترل از راه دور مانند مینی سامسون یا Light RCWS EB۵ مجهز شود. این سیستم تسلیحاتی دارای یک صفحه نمایش و کنترل است که می‌تواند به طور کامل توسط اپراتور از داخل خودرو کنترل شود.

RCWS همچنین دارای یک سیستم دید در روز/شب و یک برد یاب لیزری اختیاری و همچنین یک سیستم ردیابی هدف ثابت و متحرک ویدئویی الکترواپتیکال است.

خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

در حالی که بر روی Light RCWS EB۵، یک مسلسل سبک نِگِو ۵.۵۶ میلی متری و یک مسلسل همه منظوره MAG ۷.۶۲ میلی متری نصب شده است، بر روی مینی سامسون یک تفنگ ۷.۶۲ میلی متری و یک مسلسل ۱۲.۷ میلی متری نصب می شود.

 حفاظت از خود هیراکس

هیراکس از تکنولوژی زره ​​پوش مدولار بدنه کیت شده پلاسان استفاده می‌کند. راه حل حفاظت بدون جوش دارای پانل‌های زره ​​سبک کامپوزیت پیچ و مهره‌ای پیشرفته است. این خودرو دارای حفاظت بالستیک EN۱۵۲۲ B۶ یا استانگ سطح I است که می‌تواند به سطح B۷/STANAG سطح II ارتقا یابد.

خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

موتور هیراکس

هیراکس با موتور مرسدس G۳۰۰ CDI V۶ دارای نسبت قدرت به وزن ۳۸ اسب بخار بر تن است. موتور منطبق با یورو ۳ قادر به تولید توان خروجی ۱۸۳ اسب بخار در ۳۸۰۰ دور در دقیقه است. این خودرو مجهز به سیستم گیربکس پنج سرعته اتوماتیک با تعویض لمسی است. منبع تغذیه تجهیزات و سیستم‌های پردازنده توسط دو دینام به همراه سه باتری ۶۰ آمپری تامین می‌شود.

خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

ویژگی‌های تحرک هیراکس

سیستم AWD ۴×۴ مرسدس بنز خودروی زرهی سبک هیراکس را قادر می‌سازد تا در جاده‌ها و نواحی خارج از جاده، گل و لای، برف و آسفالت بدون به خطر انداختن پایداری و ایمنی خودرو حرکت کند. سه قفل برقی دیفرانسیل را ادغام می‌کند که خودرو را قادر می‌سازد بر شرایط سخت زمین غلبه کند.

فنر‌های تقویت شده، دمپر‌ها و میلگرد‌های ضد غلتک نصب شده در محور‌های جلو و عقب، سیستم تعلیق عالی را برای عملیات این خودرو در مناطق چالش برانگیز فراهم می‌کنند.

خودروی زرهی هیراکس اسرائیل

هیراکس به ترمز‌های دیسکی جلو و ترمز‌های درام عقب و همچنین کیسه هوای صندلی جلو، سیستم ترمز ضد قفل، برنامه تثبیت الکترونیکی، سیستم کمکی ترمز و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز مجهز شده است. می‌توان آن را با هواپیما‌های ترابری نظامی C-۱۳۰ هرکولس حمل کرد.

این وسیله نقلیه می‌تواند از شیب‌های ۸۰ درصد و ارتفاع پله‌ها تا ۴۰۰ میلی‌متر بالا برود و می‌تواند در شیب‌های جانبی ۵۴ درصد سواری ثابت داشته باشد. شاسی قوی، فاصله بین دو محور عریض و چرخ‌های سراسری این خودرو را قادر می‌سازد تا به راحتی از سنگر‌هایی با عرض ۶۰۰ میلی‌متر و عمق ۶۰۰ میلی‌متر عبور کند.

مشخصات کلی خودروی هیراکس

نوع پروژه: وسیله نقلیه زرهی سبک تمام زمینی

سازنده: پلسان

طول: ۴.۵۷ متر

ظرفیت: شش

وزن ناخالص وسیله نقلیه: ۴۸۰۰ کیلوگرم

ظرفیت ترابری: ۸۱۰ کیلوگرم

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما