تاریخ انتشار: ۲۲:۲۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳
در رویداد۲۴ بخوانید:

تفاوت حمله موشکی امشب با حمله قبلی ایران به اسرائیل چه بود؟

تحلیل‌گر الجزیره حمله موشکی ایران به اسرائیل و تفاوت آن را عملیات وعده صادق را بررسی کرد.

تفاوت حمله موشکی امشب با حمله قبلی ایران به اسرائیل چه بود؟

رویداد۲۴ | تحلیل‌گر الجزیره حمله موشکی ایران به اسرائیل و تفاوت آن را عملیات وعده صادق را بررسی کرد. به نوشته این تحلیل‌گر تنها ۲۴ از زمانی گذشته که آمریکایی اعلام کردند باید روند تازه‌ای از دیپلماسی در منطقه شروع شود اما آن‌ها همیشه این را می‌دانستند که ایرانی‌ها می‌توانند حمله تلافی‌جویانه را انجام دهند. به نوشته این تحلیل‌گر تحرکاتی در پشت صحنه در واشنگتن در جریان است تا وقایع در منطقه کنترل شود.

این نویسنده در تحلیل تفاوت حمله امشب ایران به اسرائیل با دفعه قبلی نوشته به یاد دارید که در آوریل سال جاری، زمانی که ایرانی‌ها به اسرائیل حمله کردند، ایالات متحده ائتلافی از کشورهای عربی تشکیل داد تا به سرنگونی برخی از پهپادها و موشک‌های کروز شلیک‌شده کمک کنند. در آن زمان، ایران موشک‌های کروز و پهپادها را شلیک کرد، زیرا کمی طول می‌کشد تا از ایران به اسرائیل برسند. این اقدامی از سوی ایرانی ها برای دادن فرصت بیشتر به اسرائیلی‌ها تلقی می‌شد. این نشان می داد که شاید این حمله نوعی حمله نمادین باشد.

نویسنده نوشته است اما این واقعیت که طبق گزارش‌ها ایران [این بار] موشک‌های بالستیک شلیک کرده است به این معنی است که این حمله از حمله قبلی متفاوت است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما