پاگانی ایمولا رودستر با پیش از ۸۳۰ اسب بخار
رویداد۲۴ از زمان معرفی نخستین مدل کوپه پاگانی Imola، که بر پایه پاگانی هوایرا ساخته شده بود، چهار سال گذشته است. اما اکنون پاگانی در نسخه رودستر ایمولا رونمایی نموده است. اگرچه مدل پاگانی هوایرا Codalunga به لحاظ فنی جدیدترین خودروی این شرکت است، اما این تولیدکننده ایتالیایی تصمیم گرفته است که در انتهای سال ۲۰۲۳ مدل رودستر پاگانی ایمولا را معرفی کند، با این وجود باید توجه داشت که پاگانی هوایرا همچنان به عنوان پرچمدار هایپرکارهای این برند محسوب میشود.
وجود دلیل منطقی برای طراحی پکیج آیرودینامیکی بسیار تهاجمی و خاص در مدل رودستر پاگانی ایمولا قابل توجیه است. این مدل الهام گرفته از طراحی قدرتمندترین پاگانی هوایرا تاکنون، که یکی از قویترین و وحشیترین خودروهای تولیدشده در جهان است و برای رانندگی در پیستهای اتومبیلرانی طراحی شده است. اما تفاوت اصلی بین این دو مدل در آن است که پاگانی ایمولا رودستر برای استفاده در شهر و خیابان طراحی شده است.
وزن خالص این خودرو، به غیر از اضافه کردن وزن پکیج آیرودینامیکی آن، فقط ۲۷۷۶ پوند (۱۲۶۰ کیلوگرم) است. این به این معنی است که وزن پاگانی ایمولا رودستر با وزن یک خودروی کوچک شهری برابر است، که این امر بسیار شگفتانگیز است. اما یک جزئیت جالب و جذاب درباره پیشرانه این خودرو وجود دارد که شگفتیباور خواهد بود. این خودرو یک هاچبک سابکامپکت نیست که از یک موتور سه سیلندر ۱.۰ لیتری استفاده کند، بلکه زیر کاپوت آن یک موتور V۱۲ قدرتمند و بزرگ نصب شده است. در زمانی که بسیاری از شرکتهای خودروسازی به سمت استفاده از موتورهای هیبرید حرکت کردهاند، این پیشرانه یک شاهکار منحصربهفرد است.
پاگانی ایمولا رودستر با یک موتور ۶.۰ لیتری توئین توربوشارژ از کمپانی AMG مجهز شده است. این پیشرانه، که قلب تپنده مدل Imola است، قدرتی به میزان ۸۳۸ اسب بخار و ۱۱۰۰ نیوتن-متر گشتاور تولید میکند. تمام قدرت این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته که با همکاری پاگانی توسعه یافته است، به چرخهای عقب منتقل میشود. حداکثر سرعتی که پاگانی ایمولا رودستر میتواند دست یابد، سرعت بالای ۲۱۷ مایل بر ساعت (۳۵۰ کیلومتر بر ساعت) است، و پس از آن سرعت به صورت الکترونیکی توسط پاگانی محدود شده است.
مانند Audi R۸ GT۲، پاگانی ایمولا رودستر نیز برای رانندگی در جادههای شهری و بین شهری طراحی شده است. ایمولا رودستر از لاستیکهای Pirelli P Zero Trofeo R استفاده میکند. این لاستیکها، با عرض ۲۶۵ در جلو و ۳۵۵ در عقب، بر روی رینگهای آلیاژی ۲۰ و ۲۱ اینچی فورجکاری شده قرار میگیرند. همچنین، سیستم ترمز کربن سرامیکی خنک شونده از برند Brembo به هر دو محور قدرت ترمزگیری را فراهم میکند. یکی از نکات برجسته این ابرخودرو، سیستم تعلیق دوجناقی با کمکفنرهایی است که به صورت الکترونیکی کنترل میشوند.
درباره قیمت ایمولا رودستر، پاگانی جزئیات دقیقی ارائه نکرده است. اما طبق اطلاعات ارائه شده، تنها هشت دستگاه از مدل Imola Roadster قرار است تولید شود تا بیشترین تعداد افراد امکان خرید آن را داشته باشند. در مقابل، فقط پنج دستگاه از نسخه کوپه پاگانی ساخته شده بود.