تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۹ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

معرفی خودروهای زرهی توروس

در این مطلب به بررسی مشخصات و قابلیت های خودروهای زرهی توروس خواهیم پرداخت.

معرفی خودروهای زرهی توروس

رویداد۲۴ حسین فلاحی: خانواده خودرو‌های زرهی توروس ۴×۴ توسط کنسرسیوم اینترال و گروه UAMZ عرضه می‌شود. این خودرو به طور خاص برای ارائه پشتیبانی آتش به نیرو‌های نظامی شرکت کننده در مأموریت‌های شناسایی و جستجو و نجات توسعه یافته است.

این وسیله نقلیه همچنین با افزایش قابلیت حمل باربه سربازان امکان حمل تجهیزات نظامی را می‌دهد. خودروی زرهی توروس در مراسم روز سربازان هوابرد ۲۰۱۸ که در ماه اوت در مسکو برگزار شد، رسماً وارد نیرو‌های هوابرد روسیه شد.

انواع خودروی زرهی توروس

توروس در سه پیکربندی مختلف شامل یک نسخه زرهی، یک وسیله نقلیه پایه و یک وسیله نقلیه پزشکی موجود است. نوع پایه به عنوان "توروس پایه" تعیین شده است که بر اساس آن سایر انواع این خودرو توسعه یافته است.

نسخه زرهی سبک این خودرو "توروس کوماندیرسکی" نام دارد. این خودرو می‌تواند در وزارت موقعیت‌های اضطراری فدراسیون روسیه، وزارت دفاع و وزارت کشور در طول ماموریت‌های مهم مستقر شود.

معرفی خودروهای زرهی توروس

نوع سوم که به عنوان "توروس سانیتاری" نامگذاری شده است برای ارائه کمک‌های پزشکی اضطراری و مراقبت‌های پزشکی به سربازان مجروح در نظر گرفته شده است.

طراحی و ویژگی‌های خودروی زرهی توروس

خودروی توروس که بر اساس شاسی BTR-۶۰ ساخته شده دارای یک طرح معمولی با موتور مستقر در قسمت جلو و خدمه در وسط و به دنبال آن یک محفظه بار عقب است.

معرفی خودروهای زرهی توروس

این وسیله نقلیه توسط یک خدمه دو نفره هدایت می‌شود و می‌تواند حداکثر هشت سرباز را در خود جای دهد. نسخه زرهی این خودرو دارای ۵.۱۲ مترطول، ۲.۴۴ متر عرض و ۲.۳۹ متر ارتفاع است. این خودرو دارای پایه چرخ ۳.۰۳ متری است که بزرگترین در نوع خود است. شعاع چرخش خودرو در نقطه انتهایی سپر ۹ متر است. این وسیله نقلیه دارای حداکثر ظرفیت حمل بار ۲.۸ تن است، در حالی که وزن کل آن تقریباً ۸ تن است.

تسلیحات و حفاظت از خود توروس

این وسیله نقلیه را می‌توان با مسلسل یا نارنجک انداز خودکار مسلح کرد. این خودرو از پرسنل در برابر انشعابات گلوله‌های توپخانه و آتش سلاح‌های کوچک محافظت می‌کند و حفاظت ضد گلوله سطح ۳ استانگ ۴۵۶۹ و حفاظت مین سطح ۲ را ارائه می‌دهد.


بیشتر بخوانید: با مشخصات خودروی زرهی کامرات آشنا شوید


موتور توروس

توروس از یک موتور توربوشارژ D۲۴۵.۹ استفاده می‌کند که دارای توان خروجی ۱۳۶ اسب بخار است. حداکثر گشتاور تولید شده توسط موتور ۴۶۰ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه است.

این خودرو می‌تواند به صورت اختیاری از یک موتور دیزلی ۲۲۰ اسب بخاری D۲۴۵.۳۶ توربوشارژ استفاده کند، در حالی که موتور می‌تواند تا ۷۲۰ نیوتن متر در ۲۲۰۰ دور در دقیقه تولید کند.

معرفی خودروهای زرهی توروس

موتور D۲۴۵.۹ دارای یک سیستم کنترل الکترونیکی برای مدیریت مصرف سوخت است، در حالی که موتور D۲۴۵.۳۶ از سیستم تزریق سوخت مکانیکی استفاده می‌کند. این موتور به یک جعبه دنده پنج سرعته دستی متصل می‌شود.

تحرک توروس

این نیروگاه خودرو را قادر می‌سازد در جاده‌های آسفالت شده به حداکثر سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت را می‌توان با استفاده از موتور D۲۴۵.۶ به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت افزایش داد.

سیستم تعلیق شامل یک میله پیچشی مستقل است که رانندگی راحت را در زمین‌های ناهموار تضمین می‌کند. تحرک خودرو با استفاده از تایر‌های ۱۸ اینچی بیشتر می‌شود.

معرفی خودروهای زرهی توروس

این وسیله نقلیه توانایی صعود تا شیب ۵۷ درصد را دارد و می‌تواند موانع آبی با عمق ۱۵۰۰ میلی متر را طی کند. زاویه ورود/خروج خودرو زرهی ۴۸ درجه است. خودروی توروس می‌تواند توسط هواپیما‌های نظامی مجهز به سکوی ویژه نظامی به محل ماموریت منتقل شود.

مشخصات فنی کلی توروس

نوع: وسیله نقلیه زرهی

تولید کنندگان: گروه اینترال و UAMZ

خدمه: دو

طول: 5.12 متر

عرض: 2.44 متر

ظرفیت مسافر: شش

حداکثر سرعت، بیشینه سرعت: 110 کیلومتر بر ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات شما