تاریخ انتشار: ۰۷:۳۶ - ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

کنایه سنگین کیهان به ظریف؛ امیرکبیر خودخوانده!

کیهان مدعی است که اصلاح‌طلبان هیچ سبد رای مشخصی را برای پزشکیان به ارمغان نیاورده‌اند لذا «هیچ منتی نیز بر رئیس‌جمهور نمی‌توانند داشته باشند».

کنایه سنگین کیهان به ظریف؛ امیرکبیر خودخوانده!

رویداد ۲۴| روزنامه کیهان امروز هم مثل روز‌های قبل تمام تلاش خود را به کار گرفته تا یک وقت نمایندگان مجلس راضی به وفاق ملی نشده و به کابینه پیشنهادی پزشکیان که به نظر اصلاح‌طلبان چندان هم به کابینه یک دولت اصلاح‌طلب نمی‌نماید؛ رای مثبت دهند.
این روزنامه با کنایه به چهره‌های حامی پزشکیان که قطعا مهم‌ترین آن‌ها محمدجواد ظریف بود و بعد هم آذری جهرمی و دیگر اصلاح‌طلبان؛ نوشته: «بررسی عوامل پیروزی پزشکیان نشانگر این است که مدعیان اصلاحات و امیرکبیر‌های خودخوانده، تاثیر بسزایی در ۱۶۴۰۰۰۰۰ رای پزشکیان نداشته و عمده رای‌دهندگان به وی نه به دلیل حمایت‌های مدعیان اصلاحات که به‌خاطر مسعود پزشکیان رای داده‌اند. مدعیان اصلاحات هیچ سبد رای مشخصی را برای پزشکیان به ارمغان نیاورده و بالطبع هیچ منتی نیز بر رئیس‌جمهور نمی‌توانند داشته باشند. آنان با آگاهی به ورشکستگی سیاسی و نمره مردودیشان در چشمان ملت ایران سعی بر استفاده از پزشکیان به عنوان پلی برای بازگشت به سپهر سیاسی ایران دارند و با مقاومت رئیس‌جمهور در برابر خواسته‌هایشان به‌سرعت و در کمتر از یک ماه پس از پیروزی وی، اقدام به نقد پزشکیان کردند.»
کیهان نوشته: «مدعیان اصلاحات در سومین قدم از پازلی که در راه قدرت‌طلبی خود به واسطه دولت چهاردهم طراحی کرده‌اند، با فشار شدید بر رئیس‌جمهور، برخی از افراد که کارنامه مردودی را در تاریخ سیاسی و عرصه اجرائی کشور داشته‌اند با استفاده از سازوکار رانتی و مبهم شورای راهبری و دیگر روش‌های ممکن در لیست وزرای پیشنهادی گنجاندند. این طیف در قدم بعد با سوءاستفاده از کلیدواژه وفاق ملی که در سخنان رئیس‌جمهور محترم تجلی یافته است، لابی بسیار سنگین، جنگ روانی پرفشار و هجمه رسانه‌ای هماهنگی را برای وادارسازی مجلس و نمایندگان ملت به تسلیم شدن در برابر مطامع و خواسته‌های آنان به راه انداخته‌اند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان