تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۴۰۳

پیش بینی عباس عبدی از رفتار مجلس با کابینه پزشکیان؛ اکثریت تخم‌مرغ‌هایش را در سبد پایداری نمی‌ریزد

عبدی به رای گرفتن کابینه پزشکیان امیدوار است، چون نمایندگان هیچ امیدی به دور بعد ندارند و می‌دانند کشتی‌بانی سیاست تغییر کرده است. نمایندگان شهرستانی هم می‌خواهند با دولت کار کنند، قالیباف و طرفدارانش هم خیلی خوب می‌دانند نیرو‌های جدید می‌توانند بساط تندرو‌ها را برچینند.

پیش بینی عباس عبدی از رفتار مجلس با کابینه پزشکیان؛ اکثریت تخم‌مرغ‌هایش را در سبد پایداری نمی‌ریزد

رویداد ۲۴ | عباس عبدی خیلی نگران رویکرد تند طیف پایداری و نمایندگان جوان مجلس دوازدهم نیست و باور دارد که در نهایت اکثریت مجلس به کابینه پزشکیان رای خواهند داد.
این تحلیلگر اصلا‌ح طلب نوشته: «بدون تردید هیچگاه سرنوشت کشور را به دست بخش اندکی از نمایندگان تندرو نمی‌دهند. در سیاست‌های کلان چنان جایگاهی برای نهاد‌ها تعریف نشده است که بخواهند مغایر این سیاست‌ها تصمیم بگیرند.»
عبدی در ادامه به نطق ثابتی و خود مدرس‌پنداری رسایی اشاره کرده و نوشته: «رفتار و گفتار تعداد اندکی از نمایندگان پایداری‌چی را نباید به حساب اکثریت گذاشت. رفتار‌های نادرست و تخریبی آنان که ناشی از بی‌تجربگی سیاسی است موجب فاصله‌گیری بیشتر نمایندگان از آنان خواهد شد. همچنین اعتبار پیش‌بینی‌های آن‌ها هم در حد پیش‌بینی‌های نیمه شب ۱۵ تیر است. آن‌ها صدا دارند، ولی واقعیت و معنا ندارند. اغلب هم از تهران وارد مجلس شده‌اند و هیچ امیدی به دور بعد ندارند، چون می‌دانند کشتی‌بانی سیاست تغییر کرده است. نمایندگان شهرستانی هم می‌خواهند با دولت کار کنند تا کاری برای مردم منطقه خود کنند، لذا اغلب آنان تخم‌مرغ‌های خود را در سبد سوراخ پایداری نمی‌ریزند. قالیباف و طرفدارانش هم خیلی خوب می‌دانند که آنان از پسِ این جماعت بر نمی‌آیند و این نیرو‌های جدید هستند که می‌توانند بساط تندرو‌ها را برچینند.»
جالب اینکه عبدی به تندرو‌های مجلس هشدار داده مراقب واکنش پزشکیان به عدم همراهی احتمالی مجلس باشند، چون به گفته او پزشکیان به اندازه کافی ملاحظات را رعایت و از دعوا پرهیز کرده است لذا معلوم نیست که واکنش او به سود تندرو‌ها باشد.
این تحلیلگر اصلاح‌طلب معتقد است که حتما به مجلسی‌ها درباره وضعیت منطقه و اهمیت نمایش یکپارچگی در داخل در مقطع حساس کنوی نیز گوشزد‌های لازم خواهد شد لذا «به احتمال فراوان وزرای پیشنهادی رای خواهند آورد».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: عباس عبدی ، کابینه
نظرات شما
پیشخوان