تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشخصات نفربر زرهی Bv۲۰۶S

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های نفربر زرهی Bv۲۰۶S خواهیم پرداخت.

نفربر زرهی Bv۲۰۶S

رویداد۲۴ حسین فلاحی: Bv۲۰۶S یک نسخه زرهی نفربر از وسیله نقلیه زمینی Bv۲۰۶ است. این وسیله نقلیه Bv۲۰۶S به طور مشترک توسط الویس هاگلوندس Alvis Hagglunds (اکنون بی‌ای ئی سیستمز لند سیستمز هاگلوندس) و فرماندهی مواد ارتش سوئد، در ابتدا برای استفاده توسط نیرو‌های مسلح سوئد توسعه یافت؛ که ۱۱۰۰۰ دستگاه از آن تولید شده و در بیش از ۴۰ کشور در سراسر جهان عملیاتی است. این وسیله در خدمت نیرو‌های مسلح فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و سوئد است.  

این وسیله نقلیه می‌تواند ۱۲ سرباز مجهز به جنگ را در زمین‌های سخت در شرایط آب و هوایی دشوار حمل کند. این وسیله نقلیه در دمای -۳۲ درجه سانتیگراد تا +۴۶ درجه سانتیگراد، از قطب شمال تا بیابان و جنگل کار می‌کند.

Bv۲۰۶S دارای تحرک بالا و حفاظت بالستیک است و به عنوان یک نفربر زرهی، حامل بار، آمبولانس میدان نبرد، خمپاره‌بر، خودروی پست فرماندهی و خودروی بازیابی در دسترس است.

سفارشات و قرارداد‌های Bv۲۰۶S

در مارس ۲۰۰۴، ارتش سوئد سفارش ۱۵ وسیله نقلیه دیگر Bv۲۰۶S را صادر کرد. در ژوئن ۲۰۰۶، سفارش بعدی برای ۵۲ وسیله نقلیه انجام شد. این تعداد کل سفارشات برای سوئد را به ۹۳ خودرو می‌رساند.


بیشتر بخوانید: با مشخصات خودروی زرهی کامرات آشنا شوید


در اکتبر ۲۰۰۳، لند سیستمز هاگلوندس سفارش ۱۱۲ وسیله نقلیه تمام زمینی Bv۲۰۶S را از ارتش ایتالیا دریافت کرد. این خودرو‌ها بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۷ تحویل می‌شوند. ۳۴ دستگاه دیگر در نوامبر ۲۰۰۳ سفارش داده شد. این برنامه در حال حاضر برای ۱۸۹ خودرو برنامه ریزی شده است.

نفربر زرهی Bv۲۰۶S

Bv۲۰۶S توسط ارتش فرانسه در کوزوو مستقر شده است. تعدادی از خودرو‌های فرانسوی سفارش داده شده در سپتامبر ۱۹۹۹ دارای یک برجک و یک مسلسل ۱۲.۷ میلی متری M۲ هستند.

خودروی زرهی Bv۲۰۶S 

 این وسیله نقلیه به زره فولادی تمام جوشکاری شده مجهز شده است و شیشه‌های خودرو همان سطح حفاظت را در برابر شلیک مستقیم مهمات توپ ۷.۶۲ میلی متری و ترکش توپ فراهم می‌کند. خودرو‌های جلو و عقب دارای دریچه سقفی هستند. این خودرو قابلیت حمل ۸ سرباز را دارد.

نفربر زرهی Bv۲۰۶S

خودروی زرهی Bv۲۰۶S قابلیت تحرک بالا و حفاظت بالستیک را فراهم می‌کند. این وسیله نقلیه دارای تهویه مطبوع است و می‌توان آن را به حفاظت جنگ هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی و سیستم تشخیص و اطفاء حریق خودکار مجهز کرد.

سلاح‌های نفربر زرهی Bv۲۰۶S

Bv۲۰۶S را می‌توان به پایه حلقه‌ای برای یک مسلسل ۷.۶۲ میلی متری یا ۱۲.۷ میلی متری مجهز کرد. موشک‌ها و سایر سیستم‌های تسلیحاتی را می‌توان در خودرو حمل کرد. یک نوع خمپاره‌بر خودرو موجود است.

نفربر زرهی Bv۲۰۶S

موتور

موتور و گیربکس در کابین جلو نصب شده است. موتور دیزل شش سیلندر Steyr M۱۶ با تزریق مستقیم قدرت ۱۳۰ کیلووات در ۴۰۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر در ۲۳۰۰ دور در دقیقه ارائه می‌کند. نسبت قدرت به وزن ۱۹.۴۲ اسب بخار بر تن است.

نفربر زرهی Bv۲۰۶S

گیربکس اتوماتیک مرسدس بنز W۵A-۵۸۰ دارای پنج دنده جلو و یک دنده عقب است. گیربکس توسط یک شفت به گیربکس انتقال ساخته شده توسط Hagglunds Vehicle AB متصل می‌شود. یک ترمز دیسکی در جلوی جعبه دنده انتقال نصب شده و در داخل بدنه خودرو محافظت می‌شود.

کارایی

حداکثر سرعت Bv۲۰۶S در جاده ۵۲ کیلومتر بر ساعت است. برد این خودرو تا ۳۰۰ کیلومتر و شعاع چرخش آن ۱۶ متر است. Bv۲۰۶S به سرعت به پره‌ای برای قابلیت کاملاً آبی خاکی مجهز می‌شود. سرعت Bv۲۰۶S  در آب تا ۴.۷ کیلومتر بر ساعت است. این وسیله نقلیه دارای چهار چرخ است و تحرک خوبی را روی سطوح نرم مانند گل، ماسه و برف حفظ می‌کند، زیرا بار به طور مساوی بین  چهار چرخ آن توزیع می‌شود و فشار زمین را به حداقل می‌رساند. Bv۲۰۶S بدون بار را می‌توان با یک هلیکوپتر بوئینگ شینوک CH-۴۷ یا یک هلیکوپتر Sikorsky Super Stallion CH-۵۳ حمل کرد.

نفربر زرهی Bv۲۰۶S

مشخصات کلی Bv۲۰۶S 

سازنده: بی‌ای ئی سیستمز لند سیستمز هاگلوندس و فرماندهی مواد ارتش سوئد

طول: ۶.۹ متر

عرض: ۲.۰ متر

ارتفاع ماشین: ۲.۰ متر

موتور: شش سیلندر Steyr M۱۶

تسلحیات: مسلسل ۷.۶۲ میلی متری یا ۱۲.۷ میلی متری

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما