تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

یوسف دیکچ، تیرانداز ترک معروف المپیک کیست؟

اولین مدال تیراندازی تاریخ المپیک به یوسف دیکچ رسید، تیراندازی از ترکیه تصاویر و حالت خاص چهره و نحوه ایستادنش در تصاویر منتشر شده از رقابت‌های المپیک در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه و حتی شوخی کاربران قرار گرفته است. دیکچ کیست وچه سوابقی دارد؟

یوسف دیکچ، تیرانداز ترک معروف المپیک کیست؟

رویداد۲۴| «ترکیه یک آدمکش حرفه‌ای- هیتمن- را به المپیک فرستاده است». این شوخی یکی از کاربران فضای مجازی با تصاویر یوسف دیکچ، تیرانداز تیم ترکیه‌ای بود، وقتی در رقابت‌های المپیک اخیر با مو‌های جوگندمی، ژستی خاص و زبان بدنی منحصر به فرد در رقابت‌ها حاضر شد؛ با یک دست در جیب و بدون عینک و لباس مخصوص شروع به تیراندازی ماهرانه‌ای کرد. تصاویر او با ظاهر آرام و فرمت خونسرد بدنش در جریان رقابت‌های المپیک پاریس در کنار مهارت و تسلطش در تیراندازی که مدال نقره را برای او به ارمغان آورد، سوژه شبکه‌های اجتماعی شد.

افتخارات یوسف دیکچ

«یوسف دیکچ» و «شووال ایلایدا طرهان» توانستند مشترکاً در این رقابت‌ها نخستین «مدال تیراندازی تاریخ المپیک» را برای ترکیه به دست آوردند. او در گفتگو با رسانه ترکِ گُل درباره ظاهر خونسرد و آرام و عدم استفاده از تجهیزات تخصصی در المپیک گفت است: «من به تجهیزات مخصوص نیاز ندارم، چون ذاتا تیرانداز هستم. من با دو چشمم تیراندازی می‌کنم؛ خیلی‌ها با یک چشم این کار را می‌کنند. به‌خاطر همین محافظ چشم نگذاشتم. فکر می‌کنم این‌طوری بهتر است. از مدال نقره‌ام خوشحالم؛ به هرحال مدال المپیک است. امیدوارم در لس‌آنجلس (محل برگزاری المپیک ۲۰۲۸) رنگ مدالم طلا شود».

او همچنین درباره ژست خاص اش مبنی بر دست در جیب کردن در هنگام تیراندازی گفته است: «ینکه دستم را در جیبم کردم ربطی به ژست و حالت گانگستری ‏نداشت. اینطوری انگیزه بیشتری می‌گیرم و موقع تیراندازی احساس ‏راحتی بیشتری دارم». برخی رسانه‌های ورزشی نیز می‌گویند این کار در بین بسیاری از تیراندازان رایج است و اقدامی برای حفظ تعادل و تمرکز تلقی می‌شود.


بیشتر بخوانید: ایمان خلیف بوکسور ترنس کیست؟


شووال طرهان، که مشترکاً مدال نقره را با دیکچ به دست اورده درباره او در گفت‌وگویی با رویترز گفته است: «به او افتخار می‌کنم، اما نه به خاطر این‌که بدون تجهیزات مسابقه داد. این یک موضوع شخصی است و خودش راحت‌تر است این‌طور مسابقه دهد. با وجود این خونسردی، او با نزدیکانش بسیار گرم و صمیمی است و می‌توانید با او شوخی کنید. خوشحالم که او حالا در کانون توجه قرار گرفته است. امیدواریم در لس آنجلس بتوانیم با یک‌دیگر مدال طلا بگیریم». با این وجود رویترز اعلام کرده که دیکچ درخواست مصاحبه این رسانه را نپذیرفته است.

یوسف دیکچ، تیرانداز ترک معروف المپیک کیست؟

یوسف دیکچ کیست؛ از بازنشسته فرماندهی ژاندارمری تا ورزشکار فراری از شهرت و سرگرم با گربه اش!

به گزارش رویداد۲۴ این تیرانداز ۵۱ ترک تباریک درجه‌دار بازنشسته از فرماندهی ژاندارمری ترکیه و عضو باشگاه ورزشی ژاندارما گوچو است. دیکچ در سال ۱۹۷۳ در شهر قهرمان ماراش به دنیا آمده و در المپیک هم ورزشکاری باسابقه است؛ المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پنجمین المپیکی است که او در آن شرکت کرده و برای اولین بار برنده مدال شده است. علاوه بر این صفحه اینستاگرام او و انتشار تصاویری با گربه‌اش مورد توجه کاربران و علاقه‌مندان به این چهره محبوب المپیک پاریس قرار گرفته است.

یکی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در شبکه ایکس توصیف جالبی درباره او نوشته است: «‏می‌بینم تیرانداز‌ها همه از لنز‌های پیشرفته استفاده می‌کنند که جلوی ‏محو شدن دید را بگیرد و دقت را بالا ببرد. ولی ترکیه مردی را به خط ‏آتش می‌فرستد که انگار برای تفریح تفنگ به دست گرفته و همین ‏آدم مدال نقره می‌گیرد».

توییت خواندنی دیگر درباره دیکچ نیز توصیفی است که یکی از کاربران درباره او داشته است: «به این می‌گویند هاله داشتن. مثل این می‌ماند که همین الان از بین جمعیت بلند شده که شانسش را امتحان کند. ولی جالب اینجا است که با مدال نقره المپیک به خانه برمی‌گردد».

سی ان ان نیز در گزارشی به بررسی حضور دیکچ در المپیک پرداخته و البته تیتری خواندنی نیز برای مطلب برگزیده است: «یوسف دیکچ تیرانداز المپیکی ترکیه‌ای مدال نقره گرفت و به دلیل "هاله دیوانه" در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما