تاریخ انتشار: ۰۵:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

توصیه روزنامه جوان به نمایندگان مجلس؛ حرف مراجع را گوش کنید

جوان با اشاره برخی مخالفت‌ها با تعطیلی شنبه‌ها نوشته: نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی با مرور سابقه تاریخی نقش‌آفرینی علما و فقها در قوانین و تصمیمات حکومتی در تصمیم‌گیری‌ها و تقنینات خود پایبندی خود را به ارشاد‌ها و دیدگاه‌های شرعی مراجع عظام تقلید نشان دهند.

توصیه روزنامه جوان به نمایندگان مجلس؛ حرف مراجع را گوش کنید

رویداد ۲۴ | روزنامه جوان در شماره امروز به مرور سابقه تاریخی نحوه مراجع با مجالس و دولت‌ها پرداخته و نمونه‌هایی از اثرگذاری روحانیون را ذکر کرده است. یادداشت نویس جوان با اشاره به اینکه «پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز گرچه همواره در رأس نظام سیاسی ایران فقیهی جامع‌الشرایط و آگاه قرار گرفته، اما فقها و مراجع هیچ‌گاه وظیفه راهنمایی و اظهارنظر‌های شرعی را در باب اقدامات و تصمیمات دولت‌ها و مجلس‌ها ترک نکرده‌اند» نوشت: «این مسئله که اخیراً با هشدار‌های مراجع عظام تقلید راجع به سود‌های سپرده‌های بانکی و بعضی تصمیمات اقتصادی دولت‌های پیشین نمودار شده‌بود، در چند ماه اخیر و با هشدار‌ها و تذکرات تعدادی از مراجع عظام تقلید راجع به قانون تعطیلی شنبه‌ها باز نمایان شده‌است.»
«جوان» همه این‌ها را گفته با به مخالفت با تعطیلی شنبه‌ها برسد؛ در همین راستا نوشته: «دیروز و پس از مطرح‌شدن دوباره مسئله تعطیلی شنبه در مجلس شورای اسلامی آیت‌الله جعفر سبحانی (حفظه‌الله) برای دومین بار در چندماه اخیر طی نامه‌ای به مجلس مخالفت خود را با این تصمیم اعلام داشته و دلایل خودشان را نیز احصا نموده‌اند.»
این روزنامه اصولگرا تاکید کرده که «فارغ از نظرات کارشناسان اقتصادی و فرهنگی که دیدگاه‌های متفاوتی در تأیید یا رد این ایده مطرح می‌نمایند، شایسته است که نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی با مرور سابقه تاریخی نقش‌آفرینی علما و فقها در قوانین و تصمیمات حکومتی در تصمیم‌گیری‌ها و تقنینات خود پایبندی خود را به ارشاد‌ها و دیدگاه‌های شرعی مراجع عظام تقلید نشان دهند. چه این قانون تصویب و اجرایی بشود و چه نشود نمایندگان مردم مسلمان ایران در مجلس موظفند که با حفظ حرمت فوق‌العاده مرجعیت معظم شیعه از حدود پایبندی به ارزش‌های اجتماعی و دینی جامعه خارج نشوند و نام و سابقه مجلس دوازدهم را در تاریخ روحانیت و مرجعیت شیعه به عنوان مجلسی هوشمند و متشرع ثبت کنند.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
کریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۰
0
5
مداخله شرع در مواردی که در آن موضوع شرع مقدس اسلام مسکوت است و صراحت ندارد بجز بی اعتبار کردن شرع نتیجه ای نخواهد داشت مانند آنکه دین بیاید و در خصوص مکانیک کوانتوم اظهار نظر کند. اینکه در اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری پنجشنبه ها تعطیلی باشد یا شنبه ها یا هیچکدام یا هردو ، دانشمندان علم اقتصاد بین الملل، مدیریت بازرگانی و غیره باید اظهار نظر نمایند. علم ابطال پذیر است اما شرع ابطال پذیر نیست چون سخن خدا یا ولی خداست. بنابراین به بهانه شرعی رد نمودن مصوبه مجلس، ضربه به شرع مقدس است چه بسیا علم ثابت کند که رد مصوبه مذکور اشتباه بوده است و به این ترتیب اعتقاد جوانان کشور نسبت به اسلام و شریعت، سست گردد.
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۹
0
0
لطفا برای جبران مصوبه مجلس در مورد افزایش سنوات اشتغال کارکنان برای بازنشستگی، که به ضرر شدید کارمندان شد پنجشنبه ها یا شنبه ها را تعطیل کنید. ضمنا، کارمندان تهرانی که مرکز مبادلات اقتصادی کشور و استقرار وزارتخانه ها است پنجشنبه ها تعطیل هستند و شهرستانی ها از این تعطیلی محروم و مغبون می باشند. شما را به همه مقدسات عالم و به جان عزیزان تان، قسم می دهیم این ظلم، تبعیض و بی عدالتی را خاتمه بدهید. از ناله و نفرین یک میلیون کارمند شهرستانی و خانواده هاشون اجتناب بفرمایید صبرمان تمام شده ممکنه یک اتفاقی بیافته. و الله لا یحب الظالمین.
نظرات شما
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان