تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۸ شهريور ۱۴۰۳

آیفون ۱۶ آپدیت می‌شود؛ تقویت دوربین و صفحه نمایش

اپل در تدارک معرفی اولین آیفونی است که به‌طور مشخص به هوش مصنوعی متکی است.

آیفون ۱۶ آپدیت می‌شود؛ تقویت دوربین و صفحه نمایش

رویداد ۲۴| آیفون ۱۶ جدید به‌روز‌رسانی‌های دیگری نیز خواهد داشت. شایعه‌ها حاکی از آن است که این گوشی دکمه جدیدی برای عکس گرفتن خواهد داشت، دوربین‌هایش طراحی مجدد شده‌اند، و صفحه نمایش بزرگ‌تری دارد بدون اینکه لزوما اندازه خود گوشی افزایش پیدا کند.

اپل در تدارک معرفی اولین آیفونی است که به‌طور مشخص به هوش مصنوعی متکی است.

این شرکت از برگزاری رویدادی در ۹ سپتامبر خبر داد، که شایعه‌ها حاکی از آن است در این رویداد آیفون ۱۶ را همراه ساعت‌ها و ایرپاد‌های جدید معرفی خواهد کرد. دستگاه‌های دیگری، مانند آیپد مینی به‌روز‌رسانی‌شده، نیز ممکن است در این رویداد، که زنده پخش می‌شود، به نمایش گذاشته شوند.

نکته برجسته این رویداد احتمالا معرفی ویژگی‌های جدید اپل برای آنچه هوش اپل می‌نامد خواهد بود. این مجموعه از ویژگی‌ها یک نسخه بهسازی‌شده از سیری (Siri) و همین‌طور سایر ابزار‌های موجود در دیگر محصولات اپل از جمله ابزار‌های خلاصه‌سازی پیام‌ها در آیفون، را شامل می‌شود.

هوش اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در ماه ژوئن معرفی شد. اما این شرکت آن زمان اعلام کرد جزئیات بیشتری را بعدا فاش خواهد کرد، و در حال حاضر این ابزار‌ها فقط به مدل بالای آیفون ۱۵ پرو و پرومکس محدودند.

دعوت‌نامه و بازاریابی اپل در زمینه رویداد سپتامبر به‌شدت متمایل به همان رنگ‌های آبی و بنفش چرخانی است که تاکنون برای هوش اپل استفاده شده‌اند، و بخشی از [موتور جست‌و‌جوی]سیری است که به‌تازگی بازتعریف و دگرگون شده است. به نظر می‌رسد شعار رویداد‌ــ «زمان درخشش است»‌ــ نیز به این طراحی اشاره دارد.

به این ترتیب، به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی این رونمایی روی هوش اپل خواهد بود. هنوز روشن نیست که اپل ویژگی‌های جدید را در این رویداد معرفی خواهد کرد، یا فقط ویژگی‌های موجود را بررسی خواهد کرد، اما شایعه‌ها حاکی از آن است که اپل به تمام گوشی‌های جدید امکان دسترسی به این ابزار‌ها را خواهد داد.

این اولین بار نخواهد بود که دستگاه‌های اپل دارای فناوری‌های هوش مصنوعی‌اند: در حال حاضر، در همه چیز از برش افراد از عکس‌ها گرفته تا پیشنهاد اپلیکیشن‌ها، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: آیفون
نظرات شما
پیشخوان