تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۲۷ تير ۱۴۰۲

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

در این مقاله فهرستی از بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

رویداد۲۴ سیما صابری: این روز‌ها افراد زیادی هستند که به سینمای جهان علاقه دارند و مایل هستند، آثار فاخر و پرفروش سینمای جهان را ببینند. در این مقاله سعی می‌کنیم تعدادی از فیلم‌های شاخص و معروف سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کنیم. این فیلم‌ها به کارگردانی چهره‌های مشهوری همچون گاسپار نوئه، دیوید کراننبرگ، استیون اسپیلبرگ و ... است. در ادامه بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ را مشاهده می‌کنید.  

مستند ناوالنی ۲۰۲۲ Navalny

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

مستند ناوالنی  درباره زندگی و فعالیت‌های آلکسی ناوالنی است، که یک فعال سیاسی و روزنامه‌نگار روسی معروف است. آلکسی ناوالنی به صورت گسترده در مبارزات سیاسی در روسیه مشغول بوده است. این مستند به طور خاص برروی زندگی ناوالنی تمرکز دارد و سعی دارد تا درباره فعالیت‌ها، حوادث و چالش‌هایی که او در برابر حکومت روسیه روبرو شده است، صحبت کند؛ از زندگی خانوادگی ناوالنی تا دستگیری، حکم‌های زندان و اقدامات او علیه حکومت روسیه.این فیلم داستانی تکان‌دهنده از ترور ناموفق رهبر مخالفان ولادیمیر پوتین است.

مستند "ناوالنی" سعی می‌کند به تصویر کشیدن زندگی پرفراز و نشیب این فعال سیاسی بپردازد. مستند "ناوالنی" توسط کارگردانی به نام دانیل روهر تهیه شده است و در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. در کمتر از یک ساعت، این مستند موفق شده است تا به تعبیری شخصیت پیچیده و بی‌ثبات ناوالنی را به تصویر کشد و نگاهی نزدیک‌تر به او و فعالیت‌هایش در روسیه داشته باشد. 

فیلم سنگینی طاقت فرسای استعداد فراوان  The Unbearable Weight of Massive Talent

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

فیلم "سنگینی طاقت فرسای استعداد فراوان" (The Unbearable Weight of Massive Talent) یک فیلم کمدی درام آمریکایی است که در سال 2022 منتشر شد. این فیلم به کارگردانی تام گورمیکن ساخته شده است. علاوه بر همین، نیکولاس کیج نیز به عنوان بازیگر اصلی در این فیلم حضور دارد و نقش خود را ایفا می‌کند.


بیشتر بخوانید: بهترین فیلم‌های رزمی جهان


به گزارش رویداد۲۴ داستان فیلم "سنگینی طاقت فرسای استعداد فراوان" از یک نسخه خیالی و خنده‌دار از خود نیکولاس کیج الهام گرفته شده است. روند اتفاقات فیلم سنگینی طاقت‌فرسای استعداد فراوان درواقع براساس فیلمنامه‌ای است که شخصیت پدرو پاسکال در فیلم نوشته و در طول آن شاهد تغییراتی مثل اضافه شدن صحنه‌های اکشن و جیمز باندی هستیم.

فیلم همه چیز همه جا به یکباره Everything Everywhere All at Once

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

فیلم "همه چیز همه جا به یکباره" (Everything Everywhere All at Once) یک فیلم فانتزی علمی تخیلی آمریکایی است که میشل یئو بازیگر اصلی این فیلم است. این فیلم توسط دانیل‌ها(دنیل کوان و دنیل شاینرت) کارگردان آمریکایی ساخته شده است. این فیلم در سال ۲۰۲۲ اکران شده است.

داستان این فیلم درباره زنی است که در مواجهه با یک رویداد عجیب و غیرمنتظره، توانایی جدیدی برای مسافرت در زمان و فضا به دست می‌آورد. او باید با استفاده از این توانایی، به جستجوی دخترش که در فضا گم شده، بپردازد و در مقابل نیروهای تهدیدکننده بزرگی که می‌خواهند از این توانایی استفاده کنند، مقاومت کند. فیلم به طور عمده به صورت فانتزی ساخته شده است و دربرگیرنده عناصری همچون ماجراجویی، اکشن، علمی تخیلی و کمدی است. 

فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

فیلم تاپ گان: ماوریک Top Gun: Maverick، ادامه‌ای بر فیلم تاپ گان سال ۱۹۸۶ است که در آن تام کروز بازی می‌کرد. در این فیلم، ماوریک به عنوان یک پلیس در دوره آموزشی جدیدی شرکت می‌کند و با چالش‌های جدیدی روبرو می‌شود. از نکات قابل‌توجه این است که تیم تولید به‌جای استفاده از جلوه‌های ویژه گسترده تصمیم گرفتند تا تمامی صحنه‌های داخل کابین خلبان را با حضور بازیگران به‌صورت واقعی فیلم‌برداری کنند. این فیلم هم‌اکنون پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲ است. 

فیلم دلال2022 broker 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

فیلم دلال به کارگردانی هیروکازو کورئیدا یکی از فیلم‌های اجتماعی معروف سال 2022 است. این فیلم موضوع خانواده و سرپرستی کودکان در خانواده‌هایی که به لحاظ ژنتیکی هم خون نیستند اما شرایط بهتری برای زیستن در کنار یکدیگر دارند را مطرح می‌کند. روایت این فیلم از نقطه نظر کورئیدای ژاپنی، در بستر فرهنگ کره‌جنوبی، از دیگر نکات جالب این فیلم است.

هیروکازو کورئیدا، کارگردان و نویسنده برجسته ژاپنی است که در طول سالیان متمادی به ساخت فیلم‌های مورد توجهی می‌پرداخته است. وی بیشتر به خاطر فیلم‌های درام و اجتماعی خود، که موضوعاتی انسانی و خانوادگی را بررسی می‌کنند، مشهور است. برخی از فیلم‌های معروف کورئیدا شامل پسر کو ندارد نشان از پدر و خواهر کوچک ما و همچنان قدم زنان و زندگی پس از مرگ هستند.

فیلم ورتکس Vortex

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

«ورتکس» (Vortex) یک فیلم جدید است که توسط کارگردان معروف فرانسوی گاسپار نوئه ساخته شده است. این فیلم درامی است که در سال ۲۰۲۲ منتشر شد. ورتکس از داستان یک زوج میانسال در پاریس می‌گوید که درگیر یک واقعه ناگوار می‌شوند که زندگی آن‌ها را به هم می‌ریزد. یک آکادمیسینِ سینما که در حال نوشتن کتابی درباره‌ی سینما و رؤیاست ــ با بازی داریو آرجنتو، فیلم‌ساز آرژانتینی ــ و هم‌سرش که درگیر آلزایمر شده است.

گاسپار نوئه به عنوان یک کارگردان متمرکز بر بررسی جنبه‌های تاریک و ناخوشایند زندگی و نگرش‌های غیرمعمول شهری به شهرت رسیده است. نوئه با استفاده از فیلمنامه و کارگردانی منحصربه‌فرد، اغلب به بررسی مسائلی مانند خشونت، اعتیاد، و نابرابری اجتماعی می‌پردازد. 

فیلم جنایات آینده Crimes of the Future 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

«جنایات آینده» (Crimes of the Future) فیلمی علمی تخیلی است که توسط کارگردان معروف کانادایی وید کراننبرگ (David Cronenberg) ساخته شده است. 

«جنایات آینده» در دنیایی آینده‌نگرانه قرار دارد که در آن مردم نسل بشر درحال تغییر است.  داستان جنایات آینده در آینده‌ای نه چندان دور رخ می‌دهد که در آن درد و رنج به تمامی از میان رفته و بدن انسان قادر به تولید اندام‌های جدید است.  داستان فیلم حول محور یک دانشمند  است که به دنبال یافتن راه‌حلی برای این مسأله است. فیلم بیانگر نگرش کراننبرگ به جنسیت، هویت و فرهنگ است.

فیلم مثلث غم Triangle of sadness 

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

فیلم "مثلث غم" (Triangle of Sadness) به کارگردانی روبن اوستلوند (Ruben Östlund) در سوئد ساخته  شده است. "مثلث غم" از داستان یک زوج مدل است که در یک پروژه تبلیغاتی مشارکت دارند و به سفری می‌روند که در کشتی اتفاقات عجیبی برای آن‌ها رخ می‌دهد. این فیلم داستان یک کشتی طبقاتی را روایت می‌کند که . برخی از مضامینی که در فیلم به آن پرداخته می‌شود شامل مساله فقر، قدرت و فضای مجازی است. 

فیلم خانواده فیبلمن

بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲

خانواده فیبلمن (انگلیسی: The Fabelmans) فیلمی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. خانواده فیبلمن داستانی است که بر اساس دوران نوجوانی اسپیلبرگ و سال‌های اولیه فیلم‌سازی او ساخته شده و در فیلم سمی فیبلمن، که کشف می‌کند چطور قدرت فیلم‌ها می‌تواند به او کمک کند تا حقیقت خانواده ناکارآمدش و اطرافیانش را ببیند، روایت می‌شود. گروه گسترده‌ای از بازیگران شامل گبریل لابل در نقش سمی، همراه با میشل ویلیامز، پل دینو، ست روگن و جاد هیرش در آن حضور دارند. این فیلم بر اساس فیلم‌نامه‌ای به نویسندگی اسپیلبرگ و تونی کوشنر ساخته شده‌است. 

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سینمای جهان
نظرات شما
پیشخوان