تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

ذرت مکزیکی از آن خوراکی‌هاییست که معمولا همه دوست دارند و دست رد به سینه‌اش نمی‌زنند. امروز می‌خواهیم آموزش درست‌کردن آن را در خانه با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: اگر جزو کسانی باشید که ذرت مکزیکی دوست دارند آن را با هیچ چیز عوض نمی‌کنید به ویژه در فصل سرد این خوراکی خوش‌مزه بسیار می‌چسبد و می‌تواند بعدازظهر شما را دگرگون کند.

به گزارش رویداد۲۴ ذرت مکزیکی حتا گزینه بسیار مناسب و شیکی برای دورهمی‌های دوستانه شماست که می‌توانید آن را در کوتاه‌ترین زمان درست کنید و از بودن در کنار دوستانتان و خوردن یک میان‌وعده عالی لذت ببرید.

پس اگر شما هم جزو طرفداران این خوراکی هستید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید چراکه امروز طرز تهیه آن را برایتان آماده کرده‌ایم.

مواد لازم

ذرت ۵۰۰ گرم
قارچ ۲۵۰ گرم
سس مایونز ۴ قاشق غذاخوری
کره ۱ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری
پنیر پیتزا ۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

طرز تهیه ذرت مکزیکی

برای درست کردن ذرت مکزیکی خوشمزه به روش بازاری ابتدا قارچ‌ها رو به صورت خلالی خرد می‌کنیم، سپس داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت قرار می‌دهیم تا قارچ‌ها به طور کامل پخته شوند. نگران نباشید قارچ آب زیادی می‌اندازد بنابراین دقت کنید به آن آب نیفزایید.

اگر از بلال استفاده می‌کنید بلال‌ها رو دون کرده سپس با مقداری آب و نمک اجازه می‌دهیم تا بپزند. اگر وقت ندارید می‌توانید برای سرعت بیش‌تر می‌توانید از کنسرو ذرت استفاده می‌کنید، ابتدا ذرت‌ها را از کنسرو خارج می‌کنیم سپس آبکش کرده و می‌شوییم. توجه داشته باشید که تمامی کنسروها مواد نگهدارنده دارند پس تا می‌توانید از آن‌ها استفاده نکنید.

شما می‌توانید ذرت‌های پخته شده هم فریز کنید تا در مواقع لازم در وقت صرفه‌جویی کنید و بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. اگر از ذرت یخ زده استفاده می‌کنید، ذرت‌ها را ۳۰ دقیقه زودتر از فریزر خارج می‌کنیم تا یخ شان باز شود سپس می‌شوییم و آبکش می‌کنیم.

در این مرحله پس از اینکه ذرت آماده شد، مقداری کره را در یک قابلمه مناسب می‌ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم تا کره ذوب شود. در صورتی که کره در دسترس ندارید می‌توانید به جای آن از روغن مایع یا روغن زیتون نیز استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:  طرز تهیه کله گنجشکی



پس از اینکه کره ذوب شد، ذرت‌ها را به قابلمه اضافه می‌کنیم و خوب تفت می‌دهیم، بعد از چند دقیقه تفت دادن قارچ‌های پخته شده را هم اضافه می‌کنیم و تفت دادن را ادامه می‌دهیم تا آب اضافی قارچ‌ها تبخیر شود و کمی سرخ شوند.

هنگامی‌که مخلوط ذرت و قارچ را به خوبی تفت دادیم سس مایونز را اضافه می‌کنیم. پس از اینکه سس مایونز را اضافه کردیم حرارت را ملایم‌تر می‌کنیم. در ادامه پودر آویشن را به همراه آبلیمو، نمک و فلفل سیاه به ذرت مکزیکی اضافه می‌کنیم.

در پایان پنیر پیتزا را به قابلمه اضافه می‌کنیم و مواد را خوب مخلوط می‌کنیم تا پنیر به تمام نقاط ذرت‌ها برسد. پس از اضافه کردن پنیر پیتزا، قابلمه را از روی حرارت بر می‌داریم و درب قابلمه را قرار می‌دهیم تا پنیر پیتزا آب شود، سپس ذرت مکزیکی را در ظرف مورد نظرمان می‌کشیم و سرو می‌کنیم.

طرز تهیه ذرت مکزیکی در خانه

ذرت مکزیکی رژیمی

اگر رژیم دارید اما هوس ذرت مکزیکی کرده‌اید نگران نباشید برای تهیه ذرت مکزیکی رژیمی می‌توانید به جای استفاده از روغن مایع یا کره از روغن زیتون استفاده کنید که دارای کالری کم‌تری می‌باشد. البته سس مایونز و پنیر پیتزا را هم باید حذف کنید یا اینکه از سس مایونز کم چرب استفاده کنید.

استفاده از کالباس در ذرت مکزیکی

برخی دوست دارند در ذرت مکزیکی از کالباس استفاده کنندچراکه آن را خوش‌مزه‌تر می‌کند اما می‌دانید که کالباس چیز خوبی نیست بنابراین اگر هم می‌خواهید ای کار را انجام دهید گه‌گاه این کار را بکنید و همیشه از این ماده استفده نکنید. کافیست پس از اضافه کردن قارچ کالباس را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. فقط کافیست کالباس را کمی تفت دهید سپس مانند مراحل بالا اقدام کنید.

اگر ذرت‌های شما خام هستند یش از شروع کار باید آن‌ها را به همراه دو لیوان آب و یک قاشق کوچک نمک داخل یک قابلمه مناسب بریزید. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا آب جوش بیاید، سپس حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید تا ذرت‌ها آبپز شوند سپس ذرت‌ها را آبکشی کنید. می‌توانید به اندازه نیاز از ذرت‌ها در ذرت مکزیکی استفاده کنید و باقیمانده آن را در فریزر نگهداری کنید.

اگر دنبال مزه ذرت‌های بازاری هستید باید از ادوی‌هایی مانند پودر پیاز و آویشن استفاده کنید. یکی دیگر از ادویه‌هایی که هم عطر خوبی به ذرت مکزیکی می‌دهد، هم باعث می‌شود طعم آن خوشمزه‌تر شود فلفل سیاه است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سبک زندگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
Niki?
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
0
كنسرو ذرت و ذرت فله اي بخرن اقتصادي تَر بيرون آماده خيلي گرون شده
Niki?
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
0
0
با ذرت خشك فله اي توي ماهي تابه روحي كمي چرب كنن نمك بريزن ذرت هاي خشك بريزن روي شعله كم درب بذارن مرتب تمام بدهند پف فيل خانگي ميشه بچه دوست دارن براي تولد و مهموني و غيره
نظرات شما
پیشخوان