تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
رویداد ۲۴ گزارش می دهد؛

معرفی پایگاه نظامی فورت لیبرتی آمریکا

در این مطلب به معرفی پایگاه نظامی فورت لیبرتی آمریکا خواهیم پرداخت.

پایگاه نظامی فورت برگ ارتش آمریکا

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: فورت لیبرتی (فورت برگ سابق) در کارولینای شمالی، ایالات متحده، یک تاسیسات نظامی بزرگ است که به عنوان خانه نیرو‌های تکاوران و نیرو‌های ویژه (هوابرد) ارتش ایالات متحده شناخته می‌شود. این پایگاه که در سال ۱۹۱۸ تأسیس شد، یکی از آماده‌ترین و فعال‌ترین تأسیسات نظامی در این کشور است.

 پایگاه فورت لیبرتی در مساحت ۶۵۰ کیلومتر مربع در چهار شهرستان در ایالت کارولینای شمالی گسترش یافته است. این شامل شهرستان‌های هوک، کامبرلند، مور و هارنت می‌شود که بخشی از منطقه آماری کلان شهر فایت ویل هستند.

این پایگاه محل آموزش، حفظ، استقرار و بسیج نیرو‌های رزمی برای نیرو‌های عملیات ویژه و واکنش سریع به بحران‌های آمریکا است. روزانه طیف وسیعی از خدمات از جمله پزشکی، خرده فروشی، آموزشی و تفریحی  به بیش از ۲۵۰۰۰۰ پرسنل ارائه می‌شود. تخمین زده می‌شود که فورت برگ سالانه حدود ۴.۱ میلیارد دلار به اقتصاد محلی کارولینای شمالی کمک کند. فورت برگ و منطقه کمپ مکال، لشکر‌های هوابرد آمریکا برای جنگ جهانی دوم را آموزش دادند.

تاریخچه پایگاه نظامی فورت لیبرتی آمریکا

در سپتامبر ۱۹۱۸، کنگره آمریکا یک سایت آموزش توپخانه به نام کمپ براگ تأسیس کرد. این مکان آموزشی برای الزامات آموزش توپخانه میدانی در آمادگی برای جنگ جهانی دوم راه اندازی شد.

این سایت به دلیل نزدیک بودن به حمل و نقل ریلی و بندری انتخاب شده است. در سال ۱۹۲۲ این مکان به یک پست دائمی ارتش  تبدیل شد و به فورت برگ تغییر نام داد. پایگاه نیروی هوایی پاپ در نزدیکی این پایگاه در سال ۱۹۱۹ تأسیس شد.

اولین پرش با چتر نظامی در این پایگاه در سال ۱۹۳۴ انجام شد.   پس از ۲۰ سال این مکان به محل دائمی آموزش عملیات هوایی تبدیل شد. در اوایل دهه ۱۹۴۰، با ایجاد یک ایستگاه پذیرش، جمعیت این پایگاه از ۵۴۰۰ سرباز به ۶۷۰۰۰ نفر افزایش یافت. این امر با تصویب قانون آموزش و خدمات انتخابی در سال ۱۹۴۰ برای آماده شدن برای تهدید جنگ جهانی دوم ایجاد شد.

پایگاه نظامی فورت برگ ارتش آمریکا

فورت برگ و منطقه کمپ مکال لشکر‌های هوابرد جنگ جهانی دوم را آموزش دادند که شامل یگان‌های هوابرد ۸۲، ۱۷، ۱۱، ۱۳ و ۱۰۱ بود. لشکر ۸۲ هوابرد در سال ۱۹۴۶ پس از بازگشت از اروپا به این قلعه اختصاص یافت.

سپاه XVIII هوابرد که برای اولین بار در سال ۱۹۳۶ تشکیل شد از اروپا به این پایگاه بازگشت و در سال ۱۹۴۵ غیرفعال شد. این نیرو در سال ۱۹۵۱ در فورت برگ دوباره فعال شد و پایگاه به طور گسترده به عنوان خانه هوابرد شناخته شد.

سپاه هجدهم هوابرد در در سال ۱۹۹۱ در جریان جنگ سرد و جنگ خلیج (عملیات طوفان صحرا)  شرکت کرد. فورت برگ به همراه نیروی هوایی AFB یکی از بزرگترین مجتمع‌های نظامی فعال در جهان امروز را تشکیل می‌دهند.

طراحی و ساخت پایگاه نظامی فورت لیبرتی آمریکا

زمین و کانتون‌های فورت برگ در سال ۱۹۱۸، ۶ میلیون دلار هزینه داشت. یک پادگان، دو کانتون و یک مرکز آموزشی گارد ملی برای ارتش ساخته شد.

ساخت این کمپ در سال ۱۹۱۹ به پایان رسید و به نام فرمانده نیرو‌های ارتش ایالات کنفدراسیون در جنگ داخلی، ژنرال براکستون برگ نامگذاری شد. در طول سال‌های ۱۹۲۳-۱۹۲۴، چهار پادگان آجری و سایر سازه‌های دائمی به این پایگاه اضافه شد.

در ماه مه ۱۹۵۲، یک مرکز جنگ روانی، که در حال حاضر به عنوان مرکز جنگ ویژه جان اف کندی ارتش ایالات متحده شناخته می‌شود، در این قلعه ساخته شد و از این طریق به مقر نیروهای وِیژه تبدیل شد.

پایگاه نظامی فورت برگ ارتش آمریکا

چندین تأسیسات در دهه ۱۹۹۰ نوسازی شدند و یک صرافی اصلی همراه با مدرسه ابتدایی دیورس ساخته شد. در سال ۲۰۰۴، یک نیروگاه یکپارچه ۵ مگاواتی در پایگاه از طریق سرمایه گذاری مشترک بین آزمایشگاه ملی Oak Ridge وزارت انرژی، ارتش ایالات متحده و آزمایشگاه هانیول ایجاد  شد.

مسکن نظامی Picerne، با مشارکت ارتش ایالات متحده، مسئول تخریب، نوسازی و ساخت تأسیسات مسکونی جدید در فورت برگ شد تا حدود ۱۵۶۸ خانه قدیمی را بازسازی کنند.

امکانات پادگان پایگاه نظامی فورت لیبرتی آمریکا

فورت برگ دومین تاسیسات ارتش از نظر جمعیت (بعد از فورت هود) است. تقریباً ۴۳۰۰۰ نظامی و ۸۰۰۰ پرسنل غیرنظامی در آن زندگی می‌کنند. واحد‌های مستقر در آنجا شامل فرماندهی عملیات ویژه ارتش ایالات متحده، ستاد فرماندهی سپاه XVIII و لشکر ۸۲ هوابرد است.

سایر واحد‌های مستاجر عبارتند از: تیم چتر نجات ارتش ایالات متحده (شوالیه‌های طلایی)، تیپ آموزشی ۱، USACAPOC (هوایی)، ۱st SFOD-D، ستاد ۱۰ کمپ مطبوعاتی، تیپ ۱۶ پلیس نظامی، تیپ ۱۸ آتش نشانی، تیپ ۲۰th مهندس پزشکی، ۴، تیپ ۸۲ پشتیبانی، تیپ توپخانه ۱۰۸ پدافند هوایی، فرماندهی امور غیرنظامی و عملیات روانی ارتش ایالات متحده، تیپ ۱۸۹ پیاده نظام، مرکز و مدرسه جنگ ویژه جان اف کندی، مرکز پزشکی ارتش Womack و واحد ارتباطات مشترک.

پایگاه نظامی فورت برگ ارتش آمریکا

فورت براگ شامل چهار منطقه ضربه، ۱۶ منطقه مانور آتش زنده، ۸۲ محدوده، هفت منطقه اصلی پرتاب و دو فرودگاه ارتش است. کمپ مک کال، واقع در نزدیکی قلعه، به عنوان یک مجموعه آموزشی کمکی عمل می‌کند. سالانه حدود ۱۰۰۰۰ پرش با چتر نجات توسط سربازان لشکر ۸۲ هوابرد و سایر لشکر‌ها در این پایگاه انجام می‌شود.

امکانات شهری پایگاه نظامی فورت لیبرتی 

فورت برگ دارای امکانات متعددی از جمله ۱۱ مرکز خرید، ساختمان‌های اداری، ۲۸ رستوران، ۱۸۳ مرکز تفریحی، ۱۱ کلیسا، امکانات پزشکی، ۱۱ مایل شبکه راه آهن و هشت مدرسه است. امکانات تفریحی شامل فروشگاه‌های صنایع دستی، استخر، زمین گلف و ماهیگیری است.

مشخصات کلی پادگان فورت برگ

پادگان: نیرو‌های ویژه و نیرو‌های هوابرد

سال ساخت: ۱۹۱۸

کشور: ایالات متحده

ساکنان: ارتش آمریکا

نیرو: ۴۳۰۰۰ نظامی و ۸۰۰۰ پرسنل غیرنظامی

مساحت: ۶۵۰ کیلومتر مربع

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما