تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مسعود زریبافان کیست؟

مسعود زریبافان در سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شده است. او مهندس عمران بوده و در گرایش شهرسازی و برنامه ریزی شهری مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده است.

مسعود زریبافان کیست؟

رویداد۲۴ مریم آیتی: «مسعود زریبافان» چهره اصولگرایی است که در دولت محمود احمدی نژاد، معاون رئیس جمهور بوده است. او از آن دست چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد بود که از وی اعلام برائت کرد. گاهی مصاحبه‌هایش او را در صدر اخبار می‌آورد، اما این روزها، به واسطه ثبت‌نام‌اش در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، نام او مجدداً بر سر زبان‌ها افتاده است.

بیوگرافی مسعود زریبافان

مسعود زریبافان در سال ۱۳۳۶ در تهران متولد شده است. او مهندس عمران بوده و در گرایش شهرسازی و برنامه ریزی شهری مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده است. 

فهرست سوابق اجرایی مسعود زریبافان 

•    از اعضای شورای شهر تهران در دوره دوم 

•    دبیر هیئت دولت (که چندی پس از انتصاب این سمت با مصوبه مجلس مبنی بر ممنوعیت اشغال چند پست توسط کارکنان دولت، به ناچار استعفا داد)

•    مسئولیت ستاد مردمی حمایت از محمود احمدی نژاد در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۴ و عضو هسته مرکزی ستاد احمدی‌نژاد

•    معاون رئیس‌جمهور در دولت محمود احمدی‌نژاد

•    ثبت نام به عنوان کاندیدای ائتلاف رایحه خوش خدمت در سومین دور شورا‌ها 

•    ریاست مجمع باشگاه دولتی استقلال (پس از آن که نتوانست در انتخابات پیروز شود) 

•    جایگزین حسین دهقان به عنوان معاون رئیس جمهور در دولت دهم

•    رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران 

•    کارشناس اداره کل شهرسازی شهرداری تهران

•    شهردار و معاون فرماندار مهاباد

•    معاون عمرانی استاندار کردستان

•    قائم مقام معاونت عمران بنیاد مستضعفان و جانبازان

ثبت نام و اظهار نظر مسعود زریبافان در انتخابات ۱۴۰۳

رئیس اسبق بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت احمدی نژاد، صبح یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در ستاد انتخابات وزارت کشور حاضر شد و در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندیداتوری ثبت کرد. محمد علی آبادی، وزیر ورزش دولت دهم (احمدی نژاد) زریبافان را در ستاد انتخابات وزارت کشور همراهی می‌کرد.

مسعود زریبافان کیست؟

مسعود زریبافان کیست؟

مسعود زریبافان کیست؟

نظرات جنجالی مسعود زریبافان

•    در جریان اتفاقات سال ۸۸ در بازداشتگاه کهریزک، یک منبع آگاه در بنیاد شهید تهران، به خبرگزاری مهر گفته بود: «بعد از حوادث تلخ و تخلفات عده‎ای که منجر به جنایت در بازداشتگاه کهریزک بعد از حوادث انتخاباتی سال گذشته شد، با تائید مراجع ذیصلاح قانونی برای ۳ جانباخته این رویداد یعنی محسن روح الامینی، محمد کامرانی و امیر جوادی فر پرونده شهادت با کد ۸۸ صادر شده است.»
مسعود زریبافان که آن زمان رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران بود، گفت: اسامی سه قربانی بازداشتگاه کهریزک از سوی نهاد‌های ذیربط در بین شهدای فتنه پس از انتخابات قرار گرفته بود، اما بنیاد شهید این سه نفر را شهید محسوب نمی‌کند.

•    مسعود زریبافان در دورانی که جزو حلقه احمدی‌نژادی‌ها بود، درباره اسفندیار رحیم مشایی گفته است که مشایی دائم الذکر و اهل توسل است و او را ۳۰ سال است که می‌شناسد و رفاقت دیرینه با او دارد. 

•    در مراسم رونمایی از «متن قرآن کریم بر روی پوست» که با حضور چهره‌های مختلف سیاسی کشور و با تلاش جمعیت فرزندان شاهد و ایثارگر نواندیش خدمتگزار در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، مسعود زریبافان از حضور در برج میلاد امتناع کرد. او دلیل این کار را تعلق داشتن برج میلاد به شهرداری عنوان کرد.

•    مسعود زریبافان با انتقاد از سهمیه فرزندان شاهد گفته است: اختصاص سهمیه‌هایی برای تحصیل و اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر موجب خدشه‌دار شدن کرامت ایثارگران در جامعه شده است، بعضی از خبرگزاری‌ها از موضع وی انتقاد کرده‌اند.

•    مسعود زریبافان با انتقاد از فیلم اخراجی‌های ۳، گفته است: که انتظار بیشتری از آقای ده‌نمکی داشتیم. ساحت مقدس ایثارگران منزه‌تر از آن است که به منظور جذب مخاطب دست مایه طنز قرار گیرد.

فساد‌های مالی افشا شده در دوران مسعود زریبافان در بنیاد شهید و امور ایثارگران

در دوران حضور زریبافان درراس بنیاد شهید، در دولت محمود احمدی‌نژاد، این نهاد درگیر فریادهایی شد که از سوی هیئت تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید مورد بررسی قرار گرفت. در این فساد گسترده که چندین مورد را شامل می‌شد، پرونده ۵۰ تا ۷۰ نفر شبکه فساد بررسی شد. فقط در یک فقره یکی  از مدیران تشکیلات ۷ میلیارد تومان اختلاس کرده بود.البته خجسته عضو کمیته تحقیق و تفحص درباره نقش زریبافان در این فسادها گفته بود: «انصاف قضیه این است که ایشان هیچ مورد خاصی نداشته و مدیران میانی و اقتصادی مورد داشته اند؛ البته انتقاد ما این است که اگر ایشان مدیریت قوی و کارآمدی اعمال می کرد و نظارت می شد، این مفاسد اتفاق نمی افتاد.»  

مسعود زریبافان در سال ۱۴۰۰ 

زریبافان از جمله چهره‌هایی بود که در انتخابات پیشین نیز ثبت‌نام کرده بود. با اینحال در نهایت به نفع ابراهیم رئیسی از رقابت‌ها کناره‌گیری کرد. 

مسعود زریبافان از احمدی‌نژاد اعلام برائت کرد

زریبافان درباره محمود احمدی‌نژاد گفته است که بنده از کسی که انتخابات را به خاطر خودش تخریب می‌کند اعلام برائت جستم و همراه کسانی هستم که سرباز انقلاب و نظام و ولایت و نوکر مردم هستند. بنده با حمایت هیچ کس وارد انتخابات نشده‌ام. دوستی و رفاقت من با افراد بستگی دارد؛ به میزان اعتقاد و دلبستگی آن‌ها به نظام، انقلاب و ولایت. به هر میزانی که افراد به نظام و انقلاب و مردم و ولایت نزدیک باشند، من هم به آنان نزدیکم. به هیچ فردی وابستگی ندارم.

دوست من کسی است که به شدت انقلابی و ولایی است بنابراین نباید به نفع کسی که نظام را تخریب می‌کند و انتخابات را قبول ندارد، کنار رفت.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۵
0
0
؟؟؟
نظرات شما