تاریخ انتشار: ۱۸:۵۸ - ۱۷ مهر ۱۴۰۳

دستور ترخیص ۵ هزار خودرو وارداتی صادر شد

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور قضایی برای ترخیص ۵ هزار دستگاه خودرو خارجی و ۲ هزار تن برنج وارداتی از بندر شهید رجایی بندرعباس خبر داد.

آغاز ترخیص ۵ هزار خودرو وارداتی

رویداد24| این تصمیم در پی بررسی مشکلات و مطالبات تجار و فعالین اقتصادی و برگزاری دیدار مردمی در این بندر اتخاذ شد. در این جلسه، ۸۴ نفر از تجار مشکلات خود را مطرح کردند که دستورات قضایی لازم در این خصوص صادر شد.

بنابر این گزارش واردات ۵ هزار دستگاه خودروی خارجی که چندماه در بندر شهید رجایی بندرعباس، معطل مانده بودند با صدور دستور قضایی ویژه رفع مشکل شد. همچنین موضوع محموله ۲ هزار تنی برنج وارداتی از مواردی بود توسط رئیس کل دادگستری هرمزگان بررسی  و دستور قضایی برای ترخیص این محموله صادر شد. علاوه بر آن، یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن وارداتی که تأیید سلامت نداشت، به کشور مبدا مرجوع شد.در مورد ۵۳ کانتینر گچ وارداتی که به مدت ۱۴ سال در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس به دلیل عدم مراجعه صاحب کالا رها شده بودند، نیز دستور قضایی صادر و تمهیدات لازم برای حل مشکلات موجود اتخاذ شد.

بنابر گفته رئیس کل دادگستری استان هرمزگان ، دستگاه قضایی قصد ندارد در امور اجرایی دخالت کند و سیاست اصلی آن تسهیل تجارت و رفع موانع صادرات و واردات است. حضور میدانی و نظارت مستمر، پیشگیری از رسوب کالا از اهداف اصلی بوده تا با ورود به موقع، به بازرگانان و دولت کمک شود تا وظایف غیرمحکمه‌داری خود را به درستی انجام دهند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما