تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

شهرام دبیری معاون پارلمانی رئیس جمهور کیست؟

مسعود پزشکیان، رییس دولت چهاردهم، در ادامه تعیین ترکیب دولت خود «شهرام دبیری» را به عنوان معاون پارلمانی منصوب کرد. پزشک جدید اضافه شده به تیم دولت پزشکیان با سابقه ریاست شورای شهر تبریز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، کیست و چه رزومه‌ای دارد؟

شهرام دبیری معون پارلمانی رئیس جمهور کیست؟

رویداد۲۴| یک پزشک دیگر به تیم دولت مسعود پزشکیان اضافه شد؛ شهرام دبیری با حکم رییس جمهور به عنوان «معاون امور مجلس رئیس‌جمهور» منصوب شد.

مدیر و مؤسس باشگاه فرهنگی ورزشی دبیری تبریز و بیمارستان ولیعصر تبریزکه زاده ۱۳۳۹ در اسکو است، با آغاز به کار دولت سمت معاون پارلمانی پزشکیان را خواهد داشت.

شهرام دبیری کیست؟

دبیری از خانواده‌ای با پدر نظامی و مادر فرهنگی تحصیلات متوسطه و دبیرستان خود را در تبریز گذرانده و  پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران طی کرد و سپس برای طی دوره تکمیلی راهی کشور ژاپن شد.  او از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد. وی در حال حاضر دارای عنوان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه است. در سال ۱۳۷۰ نیز برای دوره تخصصی محافظت در برابر پرتو‌های هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی ایران به شوروی سابق اعزام می‌شود. به خاطر تحصیلات و فعالیت‌های او در زمینه پزشکی هسته‌ای، از دبیری به عنوان «بنیان‌گذار گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز» یاد می‌شود. دانشگاهی که رییس دولت فعلی نیز سابقه ریاست بر آن را دارد. البته به نظر می‌رسد سابقه اشنایی دبیری و پزشکیان به دوران جنگ ایران و عراق باز می‌گردد، وقتی دبیری به عنوان نیروی درمانی، در عملیات هایی، چون والفجر مقدماتی و والفجر ۹ حضور داشت.


بیشتر بخوانید: حمید پورمحمدی کیست؟| هر آنچه باید درباره رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه بدانید


دبیری رئیس «شرکت پزشکان ولیعصر تبریز» بوده و همچنین ایده پرداز، مؤسس اولیه و سهام‌دار اصلی بیمارستان ولیعصر تبریز است.

شهرام دبیری چند دوره حضور در شورای شهر تبریز؛ از عضویت تا ریاست

دهه ۸۰ زمان ورود دبیری به کار‌های سیاسی بود کما این که در سال ۱۳۸۵ در انتخابات شورای شهر سوم تبریز به عنوان نفر اول به این رقابت وارد شد و با کسب بالغ بر ۶۳ هزار رای به شورای شهر راه یافت. او در دوره بعدی نیز با کسب بیش از ۱۰۵ هزار رای باز هم به عنوان نفر نخست به شورای شهر تبریز رفت و بین سال‌های ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۶ به مدت ۵ سال به عنوان رییس شورای شهر تبریز فعالیت کرد.

شهرام دبیری معون پارلمانی رئیس جمهور کیست؟

بازداشت با تهامات مالی و تبرئه در دادگاه

۱۳ خرداد سال ۱۳۹۹ خبرگزاری فارس در مطلبی نوشت که «شهرام دبیری، رئیس شورای شهر تبریز در ادامه رسیدگی به پرونده فساد در شهرداری تبریز توسط سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه عاشورا بازداشت شد».

به گزارش رویداد۲۴ درنهایت، اما او از همه این اتهامات مبرا شد و  حتی در دوره ششم انتخابات شورای شهر تایید صلاحیت نیز شد. او تا پیش از حکم جدید پزشکیان برای معاونت پارلمانی دولت چهاردهم، رئیس شورای استان آذربایجان شرقی  و نماینده این استان در شورای عالی استان‌ها  بود. علاوه بر این او در حال حاضر به عنوان نخستین دبیر کل «حزب رفاه و سلامت آذبایجان شرقی» فعالیت میکند.

معاون پارلمانی با سابقه فعالیت‌های ورزشی

در بیوگرافی که از دبیری در سایت «باشگاه فرهنگی و ورزشی دبیری تبریز» منتشر شده قید شده است که «وی در دوران تحصیل در دانشگاه تبریز، هم‌زمان در چندین رشته ورزشی از جمله دوومیدانی، شنا، کشتی، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال، تنیس و مخصوصاً فوتبال و فوتسال فعالیت داشته و با تیم‌های دانشگاهی در مسابقات کشوری حضور داشته‌است.»

شهرام دبیری معون پارلمانی رئیس جمهور کیست؟
باشگاه مذکور توسط خود دبیری در سال ۱۳۷۷ تاسیس شده است. او همچنین در سال ۱۳۷۹، اولین مدرسه فوتبال خصوصی و دائمی کشور را در تبریز تأسیس کرد.

بر اساس اطلاعات سایت همین مجموعه، «دبیری در سال ۱۳۷۹ مدرک مربیگری بین‌المللی فوتسال را اخذ کرد و مدرک مربیگری فوتبال را نیز با درجه A کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۱۳۸۱ کسب نمود. او در تیم‌های فوتبال و فوتسال دبیری سابقه سرمربیگری داشته و باشگاه فوتسال دبیری تبریز با مربیگری او از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد». او در حال حاضر، ریاست هیئت تنیس استان آذربایجان شرقی را نیز بر عهده دارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت چهاردهم
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
1
4
اشتباه. کلی هزینه شده که ایشون کار پزشکی کنه نه کار سیاسی. برای چی شورای شهر و معاون پارلمانی؟ حقوق نکنه خونده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
1
1
چه شود ،تعرفه پزشکها سر به فلک میکشید مزشک رییس بیمارستان ،آره دیگه عاشق کار سیاسی بوده بجای علوم سیاسی دردانشگاه ،رفته پزشک شده خق یوی خورده شده ،حالا طبابا ول کرده رفته رییس شورای شار شد وحالا معاون رییس جمهور تومجلس
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۴
1
1
حالا این ترک رو از کجا برگرداند کرد معاون، اون از عارف بی خاصیت همواره در صحنه ، خانواده و فرزند درست کن، این از خود حداقل بزار مردم یادشان برود دزدها خرابکاری های اینها بعد دوباره بیارشان بالا.
خاک عالم بر سر این بالاکشیده از شورای نگهبان
سیدمحمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۵
0
2
کم کم داریم دروغهای پزشکیان را متوجه میشیم که میگفت من دروغ نمیگویم ووابسته به هیچ حزبی نیستم وتاحالا معلوم شده که هم دروغ میگوید وهم اینکه شدیدا وابسته به گروه منفور اصلاح طلبان است که بدنبال متشنج کردن کشور و ایجاد فتنه درکشورند وبا آمدن ظریف بی لیاقت وبی عرضه میخان عقده گشایی کنند
نظرات شما
پیشخوان