تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

مشخصات تانک T۷۲ AMT اوکراین

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت‌های تانک T-۷۲ AMT اوکراین خواهیم پرداخت.

مشخصات تانک T-۷۲ AMT روسیه

رویداد ۲۴| حسین فلاحی: تانک T-۷۲ AMT، نسخه ارتقا یافته تانک اصلی نبرد T-۷۲A است که در کارخانه زرهی کی یف در اوکراین توسعه یافته است.

توسعه تانک T-۷۲ AMT اوکراین

اولین T-۷۲ AMT در ماه اگوست ۲۰۱۷ رونمایی و به یکی از واحد‌های نظامی نیرو‌های مسلح اوکراین تحویل داده شد.

طراحی و ویژگی‌های T-۷۲ AMT

کارخانه زرهی کی یف، تانک T-۷۲ AMT را بر اساس تجربیات بدست آمده توسط نیرو‌های اوکراینی در عملیات ضد تروریستی توسعه داد. پلت فرم ارتقا یافته تانک انواع مختلفی از قابلیت‌های کشندگی، بقا و پیشرفت‌های سیستم را دارا است.

ساختار بدنه تانک شامل یک کابین راننده در جلو، یک بخش جنگی در مرکز و یک بسته قدرت در عقب است. در مقایسه با نسخه قبلی راحتی خدمه افزایش یافته است، در حالی که اجزای اصلی برای افزایش کشندگی و بقای تانک ارتقا یافته اند.

مشخصات تانک T-۷۲ AMT روسیه

طول تانک ۹.۵ متر، عرض آن ۳.۵ متر و ارتفاع آن ۲.۲ متر است. این تانک توسط یک خدمه سه نفره شامل یک راننده، یک تفنگچی و یک فرمانده هدایت می‌شود.

سیستم دید و ارتباط T-۷۲ AMT 

برای سه خدمه تانک، دستگاه‌های دید در شب با تقویت کننده‌های تصویر مدرن نسل سوم در دسترس است. این توپچی دارای دوربین دید عقب و دید در شب برای پرتاب یک موشک هدایت شونده لیزری با تفنگ است.

مشخصات تانک T-۷۲ AMT روسیه

T-۷۲AMT مجهز به ایستگاه‌های رادیویی دیجیتال جدید Aselsan و Lybid K۲ است که خدمه تانک را قادر می‌سازد با واحد‌های پیاده نظام ارتباط برقرار کنند. این تانک همچنین دارای یک سیستم ناوبری ماهواره‌ای پیشرفته است.

تسلیحات T-۷۲AMT

تانک T-۷۲AMT مجهز به یک تفنگ ۱۲۵ میلی متری ۲A۴۶ است که قابلیت سرعت شلیک شش تا هشت گلوله در دقیقه را دارد. اسلحه اصلی قادر است تا گلوله‌های تثبیت‌کننده باله‌های زره‌پوش، گلوله‌های تثبیت‌کننده باله ضد تانک با قابلیت انفجار قوی و گلوله‌های تثبیت شده با باله‌های انفجاری شدید را شلیک کند.

مشخصات تانک T-۷۲ AMT روسیه

اسلحه اصلی همچنین می‌تواند موشک هدایت لیزری GM 'کامبت ' را که توسط دفتر طراحی دولتی کیف 'لوچ' ساخته شده است شلیک کند. موشک جنگی GM از هدایت نیمه خودکار پرتو لیزر استفاده می‌کند و می‌تواند در برد ۵ کیلومتری زره ​​۷۵۰ میلی متری نفوذ کند. واحد دید و هدایت موشک در بالای برجک در سمت چپ دید اسلحه اصلی نصب شده است. این موشک مجهز به یک کلاهک برای نابود کردن تانک‌های زرهی سنگین دشمن است. تسلیحات ثانویه شامل یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری PKT و یک مسلسل NSV ۱۲.۷ میلی متری است.

محافظت از خود تانک T-۷۲ AMT 

T-۷۲ AMT به نسل جدید حفاظت دینامی Knife که در حال حاضر در تانک‌های اصلی نبرد تی ۶۴ (Bulat) و تی ۸۴ (Oplot) عملیاتی است مجهز است. زره واکنشی انفجاری Knife از خدمه در برابر گلوله‌های ضد تانک با قابلیت انفجار شدید، نفوذگر انرژی جنبشی و گلوله‌های انفجاری محافظت می‌کند.

مشخصات تانک T-۷۲ AMT روسیه

 موتور، گیربکس و سایر اجزای آن نیز با زره‌های اسلت محافظت می‌شوند تا تاثیر سلاح‌های شارژی شکل را کاهش دهند. بقای این تانک با مجموعه‌ای از نارنجک‌های دودزا که روی خودرو نصب شده اند، بیشتر می‌شود.

موتور و تحرک تانک T-۷۲ AMT 

تانک T-۷۲AMT به یک موتور دیزلی مجهز شده است که حداکثر توان خروجی آن ۸۴۰ اسب بخار است. این پک قدرت این تانک را قادر می‌سازد تا با حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت در جاده‌ها حرکت کند.

مشخصات تانک T-۷۲ AMT روسیه

این وسیله نقلیه مجهز به سیستم تعلیق میله پیچشی است. چرخ دنده شامل شش چرخ جاده در هر طرف است که چرخ دنده در جلو و چرخ دنده در عقب است. مسیر‌ها توسط سه غلتک برگشتی پشتیبانی می‌شوند، در حالی که ایستگاه‌های اول، دوم و ششم جاده‌ای به کمک فنر مجهز هستند.

مشخصات فنی کلی تانک  T-۷۲AMT

نوع وسیله نقلیه: تانک اصلی نبرد

توسعه دهنده: کارخانه زرهی کیف

خدمه: سه

طول: ۹.۵ متر

عرض: ۳.۵ متر

ارتفاع: ۲.۲ متر

حداکثر سرعت: ۶۰ کیلومتر در ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما