تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

داگلاس امهاف، شوهر کامالا هریس کیست؟

داگلاس امهاف همسر کامالا هریس است که در جریان انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا مورد توجه قرار گرفته است. کامالا هریس نامزد اصلی حزب دموکرات در آمریکا ممکن است بتواند به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود و این موقعیت بی‌نظیری برای داگلاس امهافِ وکیل نیز هست.

داگلاس امهاف؛ شوهر کامالا هریس کیست؟

رویداد۲۴| میثم سعادت: داگلاس آقای اولین‌هاست. داگلاس کرِیْگ اِمْهاف چهار سال پیش بود که آقای دوم آمریکا شد. شغلی که نه حقوقی دارد و نه مزایایی. فقط جایگاهی تشریفاتی است. در نظام سیاسی آمریکا، همسر اول رئیس جمهور بانوی اول خوانده می‌شود. اگر رئیس جمهور مرد باشد و همسر او هم زن باشد؛ که تا امروز همیشه همین بوده.

همسر معاون اول رئیس جمهور هم، بانوی دوم خوانده می‌شود. باز هم با همان شرایط گفته شده. اما چهار سال قبل که کاملا هریس، اولین بار به عنوان یک زن، به عنوان معاون اول رئیس جمهور آمریکا برگزیده شد، همه چیز عوض شد و حالا یک زن معاون اول رئیس جمهور آمریکا شده بود. در نتیجه، همسر او، یک مرد، به عنوان «آقای دوم آمریکا» در این مقام تشریفاتی قرار گرفت.

داگلاس کرِیْگ اِمْهاف یک وکیل است. با توجه به اینکه همسرش نخستین زنی است که در تاریخ ایالات متحده آمریکا، به معاونت ریاست‌جمهوری رسیده است، خودش هم اولین مردی است که به عنوان یک مرد در این جایگاه قرار گرفته است. البته او یک یهودی است و در واقع نخستین همسر یهودی یک رییس جمهور یا معاون رییس جمهور آمریکا به شمار می‌رود.

بیوگرافی داگلاس امهاف

امهاف، متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۶۴ در بروکلین است. بروکلین یکی از قدیمی‌ترین بخش‌های شهر نیویورک و همچنین پرجمعیت‌ترین منطقه در کلان‌شهر نیویورک و چهارمین منطقه پرجمعیت ایالات متحده آمریکا با ۲٫۵ میلیون نفر جمعیت است.

داگلاس امهاف، شوهر کامالا هریس کیست؟

امهاف در ماتاوان نیوجرسی و کالیفرنیا تحصیلات اولیه را طی کرده و پس از تحصیل در دانشکده حقوق لس‌آنجلس، تبدیل به وکیلی موفق شده است. بر اساس اطلاعاتی که مطبوعات آمریکا منتشر کرده‌اند، او در طول ۳۰ سال فعالیت حقوقی، سالانه حدود ۱/۲ میلیون دلار درآمد دارد. هرچند بعد از اینکه همسرش به کاخ سفید راه پیدا کرد، یعنی در سال ۲۰۲۰ این شغل را کنار گذاشت تا حاشیه جدیدی برای همسرش درست نشود.


بیشتر بخوانید: کامالا هریس کیست؟| همه سوابق سیاسی گزینه محتمل دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا


ازدواج داگلاس امهاف

امهاف و کامالا هریس همسر مشهورش، در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند. امهاف همواره حمایت پرقدرت خود را از همسرش در مسیر سیاسی او، از جمله در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات در سال ۲۰۲۰، نشان داده در اون انتخابات کاملا هریس رقیب بایدن بود که در نهایت به نفع او انصراف داد. کاملا هریس همسر اول امهاف نیست. در واقع امهاف دو فرزند بزرگسال از ازدواج قبلی خود دارد که هریس در تربیت آن‌ها نقش داشته است.

همچنین او اولین همسر یهودی معاون رئیس‌جمهور آمریکاست. امهاف در مدتی که همسرش معاون رئیس‌جمهوری بوده جشن‌های پسح و سایر رسوم یهودی را در کاخ سفید برگزار کرده است. او همچنین با کمک رهبران گروه‌های دانشجویی یهودی و کارگروه دوحزبی مجلس برای مقابله با یهودستیزی تلاش کرده است.

کاملا هریس نیز پیش از ازدواج با امهاف، با مونتل ویلیامز، مجری برنامه گفت‌و‌گوی تلویزیونی، و ویلی براون، شهردار سابق سانفرانسیسکو، ارتباط داشت. کامالا هریس در اواسط دهه ۹۰ میلادی و زمانی که ۲۹ ساله بود با ویلی براون، چهره مشهور دمکرات و شهردار سابق سن‌فرانسیسکو در ارتباط بود.

داگلاس امهاف، شوهر کامالا هریس کیست؟

براون در آن زمان ۶۰ ساله بود و برخی گزارش‌ها به نقش ویلی براون در حیات سیاسی و پیشرفت شغلی هریس اشاره دارد.

اعتراف داگلاس امهاف به خیانت در ازدواج اولش

در حالیکه به انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا نزدیک می‌شویم، همچنان در دو طرف رقابت‌ها پرونده‌های اخلاقی و آزار جنسی خبرساز هستند. اخیراً اخباری مبنی بر خیانت داگلاس امهاف، همسر کامالا هریس با پرستار فرزندش خبری شده است. این خیانت که در ازدواج اول داگلاس امهاف اتفاق افتاده، از علل طلاق وی بوده است. همسر معاون رئیس‌جمهور فعلی آمریکا، کامالا هریس، روز شنبه اعتراف کرد که به همسر اولش خیانت کرده است.

این درحالی است که گزارشی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد او زمانی پرستار فرزندش را باردار کرده بود. همچنین سی‌ان‌ان ادعا کرد که این ماجرا چهار سال پیش برای کمیته بررسی بایدنر مطرح شده بود. البته پیش از آنکه بایدن، هریس را به عنوان هم‌تیمی خود در انتخابات ۲۰۲۰ انتخاب کند، این راز فاش شده بود. همچنین امهاف قبل از ازدواج با هریس در مورد این رابطه با او صحبت کرده و این رابطه قبل از شروع رابطه امهاف و هریس پایان یافته بود.

دیلی میلی نیز گزارش داده بود که در نهایت این بارداری به سقط جنین منتهی شد. البته امهاف طی بیانیه‌ای که سی‌ان‌ان منتشر شد، اعتراف به داشتن رابطه نامشروع کرد، اما نام نیلور را ذکر نکرد و به بارداری ادعایی او اشاره‌ای نکرد.

مسئولیت‌های داگلاس امهاف

در دوران خدمت همسرش در دولت آمریکا، امهاف به عنوان استاد مدعو حقوق در دانشگاه جورج‌تاون مشغول به کار شد و مسئولیت‌های رسمی متعددی را بر‌عهده گرفت، از جمله نظارت بر اقامتگاه معاون رئیس‌جمهور و مدیریت تیمی از دستیاران. امهاف دفتری در ساختمان اجرایی آیزنهاور، در مجاورت کاخ سفید دارد و با افتخار از فرصت‌های رسمی دیگر مانند رهبری هیات‌های نمایندگی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کره جنوبی و فیلیپین سخن گفته است.

با توجه به احتمال پیروزی کامالا هریس در انتخابات آینده، نقش امهاف به عنوان «آقای اول» می‌تواند تحولی تاریخی در ساختار سنتی کاخ سفید ایجاد کند. این موقعیت جدید می‌تواند چالش‌ها و فرصت‌های منحصر به فردی را برای امهاف به همراه داشته باشد و نگاه‌ها را به سمت تغییرات احتمالی در نقش‌های جنسیتی در بالاترین سطوح سیاست آمریکا جلب کند

داگلاس امهاف، شوهر کامالا هریس کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کامالا هریس
نظرات شما
پیشخوان