تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

در سینمای ایران و جهان، بازیگران بسیاری وجود دارند که با یکدیگر ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده‌اند. در این مطلب، زوج‌های معروف سینمای ایران را معرفی خواهیم کرد.

بازیگران ایرانی که باهم ازدواج کرده اند

رویداد۲۴ | مهدی توفیقی: بین هنرمندان سینمای ایران، ازدواج افراد مشهور با یکدیگر همواره مورد توجه بوده است. برخی از بازیگران پس از همکاری در تئاتر یا فیلم با یکدیگر آشنا شده و سپس ازدواج کرده‌اند. خبر ازدواج یا طلاق هنرمندان همیشه برای مخاطبان جذاب بوده و زوج‌های سرشناس سینمایی همواره در کانون توجه مردم و پاپاراتزی‌ها قرار دارند.

در این مقاله بهترین زوج‌های سینمایی ایران را معرفی کرده و شما را با بازیگرانی که با یکدیگر ازدواج کردند بیشتر آشنا خواهیم کرد.

۱. زنده یاد حمید سمندریان و هما روستا

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

زنده‌یاد حمید سمندریان و زنده‌یاد هما روستا یکی از زیباترین زوج‌های معروف سینمای ایران بودند. این زوج نزدیک به چهل سال با عشق فراوان زندگی مشترک را تجربه کردند. خانم روستا از بازیگران جوان تئاتر بود که با پیشنهادی نزد آقای سمندریان آموزش دید و در نهایت این رابطه به عشقی طولانی مدت ختم شد. در طول سال‌های زندگی مشترک، این زوج در تئاتر‌های متعددی کنار هم حضور داشتند و نه تنها رابطه زناشویی موفق، بلکه همکاری پیروزمندانه‌ای نیز داشتند. در سال ۱۳۹۱ آقای سمندریان درگذشتند و سه سال بعد نیز خانم روستا نتوانستند دوری همسر خود را تحمل کنند و به او پیوستند.

۲. علی مصفا و لیلا حاتمی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

علی مصفا و لیلا حاتمی یکی از زوج‌های معروف سینمای ایران و جهان هستند که در فیلم‌های بسیاری با یکدیگر همکاری کردند. این دو در سال ۱۳۷۵ و در حین ساخت فیلم «لیلا» به کارگردانی داریوش مهرجویی با یکدیگر آشنا شده و به هم علاقه‌مند شدند. این زوج هنرمند و دوست‌داشتنی در سال ۱۳۷۷ با یکدیگر ازدواج کردند و حاصل این ازدواج دو فرزند به نام‌های «مانی» و «عسل» است. علی مصفا و لیلا حاتمی زوج بی‌حاشیه و موفق سینمای ایران هستند که هر دو در خانواده‌هایی هنری و فرهنگ‌دوست بزرگ شده‌اند.

۳. امیر جعفری و ریما رامین فر

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

امیر جعفری و ریما رامین‌فر یکی از زوج‌های معروف سینمای ایران هستند که پس از ۸ سال آشنایی با یکدیگر ازدواج کردند. ریما رامین‌فر ۴ سال از امیر جعفری بزرگ‌تر است و زمانی که آشنا شدند، امیر جعفری تنها ۱۹ سال داشت؛ به همین خاطر ازدواجشان ۸ سال به تعویق افتاد. این زوج هنرمند در سال ۱۳۸۰ ازدواج کردند و پسری به نام «آیین» دارند.

۴. مسعود رایگان و رویا تیموریان

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

مسعود رایگان و رویا تیموریان نیز زوج‌های بازیگر قدیمی سینما و تلویزیون ایران هستند که سال‌های زیادی است با یکدیگر ازدواج کرده‌اند. رویا تیموریان پیش از ازدواج با مسعود رایگان با میرولی‌الله مدنی ازدواج کرده بود و دو فرزند به نام‌های «درنا» و «دنیا» دارد. او پس از جدایی از همسر اول خود با مسعود رایگان ازدواج کرد، اما فرزندی ندارند.

این زوج هنرمند در سریال جذاب «شمس‌العماره» در مقابل یکدیگر بازی کردند و همکاری موفق و جذابی داشتند. رویا تیموریان و مسعود رایگان در این روز‌ها نیز سریال «هم‌گناه» را در نمایش خانگی در حال پخش دارند که تاکنون با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.

۵. هادی کاظمی و سمانه پاکدل

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

هادی کاظمی و سمانه پاکدل نیز یکی دیگر از زوج‌های معروف سینمای ایران هستند که در سال ۱۳۹۷ با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج در مسابقه «۱۳ شمالی» در مقابل یکدیگر قرار گرفتند و پس از آن نیز ازدواج کردند. خبر ازدواج آن‌ها در فضای مجازی سر و صدای زیادی به راه انداخت و بسیار غیر منتظره بود. این دو بازیگر تاکنون با ایفای نقش در سریال «اکازیون» با یکدیگر همکاری داشته‌اند. از ماندگارترین کاراکتر‌های هادی کاظمی می‌توانیم به «نظام دو برره» در سریال شب‌های برره و «بابا شاه» در سریال قهوه تلخ اشاره کنیم.

۶. رامبد جوان و نگار جواهریان

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

رامبد جوان و نگار جواهریان نیز یکی دیگر از زوج‌های معروف سینمای ایران هستند که ازدواج جنجالی داشتند. نگار جواهریان در واقع همسر سوم رامبد جوان است که در سال ۱۳۹۵ با یکدیگر ازدواج کردند. رامبد جوان در سال ۱۳۸۳ با همسر اول خود ماندانا روحی ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۷ از یکدیگر جدا شدند. بعد از چندین ماه و در همان سال با سحر دولتشاهی ازدواج کرد و زندگی مشترکش با او نیز به بن‌بست خورد و این زوج در سال ۱۳۹۳ از هم طلاق گرفتند.

۷. فرهاد آئیش و مائده طهماسبی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

مائده طهماسبی و فرهاد آئیش، زوج معروف ایرانی، زمانی که هرکدام در آمریکا و آلمان زندگی می‌کردند، به هم آشنا شدند. آقای آئیش برای اجرایی به آلمان رفت و با خانم طهماسبی آشنا شد. پس از سه سال آشنایی دوردست، آقای آئیش به الهام گرفتن از خانم طهماسبی به عنوان جفت زندگی‌اش رسید و در نیمه‌شب به صورت تلفنی از او خواستگاری کرد.

این زوج بر سر نداشتن فرزند به توافق رسیده بودند. آن‌ها معتقد بودند که مسئولیت‌های زیاد در هنگام بچه‌داری و همچنین سلب آزادی‌های فردی، باعث می‌شود که هرگز فرزندی نداشته باشند. اگرچه از کودکان لذت می‌برند، اما از تصمیم خود پشیمان نیستند. این زوج در سال ۱۳۷۷ بعد از سال‌ها دوری به ایران بازگشتند.

۸. علی اوجی و نرگس محمدی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

علی اوجی و نرگس محمدی، زوج هنری ایرانی، نیز از دیگر بازیگرانی هستند که با یکدیگر ازدواج کردند. نرگس محمدی به واسطه ایفای نقش در سریال «ستایش» به شهرت رسید. علی اوجی نیز نویسنده، بازیگر و کارگردان محبوبی است که اغلب در آثار طنز مهران مدیری به عنوان نویسنده حضور دارد.

این زوج هنری در سال ۱۳۹۶ با یکدیگر ازدواج کردند. این ازدواج برای هواداران این دو هنرمند بسیار شوکه‌کننده و در عین حال جذاب بود.

۹. جواد عزتی و مه لقا باقری

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

جواد عزتی و مه‌لقا باقری، دو بازیگر محبوب سینما و تلویزیون ایران، نیز از دیگر زوج‌های معروف سینمای ایران هستند. این دو در یک تئاتر به کارگردانی مه‌لقا باقری با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۱۳۸۵ با هم ازدواج کردند.

جواد عزتی یکی از ستاره‌های کمدی ایران محسوب می‌شود و یکی از ماندگارترین کاراکتر‌های او شخصیت «بابا اتی» در فیلم «قهوه تلخ» است.

۱۰. امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی نیز از دیگر بازیگران معروف سینمای ایران هستند که با یکدیگر ازدواج کردند. این زوج در طول فیلمبرداری یک پروژه با هم آشنا شدند و پس از آن رفت و آمد‌های خانوادگی داشتند. سرانجام پس از مدتی معاشرت با هم ازدواج کردند.

جالب است بدانید که الیکا عبدالرزاقی همسر دوم امین زندگانی است. او قبل از این با مینا لاکانی ازدواج کرده بود، اما پس از چند سال زندگی مشترک از هم جدا شدند و مینا لاکانی در سال ۱۳۹۰ به آمریکا مهاجرت کرد.

۱۱. بابک حمیدیان و مینا ساداتی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

بابک حمیدیان و مینا ساداتی نیز از جدیدترین زوج‌های بازیگر ایرانی هستند که ازدواج آن‌ها به قبل از سال ۱۳۹۵ برمی گردد. این دو هنرمند، ازدواج خود را به صورت پر سر و صدا اعلام نکردند و معتقد بودند که زندگی شخصی آن‌ها نباید در مرکز توجه قرار گیرد. اما در جریان یک برنامه نوروزی، خبر ازدواج خود را تأیید کردند. پس از آن، شاهد آثار مشترک این زوج بودیم.

۱۲. رضا عطاران و فریده فرامرزی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

رضا عطاران و فریده فرامرزی، یکی از بی‌حاشیه‌ترین زوج‌های سینمایی ایران هستند. این دو از سال ۱۳۷۴ با یکدیگر پیوند زناشویی بسته‌اند. علیرغم پرکار بودن آقای عطاران، خانم فرامرزی در تعداد اندکی اثر حضور داشته‌اند که بیشتر آن‌ها همکاری مشترک با همسرش بوده است. فریده فرامرزی برای فیلم "صندلی خالی"، نامزد دریافت جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

۱۳. نوید محمد زاده و فرشته حسینی

معرفی زوج‌های معروف سینمای ایران

نوید محمدزاده و فرشته حسینی نیز از زوج‌های دیگر سینمای ایران هستند. آشنایی این دو با بازی در سریال "قورباغه" شروع شد و در نهایت در سال ۱۴۰۰، اعلام کردند که پیوند زناشویی بسته‌اند. همچنین، سریال "جنگل آسفالت" اثر دیگری از این دو بازیگر است که در آن ایفای نقش دارند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما