تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۱ آبان ۱۴۰۳

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴

بر اساس لایحه بودجه سال آینده که امروز از سوی دولت تقدیم مجلس شد، افزایش ۲۰ درصدی برای حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۴

رویداد۲۴| رئیس جمهور، مسعود پزشکیان لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ را امروز به مجلس شورای اسلامی ارائه کرد که در آن افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری لحاظ شده است.

براساس این لایحه، حداقل حقوق بازنشستگان ۱۴۰۴ به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است. همچنین کمک‌هزینه عائله‌مندی و حق اولاد برای این گروه به‌صورت معادل ریالی مشخص خواهد شد.

در جلسه ارائه این لایحه، رئیس‌جمهور بر اهمیت تأمین معیشت بازنشستگان تأکید کرد و گفت که این افزایش حقوق، قدمی در راستای حمایت از قشر بازنشسته است. لایحه همچنین شامل جزئیات مربوط به سقف کسورات بازنشستگی برای مشترکین صندوق‌ها می‌شود که به موجب قوانین دائمی تعیین خواهد شد.

درحالی امروز رقم پیشنهادی دولت برای افزایش حقوق سال ۱۴۰۴ بازنشستگان مشخص شده است که هنوز خبری از واریز همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیست.

در تیرماه ۱۴۰۳ اعلام شد که طبق مصوبه هیأت وزیران، مبلغ ۳ میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان برای ۳ ماهه نخست سال به حساب آنان واریز شده است. در ماه‌های بعد بازنشستگان کشوری یک میلیون تومان علی‌الحساب همسان‌سازی را برای ماه‌های تیر و مرداد نیز دریافت کردند، اما این مبلغ برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز نشد و هنوز سرنوشت آن نامشخص است.

مبالغ یاد شده، بخشی از ۴۰ درصد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که طبق قانون بودجه ۱۴۰۳ قرار بوده در سال جاری به حساب بازنشستگان واریز شود. در نتیجه، بازنشستگان باید در ماه‌های آتی منتظر بمانند تا با کسر مبلغی که تا کنون تحت عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی دریافت کرده‌اند، باقیمانده طلب خود از این طرح در سال اول را دریافت نمایند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما