تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳

قالیباف: سلامت مهم‌تر از معیشت است

قالیباف گفت: ما الان باید هم آینده مان را روشن کنیم که امید داشته باشیم که این کار دسترس ماست و هم وضع حال مردم را خوش کنیم که در سلامت تحت فشار نباشند. سلامت مهمتر از معیشت است.

قالیباف: سلامت مهم‌تر از معیشت است

رویداد ۲۴ | محمدباقر قالیباف در دومین مناظره انتخاباتی گفت:

- در نظام سلامت عوامل موثری است که در اختیار وزارت بهداشت و درمان نیست؛ ریشه در عوامل دیگری دارد که نیاز به هماهنگی‌های بخشی دارد. آلودگی آب و هوا و صوت، هیچ ربطی به بهداشت و درمان ندارد. اصلاح این‌ها باید فرابخشی باشد. از این کار یا غفلت کردیم یا ناآگاه بودیم؛ و یا اینکه بدون تعارف عرضه اش را نداشتیم که انجام بدهیم.

- تدبیر درست و مدیریت خیلی در کار موثر است.

- محیط زیست امروز از استراتژی‌های بخشی ماست یعنی به اندازه امنیت و فرهنگ و رفاه و سیاست و سیاست خارجی هم موضوعیت دارد، ولی متاسفانه در اینجا اصلا فرصت بحثش هم نشد.

- بعضی موضوعات ما از اول تا الان حل نشده است؛ مثلاً شیرخشک از دوره جنگ دغدغه بود؛ الان هم دغدغه است... الان هم در نظام سلامت ۲۰ سال دیگر افراد بالای ۶۰ سال ما سه برابر می‌شوند والان باید چاره کرد.

- ما الان باید هم آینده مان را روشن کنیم که امید داشته باشیم که این کار دسترس ماست و هم وضع حال مردم را خوش کنیم که در سلامت تحت فشار نباشند. سلامت مهمتر از معیشت است. الان بین ۸ تا ۹ میلیون نفر سرانه در بهداشت و درمان هزینه میکنیم. واقعا این کیفیت درمان متناسب ۸-۹ میلیون است؟ آیا توزیع پزشکان ما نرمال است؟ یا حقوقشان را ندادیم یا هر چیز دیگر؛ درصعب العلاج‌ها مجلس این افتخار را داشت که صددرصد را تحت پوشش قرار داد طبق قانون؛ امروز حدود ۲ میلیون نفر تحت پوشش این هستند. سه دهک اول یعنی ۶ میلیون نفر هم رایگان بیمه سلامت شدند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما