تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۹ نظر

پزشکیان زیر تیغ انتقادات؛ از لیست وزرا تا متن سخنرانی

مسعود پزشکیان از پس چالش اول یعنی قانع کردن جریان حامی خود درباره لیست وزرای پیشنهادی برنیامده، با چالش دیگری مواجه شده و آن هم شیوه سخنرانی است!

پزشکیان زیر تیغ انتقادات؛ از لیست وزرا تا متن سخنرانی

رویداد ۲۴ | مسعود پزشکیان امروز صبح در صحن علنی مجلس حاضر شد تا از وزرای پیشنهادی خود دفاع کند.

نطق او، اما توفیق چندانی در قانع کردن منتقدان لیست ارائه شده، نداشت. ضمن اینکه موج دیگری از انتقادات را روانه رئیس جمهور کرد.
این بار شاهد انتقادات به متن سخنرانی و نحوه خواندن پزشکیان بودیم.

چراغ اول این انتقادات را حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور در دوره روحانی روشن کرد او خطاب به پزشکیان نوشت: دائما در روخوانی اشتباه می‌کنید و حوصله خواندن نوشته‌های خودتان را هم ندارید؛ این راه و رسم کشورداری نیست.

ابوطالبی در صفحه توییتر خود نوشت: «نطق امروزتان در مجلس هم تعجب برانگیز بود. نطقی که از حداقل جذابیت برخوردار بود؛ مطالب تکراری و سخنان درهم ریخته و خسته‌کننده‌تان همهمه نمایندگان را برمی‌انگیخت؛ حرف تازه‌ای نداشتید؛ هیچ راه حلی برای هیچ چیزی ارائه ننمودید؛ نه برنامه‌ای در کار بود، نه پیشنهادی و نه… تا بدانجا که کسی متوجه نشد که شما چه می‌گویید! نه مردم دریافتند که دولت جنابعالی به کجا خواهد رفت؛ و نه نمایندگان متوجه شدند که باید با چه چیزی موافقت کرده و یا با چه چیزی مخالفت کنند….

اما از همه مهم‌تر، اتفاق نامیمونی است که ظاهرا در دوره جنابعالی با افتخار در حال رونمایی می‌باشد؛ و آن اینکه دائما در روخوانی اشتباه می‌کنید، همواره می‌گویید حرف زدن نمی‌دانید، حتی حوصله‌ی خواندن نوشته‌های خودتان را هم ندارید! و…

جناب آقای پزشکیان

پیش از این پیش‌بینی کرده و نوشته بودم که فرمالیسمِ حاکم بر رفتار حکمرانی‌تان اجازه نمی‌دهد که حکمرانی کنید. جنابعالی رییس جمهور ایران سرافراز هستید. اعتبار و عظمت این ملت، بیش از این بی‌قیدی‌ها و بی‌حوصلگی‌ها و ندانم‌کاری‌ها است!

این راه و رسم کشورداری نیست.»

انتقادات به پزشکیان و نحوه سخنرانی او، اما به همین جا ختم نشد. جواد دلیری، فعال رسانه‌ای اصلاح‌طلب نیز نوشت: «‏سخنرانی‌های پزشکیان یک مشکل و معضل است و دایما حاشیه ساز می‌شود متن نوشته شده بدون تمرین و دور از ادبیات پزشکیان، او را سردرگم می‌کند. متن سخنرانی رییس جمهور باید متناسب با زبان، لحن، گفتمان و ادبیات او باشد».


در ادامه این روند انتقادی، یکی از کاربران نیز در توییتر نوشت: «شاهد یکی از ضعیفترین، بی‌محتواترین و ناهماهنگ‌ترین سخنرانی‌های یک رییس جمهور در دفاع از دولت خود هستیم؟!
جملات تکراری، کم‌ارتباط، اشتباهات پرتکرار در خواندن متن و.. بخشی از نقاط ضعف این سخنرانی هستند که در پایان آن خود پزشکیان هم به خسته‌کننده بودن آن اعتراف کرد..»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
Karen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
3
2
وجود داشته باشید بابت فریب مردم عذر خواهی کنید اصلاطلبهای بی وجود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
1
3
خوب چراورشکیان ازمشاورانی ورزیده و کاربلد استفاده نمی کند اول دوم اینجا مشخص می شود نقش ظریف دراداره پشت پرده دولت از خاتمی باید خواسته شود که پیگیر برگشت ظریف به دولت باشد تاهدایت دولت درپشت صحنه رابه عهده گیرد نقش ظریف راهم حتی کیهان فارس میدان می دانند که باطرح و برنامه اوراازبدنه دولت وپزشکیان جداکردن
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
اگه پس از سی سال دوباره میخواهید مردم را به جنگ کشید دست و پا بزنید.قدرت ما زدن خاک نامشروع اسراییل و خونخاهی مهمان ماست نه اصلاح طلب و اصول گرا.
Karen
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
0
رویداد با همین فرمون برو جلو درسته با هم میتونیم ایران رو بسازیم دوباره. بابت فحشهایی که دادم عذر خواهی هم میکنم
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
0
انصافااگرمتن کامل سخنان امروزریس جمهوردکترپزشکیان دردفاع وزای پیشنهادی مجلس شورای اسلامی منتشرشودکاملامنطقی وهیچ مشکل وانتقادی ندارد؟وقتی سخنان ریس جمهورگذینشی منتشرمی شودمخالفیتن ومنتقدین جرعت انتقادپیدامی کنند؟اگرنه انصافا متن کامل سخنان ریس جمهوردردفاع ازوزرای پیشنهاد مجلس هیچگونه مشکل خاص و قابل انتقادی وجودندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
0
0
کارن جان جوری میگی انگار جلوی انقلاب پرشورتونو گزفتن. شماگزینه بده برای اداره مملکت تا مردم به پا خیزند. زیاد طنز نگو
پاسخ ها
Karen
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
واسه شما طنزه واسه ما واقعیته که ۲۰ داریم با هر چی بی پدر و مادر بی وطن میجنگیم آره قربونت
سعدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
0
گرچه بعنوان یک بلوچ اهل سنت استان سیستان وبلوچستان که درانتخابات ریاست جمهوری بیشترین رای رابه دکترپزشکیان داشتنداماسهمی ازوزارت خانه هاوپست های مدیریتی به اهل سنت بلوچ تعلق نگرفت؟البته درباره پست های مدیریت وزارت خانه هابه جامعه اهل سنت کشورطی چهاردهه پس ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باتوجه به حضورپرشورجامعه اهل سنت کشور درکلیه انتخابات های کشورمثل ریاست جمهوری مجلس شورای اسلامی وقانون اساسی وهمه پرسی تاییدنظام جمهوری اسلامی همواره حضورپرشوردر پای صندوق داشته ودرزمان تبلیغات انتخاباتی وعده های مختلفی به جامعه اهل سنت کشور داده اند امادرعمل هیچکدام ازوعدهاتحقق نیافته!!
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
0
0
وقتی زورت میاد از یک انسان با شرف و مقید به قانون اساسی و رهبری و روشنفکر و متخصص در امور پزشکی و نه دزد مثل امثال احمدی نژاد دفاع کنی باید پاچه خور امثال بیسواد اصولگرا که یک کلمه از اصول سیاسی بلد نیست دفاع کنی.همه معتقد هستند که طیب نیا با قدرت با همکارانش اقتصاد مملکت را درست میکند.لبیک یا ایران.
نظرات شما