تاریخ انتشار: ۰۶:۳۸ - ۲۸ مرداد ۱۴۰۳

رضایت «همشهری» از اولین جلسه بررسی صلاحیت وزرا و دفاعی جانانه از پزشکیان!

لیست وزرای پیشنهادی پزشکیان تقریبا جای حامیان و منتقدان دولت را عوض کرده است. چنانچه شاهدیم اصلاح‌طلبان از لحن و مواضع پزشکیان انتقاد می‌کنند، اما رقبا به غایت راضی و خرسند هستند!

رضایت «همشهری» از اولین جلسه بررسی صلاحیت وزرا و دفاعی جانانه از پزشکیان!

رویداد ۲۴ | لیست وزرای پیشنهادی پزشکیان تقریبا جای حامیان و منتقدان دولت را عوض کرده است. چنانچه شاهدیم اصلاح‌طلبان از لحن و مواضع پزشکیان انتقاد می‌کنند، اما رقبا به غایت راضی و خرسند هستند!

شاهد این مدعا یادداشت امروز محسن مهدیان در «همشهری» است. او نوشته: «برخلاف فضای مجازی که متأسفانه برخی لحن و ادبیات رئیس‌جمهور محترم را به تمسخر گرفتند، مجلس در نهایت ادب و اخلاق با این مسئله برخورد کرد. سهو لسان امری طبیعی است و برای هرکسی ممکن است اتفاق بیفتد. طبیعی است که اگر نقدی هم به عملکرد دولت یا مجلس باشد، در این نقاط نیست. رعایت نظم جلسه و عنایت به سخنان رئیس‌جمهور نیز از نکات برجسته جلسه عصر بود که برخی بی‌نظمی‌های جلسه صبح را هم جبران کرد.»

او برخورد غیرجناحی را ویژگی دیگر جلسه دیروز دانسته و نوشته: «نوع واکنش مجلس به نامزد‌های پیشنهادی دولت فارغ از هرگونه جهت‌گیری سیاسی و جناحی بود و این در تمام نطق‌ها چه موافق و چه مخالف مشهود بود. اگر نماینده‌ای نیز خارج از این منطق عمل می‌کرد، با واکنش دیگر نمایندگان مواجه می‌شد.»

مهدیان همچنین انتقادات مطرح شده را «غیرحیثیتی» توصیف کرده و یک نشانه مثبت می‌داند. او کلیات کابینه پیشنهادی را مورد احترام و اعتنا خوانده و در پایان آورده است: رئیس‌جمهور خیلی صادقانه با نماینده‌ها سخن گفت؛ بدون طعنه یا خدای‌ناکرده از موضع بالا و متکبرانه. پزشکیان تأکید کرد وزرای پیشنهادی را دوست و همراه خود بدانید و آنکه ایراد بیشتری دارد را بیشتر کمک کنید تا نقص‌های خود را برطرف سازد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان