تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی خودروی جنگی تاکتیکی کیا ساخت کره جنوبی

در این مطلب به معرفی مشخصات و قابلیت‌های خودروی تاکتیکی کیا خواهیم پرداخت.

معرفی خودروی تاکتیکی کیا

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: خودروی تاکتیکی سبک کیا، یک وسیله نقلیه نسل سوم است که توسط شرکت کیا موتورز، یک شرکت مستقر در کره جنوبی توسعه یافته است. خودروی ۴×۴ برای نیرو‌های مسلح کره جنوبی و مشتریان صادراتی ارائه می‌شود. خودروی تاکتیکی کیا با نام KM۱ نیز شناخته می‌شود.

خودروی تاکتیکی کیا برای اولین بار در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی دفاعی (IDEX) ۲۰۱۵ در ابوظبی، امارات متحده عربی به نمایش گذاشته شد. تولید سریال این خودرو در سال ۲۰۱۶ آغاز شد.

این وسیله نقلیه همه کاره برای طیف وسیعی از ماموریت‌ها از جمله حمل و نقل نیروها، گشت زنی، فرماندهی و کنترل، شناسایی و عملیات لجستیکی مناسب است.

طراحی و ویژگی‌های کیا

شاسی پایه مدولار خودروی تاکتیکی سبک کیا را می‌توان در انواع مختلفی از ماموریت ها، از جمله خودروی چند منظوره، خودروی شناسایی زرهی، خودروی فرماندهی، وسیله نقلیه تجهیزات ارتباطی پیکربندی کرد. این خودرو یک طراحی قوی، تحرک و بقای بالا را ارائه می‌دهد.

دو نسخه از این خودرو ارائه شده است؛ فاصله محور استاندارد و فاصله محور شاسی بلند . نسخه استاندارد فرماندهی زرهی چهار پرسنل را در خود جای می‌دهد، در حالی که نوع شاسی بلند فضای کافی برای حمل تا هشت سرباز و تجهیزات تخصصی را ارائه می‌دهد.

معرفی خودروی تاکتیکی کیا

خودروی تاکتیکی کیا با فاصله بین دو محور استاندارد دارای وزن ناخالص وسیله نقلیه ۵.۷ تن است، در حالی که نوع شاسی بلند دارای ۷ تن است. یک شیشه جلو دو تکه ساخته شده از شیشه بالستیک در کابین جلوی خودرو نصب شده است.

این وسیله نقلیه همچنین به صورت اختیاری مجهز به یک وینچ است که توسط یک باتری داخلی تغذیه می‌شود. سیستم تهویه هوای داخل خودرو خستگی خدمه را کاهش می‌دهد و در صورت لزوم با یخ زدایی شیشه جلو دید راننده را تضمین می‌کند.

تسلیحات و حفاظت از خود کیا

خودروی تاکتیکی کیا را می‌توان با تسلیحات نصب شده روی سقف مانند مسلسل یا نارنجک انداز خودکار مجهز کرد. درگاه‌های تفنگ در دو طرف بدنه امکان هدف گیری و شلیک سلاح‌های فردی که توسط سرنشینان حمل می‌شود را فراهم می‌کند.

معرفی خودروی تاکتیکی کیا

بدنه مقاوم در برابر گلوله ساخته شده از مواد کامپوزیت با ورق‌های فلزی و شیشه‌های ضد گلوله بر روی پنجره‌ها نصب شده است. این وسیله نقلیه در برابر شلیک اسلحه‌های کوچک و ترکش‌های گلوله توپ محافظت می‌کند، در حالی که پیش بینی می‌شود کف آن در برابر انفجار مقاوم باشد.

بدنه کیا از یک پوشش مات پوشانده شده و این ویژگی خودرو را از مشاهدات مستقیم و غیرمستقیم توسط نیرو‌های متخاصم استتار می‌کند.

موتور کیا

این خودروی سبک تاکتیکی از یک موتور توربو دیزل با راندمان بالا و اسب بخار بالا استفاده می‌کند که توان خروجی ۲۲۵ اسب بخار را تولید می‌کند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل می‌شود که از خاموش شدن آن جلوگیری می‌کند.

معرفی خودروی تاکتیکی کیا

ژنراتور هیبریدی موتور مستقیم یکی دیگر از گزینه‌های اضافی برای خودروی تاکتیکی کیا است. تمام قطعات الکتریکی خودرو در برابر آب محافظت می‌شود.

تحرک کیا

قابلیت تمام چرخ محرک، قدرت ردیابی و حمل و نقل، قابلیت فرمان و پایداری و همچنین قدرت رانندگی خارج از جاده را بهبود می‌بخشد. سیستم تعلیق مستقل خودرو کیفیت سواری را افزایش می‌دهد، در حالی که سیستم ترمز ضد قفل چهار کاناله ثبات را تضمین می‌کند. فاصله زیاد از سطح زمین به این وسیله نقلیه اجازه می‌دهد تا بر موانع عمودی غلبه کند.

یک سیستم باد کردن مرکزی تایر روی خودروی سبک تاکتیکی تعبیه شده است که فشار لاستیک‌ها را از داخل کابین تنظیم می‌کند تا عملیات در زمین‌های سخت و نرم به راحتی انجام شود.

معرفی خودروی تاکتیکی کیا

درج‌های لاستیک ران- فلت به خودرو اجازه می‌دهد تا در صورت آسیب دیدن تایر تا ۴۸ کیلومتر با سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این وسیله نقلیه می‌تواند نیرو‌ها و محموله‌ها را در شرایط بیابانی و بین‌المللی با دمای بین ۳۲ تا ۴۳ درجه سانتی‌گراد حمل کند.

این خودرو تا عمق تا ۷۶ سانتی‌متر، شیب جانبی ۴۰ درصد و شیب ۶۰ درصد می‌تواند جابجا شود. حداکثر سرعت آن ۱۳۰ کیلومتر در ساعت است و کیا قادر است به برد ۶۰۰ کیلومتر برسد.

مشخصات فنی کلی کیا

نوع خودرو: وسیله نقلیه تاکتیکی سبک

سازنده: شرکت کیا موتورز

خدمه: ۱ + ۳

وزن ناخالص وسیله نقلیه: ۵.۷ تن (فاصله محوری استاندارد)؛ ۷ تن (فاصله محوری شاسی بلند)

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت

دامنه عملیاتی: ۶۰۰ کیلومتر

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما