تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

فواد شکر کیست؟

فواد شکر ملقب به حاج محسن فرمانده موشکی حزب الله و مشاور سید حسن نصرالله و از رهبران ارشد این گروه بود که براساس ادعای ارتش اسراییل روز گذشته در حمله به بیروت کشته شد.

فواد شکر

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: روز گذشته ۹ مرداد ۱۴۰۳ خبرگزاری‌ها در پی اخباری از کشته‌شدن فواد شکر ملقب به حاج محسن در بیروت خبر دادند. این درحالیست که خبرگزاری‌های «اسپوتنیک» و «رویترز» این خبر را به شکل دیگری روایت کرده و عملیات ترور «فواد شکر» را ناقص دانستند و گفتند این عملیات با شکست روبه‌رو شده است. خبرگزاری رویترز دقایقی پس از این خبر به نقل از دو منبع امنیتی این خبر را تایید کرد، اما شبکه ۱۳ اسراییل به نقل از منابع محلی مدعی شد که هدف ترور یعنی حاج محسن پیش از حمله پهپاد‌های اسراییلی موفق به ترک محل شده است.

فواد شکر کیست؟

فواد شکر ملقب به حاج محسن فرمانده حزب‌الله لبنان و از رهبران ارشد این گروه است که فعالیت‌های جهادی‌اش در مبارزه با اسراییل به دهه هشتاد میلادی بازمی‌گردد.

فواد شکر مشاور ارشد و دست راست سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در امور نظامی است. حاج محسن در جنگ داخلی سوریه، مسئولیت آموزش نیرو‌های حزب‌الله و ارتش سوریه را بر عهده داشت. او از اعضای ارشد شورای جهاد بالاترین نهاد نظامی حزب الله است.

وی از دوستان نزدیک عماد مغنیه است و جزو حلقه نزدیکان به سید مقاومت شناخته می‌شود.

ماجرای ترور چه بود؟

روز سه‌شنبه برابر با سی‌ام ژوئیه ۲۰۲۴ و ۹ مرداد ۱۴۰۳ ارتش اسراییل با نقض حریم هوایی لبنان به مجتمع سیده زینب در بیروت حمله کرد.


بیشتر بخوانید:

 آخرین خبر‌ها از حمله رژیم اسرائیل به جنوب لبنان

اسماعیل هنیه رهبر حماس که در تهران ترور شد کیست؟


خبر‌ها حاکی از آن است که شخص بنیامین نتانیاهو در اتاق عملیات حضور داشته و خود این عملیات را هدایت کرده است.  رسانه‌های عبری اقدام برای ترور حاج محسن را در سطح حذف عماد مغنیه تحلیل کردند.

ارتش اسراییل با انتشار بیانیه‌ای مدعی شد که فواد شکر فرمانده موشکی حزب‌الله و مشاور سید حسن نصرالله را هدف قرار داده است.

فواد شکر ملقب به حاج محسن کیست؟

فواد شکر ملقب به حاج محسن کیست؟

آیا به‌راستی فواد شکر کشته شده است؟

برخی تحلیلگران براین باور هستند پس از رسوایی شکست ترور محمد ضیف شکست عملیات ترور حاج محسن، هزینه بسیار سنگینی به اعتبار سیاسی نتانیاهو و کارآمدی ارتش اسراییل وارد خواهد کرد و همین موضوع سبب انتشار خبر دروغ ترور موفقیت‌آمیز فواد شکر است.

ازسوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد فواد شکر در عملیات ترور به شدت مجروح شده و در نهایت در بیمارستان بر اثر شدت جراحات جان باخته است.

تاکنون جنبش حزب الله لبنان ادعا‌های مقامات صهیونیست در ترور فواد شکر را تأیید نکرده است.

فواد شکر ملقب به حاج محسن کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سید حسن نصرالله
نظرات شما
پیشخوان