تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

محمد اسلامی کیست؟ + پیشینه

محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در دولت سیزدهم با حکم مسعود پزشکیان به عنوان رییس این سازمان در دولت چهاردهم ابقا شد. درباره او و سوابق اش چه می‌دانیم.

محمد اسلامی کیست؟

رویداد۲۴| «مسعود پزشکیان» رئیس دولت چهاردهم طی حکمی «محمد اسلامی» را به‌عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس‌جمهور در سمت خود ابقاء کرد. او پیش از این نیز در دولت سید ابراهیم رئیسی در همین سمت فعالیت می‌کرد.

اسلامی پیش از شروع فعالیت در سمت ریاست سازمان انرژی اتمی سوابقی همچون استانداری مازندران را در کارنامه خود داشته و در دولت یازدهم و دوازدهم نیز وزیر راه و شهرسازی بود.

بیوگرافی محمد اسلامی

او متولد سال ۱۳۳۵ در اصفهان و دانش‌آموخته مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه دیترویت میشیگان آمریکا است. در سال ۱۳۵۸ در مقطع کارشناسی و در سال ۱۳۶۰ کارشناس ارشد مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تولید و اوهایو آمریکا را دریافت کرده است. او مدرک MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف را نیز در سال ۱۳۸۳ دریافت کرده است.

پیوستن به دولت روحانی در میانه دولت یازدهم

به دنبال استعفای عباس آخوندی وزیر وقت راه و شهرسازی در مهرماه سال ۱۳۹۷، اسلامی از سوی حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی معرفی شد. او در آن زمان استاندار مازنداران بود. ۵ آبان ۱۳۹۷ نیز پس از معرفی رئیس‌جمهور وقت به مجلس شورای اسلامی نمایندگان با ۱۵۱ رای موافق و ۹۸ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از مجموع ۲۶۴ نماینده حاضر در مجلس به اسلامی برای وزارت راه و شهرسازی رای اعتماد دادند و او به عنوان سومین وزیر راه و شهرسازی آغاز به کار کرد و تا پایان کار دولت دوازد هم در این سمت باقی ماند.

با آغاز به کار دولت سیزدهم اسلامی در شهریور ۱۴۰۰ از طرف ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب و حالا نیز در این سمت ابقا شد.

او پیش از این نیز سوابقی در حوزه انرژی اتمی از جمله توضیحات:

محمد اسلامی در سال ۱۳۳۵ در اصفهان متولد شده است. او در رشته ریاضی دوران متوسطه را پشت سر گذاشته، و پس از آن مدرک فوق دیپلم ساختمان سازی را از مدرسه عالی ساختمان دریافت کرده است، وی مدرک کارشناسی مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه انستیتو تکنولوژی دیترویت میشیگان آمریکا را در سال ۱۳۵۸، کارشناسی ارشد مهندسی راه و ساختمان را از دانشگاه تولیدو اوهایوی آمریکا در سال ۱۳۶۰ دریافت کرده، و همچنین دوره MBA مدیریت جهانی هوانوردی مشترک دانشگاه رویال رودز کانادا و دانشگاه شریف را در سال ۱۳۸۳ پشت سر گذاشته است، وی به عنوان مدرس دانشگاه صنعتی مالک اشتر نیز فعالیت می‌کند.

محمد اسلامی کیست؟

وی از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ به عنوان استاندار مازندران فعالیت می‌کرد، و بعد از استعفای عباس آخوندی در تاریخ ۲۸ مهر سال ۱۳۹۷ از سوی حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت راه و شهرسازی معرفی شد و پس از آن در آبان ماه همان سال به عنوان وزیر راه و شهرسازی انتخاب شد.

اسلامی در شهریور ماه سال ۱۴۰۰ از سوی سیدابراهیم رئیسی به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب و حالا نیز در این سمت ابقا شد. قائم‌مقامی سازمان صنایع و هوافضا، معاونت امور صنعتی و تحقیقاتی وزارت دفاع، معاونت مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و همزمان دبیر ستاد توسعه سواحل مکران، عضویت ستاد بحران کشور و کمیته دائمی سازمان پدافند غیرعامل و عضویت در انجمن هوافضای ایران از جمله سوابق اسلامی در حوزه‌های غیر از عمران و مهندسی است.

در متن حکم مسعود پزشکیان برای اسلامی قید شده است که «با توجه به مراتب شایستگی، تجارب ارزنده مدیریتی و سوابق اجرایی، به موجب این حکم جناب‌عالی را به سمت «معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی» منصوب می‌نمایم.

اسلامی همچنین در سال ۲۰۰۸ به عنوان رئیس مؤسسه آموزش و تحقیقات صنایع دفاعی، بر اساس قطعنامه ۱۸۰۳ شورای امنیت به دلیل آنچه «دست داشتن در برنامه هسته‌ای ایران» خوانده می‌شد تحت تحریم قرار گرفت.

محمد اسلامی کیست؟

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
0
0
متاسفم براي همه چيز !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
0
0
متاسفم براي همه چيز !
نظرات شما
پیشخوان