تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

محمدرضا میرتاج الدینی کیست؟

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی متولد سال ۱۳۴۱ در محله تاج احمدی‌های تبریز است. تاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم، هشتم و یازدهم بوده است.

محمدرضا میرتاج الدینی کیست؟

رویداد۲۴ مریم آیتی: سومین روز نام‌نویسی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ تنها چهره روحانی‌ای که از ستاد انتخابات وزارت کشور وارد شد، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، فعال سیاسی اصولگرا بود که در مقابل خبرنگاران از اهداف برنامه‌های خود برای اجرای شایسته‌سالاری در کشور و به کارگیری جوانان در امور اجرایی سخن گفت.

وی نماینده دوره یازدهم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و نماینده ادوار هفتم و هشتم مجلس، معاون پارلمانی دولت دهم، معاون رییس‌جمهور در اجرای قانون اساسی و معاون رییس جمهور در امور روحانیت بوده است.

بیوگرافی محمدرضا میرتاج الدینی

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی متولد سال ۱۳۴۱ در محله تاج احمدی‌های تبریز است. تاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس هفتم، هشتم و یازدهم بوده است.  میرتاج الدینی یکی از روحانیون و سیاستمداران اصولگرا است. او فعالیت‌های سیاسی خود را در دهه هفتاد با حضور در اردوگاه سیاسی اصولگرایان که در آن دهه به جناح راست شناخته می‌شد، آغاز کرد. در ادامه لیستی از مسئولیت‌های میرتاج‌الدینی بعد از انقلاب مشاهده می‌کنید:

فعالیت‌ها و سمت‌های محمدرضا میرتاج الدینی

•    در مجلس هفتم و هشتم عضو هیئت رئیسه فراکسیون اصولگرایان 

•    در مجلس هفتم نایب رئیس کمیسیون فرهنگی 

•    در مجلس هشتم عضو هیات رئیسه مجلس 

•    در دولت دهم معاونت امور مجلس رئیس‌جمهور، معاونت رئیس‌جمهور در اجرای قانون اساسی و مسئولیت امور روحانیت 

•    معاونت پارلمانی ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد 

•    رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی پیش از نمایندگی مجلس شورای اسلامی 

•    بعد از دولت مسئول امور پارلمانی سازمان صداوسیما 

•     مشاور رئیس صداوسیما در حوزه امور مجلس در دوره مهندس ضرغامی 

•    رییس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی شهر تبریز 

•    تدریس در دانشگاه‌های کشور و فعالیت‌های فرهنگی و دینی در داخل و خارج از کشور 

وی به عنوان مبلغ دینی در کشور‌های ترکیه، جمهوری آذربایجان، آلمان، سوئیس، روسیه و ... فعالیت داشته است. 

•    آثار قلمی چند کتاب و مقالات متعدد 

از جمله اقدامات وی در مجلس هفتم حمایت از طرح ارتقای امنیت اجتماعی و حمایت از تغییر نام دریای خزر به دریای قزوین بود. 

تحصیلات محمدرضا میرتاج الدینی

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در سال ۱۳۵۶ تحصیلات خود را در مدرسه فردوسی تبریز در مقطع دبیرستان به پایان رساند و پس از آن به عنوان طلبه وارد حوزه علمیه تبریز شد. وی در جریان قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ تبریز و تظاهرات بر علیه حکومت وقت حضور داشت و پس از پیروزی انقلاب نیز به عنوان مبلغ و رزمنده در جنگ ۸ ساله ایران و عراق حضور داشت.

محمدرضا میرتاج الدینی کیست؟

میرتاج الدینی پس از تحصیل مقدمات دروس حوزوی به شهر قم رفت و در درس آیات عظام تقلید؛ شیخ جواد تبریز، فاضل لنکرانی و جعفر سبحانی شرکت کرد. وی در کنار تحصیل علوم حوزوی تحصیلات کارشناسی ارشد خود را در رشته الهیات و معارف اسلامی در دانشگاه تربیت مدرس و مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت استراتژیک از دانشگاه عالی دفاع ملی به پایان رساند. 

میرتاج الدینی علیرغم حضور در مسئولیت‌های سیاسی و مدیریتی و تحصیل دروس حوزوی و دانشگاهی در درس خارج فقه مقام معظم رهبری نیز شرکت می‌کرد.



 کتاب‌های محمدرضا میرتاج الدینی 

میرتاج‌الدینی چندین کتاب نگاشته است که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب‌های اخلاق کارگزاران حکومت از دیدگاه اسلام، سیمای امام علی (ع) در قرآن، شهید شیخ محمد خیابانی؛ روحانی مبارز و بیدارگر و به سوی حیات طیبه اشاره کرد. 

محمدرضا میرتاج الدینی و کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج الدینی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریر، آذرشهر و اسکو با حضور در منزل سیدمحمدتقی آل هاشم، پدر شهید آل هاشم، امام جمعه فقید تبریز، قصد نامزدی خود را برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

محمدرضا میرتاج الدینی عصر شنبه، دواردهم خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با سابقه حضور در خانه ملت برای تداوم راه خدمت به ملت آمده است، اظهار کرد: «با تجربه حضور در دولت برای ساماندهی معیشت مردمی که پای وطن ایستاده‌اند، آمده‌ام.»

وی تاکید کرد: «کلید تحول کشور را در دستان معلمانی می‌بینم که با جان و دل نسل‌های آینده را تربیت می‌کنند. راهبرد توسعه اقتصاد کشور را در دستان پینه بسته کشاورزان، کارگران و تولید کنندگان می‌بینم و با شناختی که از وضعیت اقتصادی کشور دارم با صراحت عرض میکنم تحول در اقتصاد کشور نیاز به گام‌های بلند و اصلاحات اساسی دارد.»

محمدرضا میرتاج الدینی کیست؟

این داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری گفت: «پایه اصلی انقلاب اقتصادی برنامه ریزی دانش بنیان، مشارکت واقعی مردم در اقتصاد و جهش تولید است که محور اصلی آن عدالت است؛ ثمره ملموس آن پیشرفت کشور، رفاه و رضایتمندی مردم عزیزمان است که کلیات آن در سیاست‌های کلان و اسناد بالادستی به‌خصوص در برنامه هفتم توسعه آمده است، اما برای تحقق آن مدل‌های اجرایی و برنامه‌های عملیاتی لازم داریم.»

میرتاج‌الدینی همچنین بر لزوم همراهی نخبگان در تحولات اقتصادی جامعه، تبدیل کشور به یک کارگاه بزرگ سازندگی، محرومیت‌زدایی، توسعه عدالت و احیاء ظرفیت‌های بالقوه مبتنی بر مزیت‌های نسبی کشور تاکید کرد. 

وی هزینه بیش از دو برابر بودجه عمومی دولت در حامل‌های انرژی را ناعادلانه دانسته و اطمینان داده که «در صورت اجرای عادلانه قانون هدفمندی ۶۰ درصد از این منابع به صورت مستقیم در قالب کارت معیشتی یارانه نقدی و روش‌های مدیریتی دیگر» اجرا خواهد کرد.

البته او در سخنرانی اعلام کاندیداتوری‌اش با انتقاد از علی لاریجانی گفت: «نامزد محترمی که سال‌ها رئیس مجلس بوده اند باید به این سوال پاسخ دهند چرا مانع اجرای این قانون بودند؟ مانع بزرگی که همچون بهمن ویرانگر بر سر اقتصاد کشور آوار گردیده و دیگر کسی جرات نزدیک شدن به آن را ندارد.»

محمدرضا میرتاج الدینی کیست؟

میرتاج‌الدینی همچنین کشور را مدیون مجاهدت‌های سردار جبهه مقاومت شهید قاسم سلیمانی در عرصه بین المللی دانسته است و مبنای سیاست خارجی دولت خود را در صورت پیروزی تعامل گسترده و سازنده برای تحقق منافع و حقوق مردم و رفع تحریم‌های ظالمانه در چارچوب اصول و ارزش‌های انقلاب برشمرده است. 

فرزندان محمدرضا میرتاج الدینی

محمدرضا میرتاج الدینی سه فرزند دارد؛ دو پسر و یک دختر. پسر بزرگ او سیدمرتضی میرتاج الدینی متولد سال ۱۳۶۹ در شهر قم است. دبیرستان را در مدرسه شهدای مؤتلفه گذرانده و پس از دیپلم وارد حوزه علمیه شده و طلبه پایه سوم حوزه حضرت عبدالعظیم (ع) است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما