تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
گزارش رویداد۲۴ از چهره روز؛

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

وحید حقانیان یکی از فرماندهان پیشین سپاه و از چهره‌های بیت رهبر انقلاب، پس از سقوط بالگرد ابراهیم رییسی وارد عرصه انتخابات ریاست‌جمهوری شده است تا شانس خود را در این میدان آزمایش کند.

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

رویداد۲۴ نازنین فرزان‌جو: سومین روز نام‌نویسی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، کاندیداتوری یک نفر بدون این‌که حتی کم‌ترین گمانه‌زنی حول او شکل گرفته باشد، همگان را در بهت فرو برد. وحید حقانیان بدون هیچ پیشینه‌ای در امور اجرایی، تصمیم گرفت تا در رقابت‌های انتخاباتی شرکت کند؛ چهره‌ای که تا به‌حال به دفعات محدودی جلوی دوربین‌های رسانه‌ها قرار گرفته است، در ستاد انتخابات وزارت بالاخره شناسنامه خود را رو به دوربین گرفت.

مسئولیت اصلی او به‌عنوان معاون امور ویژه رهبر انقلاب باعث می‌شود که از مقامات خاص به شمار بیاید. او پس از عضویت در سپاه پاسداران به درجه فرماندهی سپاه موسوم به گشت ثار‌الله نایل شود. وی در عملیات بیت‌المقدس ۳ از ناحیه شکم و پا مجروح شد.

زندگی شخصی وحید حقانیان

در مورد زندگی شخصی وحید حقانیان اطلاعات چندانی در دست نیست تنها چیزی که در مورد او می‌توان گفت این است که دارای اصالتی اصفهانی‌ست. برخی منابع هم می‌گویند که او متولد سال ۱۳۴۲ در تهران است.

ورود حقانیان به سپاه پاسداران و گشت ثار‌الله

او در ۱۳۶۴ فرمانده گشت‌های انتظامی امنیتی سپاه پاسداران در تهران موسوم به گشت ثارالله شد.

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

وحید حقانیان در جبهه

به گزارش رویداد ۲۴ وحید حقانیان در جبهه هم حضوری فعال داشته است و و در سال ۱۳۶۶ در عملیات بیت‌المقدس ۳ به‌شدت از ناحیه شکم و پا مجروح شد به‌طوری که نشانه‌های آن هنوز در راه رفتن او قابل مشاهده است.

ورود حقانیان به سیاست

نخستین باری که حقانیان وارد عرصه سیاست شد و شگفتی همگان را برانگیخت در مراسم تنفیذ دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود.

او در این مراسم حکم تنفیذ را به رهبر انقلاب تحویل داد تا ایشان آن حکم را به احمدی‌نژاد تحویل دهند. این کار سبب تعجب و حیرت همگان شد چراکه معمولا این کار را رییس‌جمهور پیشین یا رییس مجلس خبرگان یا افرادی در رده‌های مشابه انجام می‌دادند و این نخستین باری بود که شخصی در جایگاه وحید این کار را انجام می‌داد.

ابوالفضل فاتح، مسئول کمیته رسانه و تبلیغات ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی در خاطرات خود از انتخابات ۲۲ خرداد ۸۸ از آقای وحیدی نام می‌برد که به احتمال زیاد وحید حقانیان است.


بیشتر بخوانید:

عبدالناصر همتی کیست؟ | رئیس بانک مرکزی در سودای رئیس جمهوری

سعید محمد کیست؟ + پیشینه و فعالیت ها

علی لاریجانی کیست؟/ همه سوابق مشهورترین اصولگرای میانه‌رو

سعید جلیلی کیست؟ + سوابق سیاسی

مسعود پزشکیان کیست؟ + سوابق و فعالیت ها


ابوالفضل فاتح می‌نویسد: «حدود ۱۱ شب مهندس موسوی نامه‌ای سری به مقام معظم رهبری نوشت، این نامه را به صورت دستی به بیت مقام معظم رهبری بردم و آن را تحویل آقای وحید دادم. چند دقیقه‌ای هم با هم صحبت کردیم از فحوای صحبت‌های ایشان دریافتم که باید انتخابات را تمام شده تلقی کنم. او می‌گفت برای چگونگی اعلام شمارش آرا به وزارت کشور تذکر داده است، اما ترکیب نهایی آرا را یک مرحله‌ای به نفع آقای احمدی‌نژاد می‌دانست. به ایشان گفتم تمام گزارش‌ها، مشاهدات عینی و ارزیابی‌های منطقی و علمی ما کاملا عکس آن چیزی است که دارد اعلام می‌شود.»

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

قرارگیری حقانیان در فهرست تحریم‌های امریکا

در ۱۳ آبان ۱۳۹۸وزارت خزانه‌داری ایالت متحده امریکا ۹ تن از نزدیکان آیت‌الله خامنه‌ای از جمله وحید حقانیان را تحریم کرد.

نام‌نویسی وحید حقانیان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳

پس از سقوط بالگرد ابراهیم رییسی وحید حقانیان وارد عرصه انتخابات شد و به صورت رسمی در آن نام‌نویسی کرد تا کاندیدای رسمی انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نام گیرد. او در سخنراین خود در ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: «از ۱۸ سالگی در حزب جمهوری سیاست‌ورزی کرده‌ام. در دوران ۴۵سالهٔ خدمتم در نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری با بزرگان نظام تبادل نظر داشته و با مسائل کشور آشنایی کامل دارم. با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دورهٔ ریاست‌جمهوری ایران معرفی می‌کنم. گذر از این مرحلهٔ تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشور‌ها نیازمند بهره‌گیری از خرد جمعی حضور گستردهٔ مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است.» البته این سخنرانی به دلیل قطعی برق نیمه تمام ماند.

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

وحید حقانیان کیست؟ | شوک حضور انتخاباتی سردار وحید

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۲
0
2
درنمازمیت ریسی ایشان از همراهان رهبری نبود وظاهراازپست و مقام دربین رهبری کنارگذاشته شدبعدازاعدام عامل نفوذی دربین رهبری
نظرات شما