تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۳

سانسور ترور اسماعیل هنیه چرا و با چه هدفی؟

با وجود گذشت تقریبا ۱۲ ساعت از حادثه همچنان هیچ خبر رسمی از جزئیات این حادثه منتشر نشده است و این حق را باید برای مردم قائل بود که بعد از گذشت چندین ساعت از این حادثه که در پایتخت اتفاق افتاده پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

سانسور ترور اسماعیل هنیه چرا و با چه هدفی؟

رویداد ۲۴ | احسان گل محمدی روزنامه نگار در یادداشتی نوشت: صبح امروز خبر آمد که «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران ترور شده است.

بعد از انتشار این خبر همه منتظر بودند تا حداقل مقام های رسمی کشور تحت عنوان منابع آگاه جزئیات بیشتری را از این ترور بازگو کنند.

اما حداقل تا زمان انتشار این یادداشت خبری از جزئیات مهم از این حادثه نیست.

سپاه دو بیانیه داد؛ در بیانیه اول صرفا شهادت اسماعیل هنیه و یکی از محافظان وی در تهران را تایید کرد و در اطلاعیه دوم نیز صرفا از سفرهای متعدد هنیه در سال اخیر به تهران گفت.

آنقدر اطلاعات مطرح‌شده کوتاه و خالی از جزئیات بود که بازار گمانه‌زنی‌ها در شبکه اجتماعی دوباره داغ شد.

سکوت نهادهای رسمی به حدی موجب تشویش افکار عمومی می‌شود که قوه قضائیه مجبور می‌شود در دو اطلاعیه (به فاصله زمانی کوتاه) هشدار دهد در صورت تداوم بازار گمانه‌زنی‌های افراد عادی حتما ورود کرده و اقدامات قضایی انجام می‌دهد.

با وجود گذشت تقریبا ۱۲ ساعت از حادثه همچنان هیچ خبر رسمی از جزئیات این حادثه منتشر نشده است و این حق را باید برای مردم قائل بود که بعد از گذشت چندین ساعت از این حادثه که در پایتخت اتفاق افتاده پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.


بیشتر بخوانید:

جزئیات تازه از دست‌داشتن اسرائیل در ترور هنیه | یدیعوت آحارانوت: نتانیاهو و گالانت تمام شب را بیدار بوده‌‌اند | حتی وزرای سیاسی-امنیتی از ترور خبر نداشتند

ترور هنیه ورود آسان دولت جدید به سیاست خارجی را سخت کرد | باید منتظر واکنش حکومت و نیرو‌های مسلح باشیم | جنگ دست پزشکیان نیست




چه نهادهای رسمی بخواهند چه نخواهند سوالات متعددی از این حادثه (مانند عروج شهادت‌گونه آیت‌الله رئیسی) در ذهن افکار عمومی نقش بسته است.

اول اینکه مردم ایران از جمله تهران حق دارند بدانند این ترور دقیقا در کدام نقطه شهری که در آن زندگی می کنند انجام شده است؟

دوم اینکه چگونه ترور با موشک رخ داده و تنها دو نفر به شهادت رسیدند؟ آیا هیچ فرد دیگری در محل حادثه حضور نداشته و محل قرنطینه کامل شده بود؟

سوم اینکه این ترور دقیقا با چه وسیله‌ای انجام شده و آیا دستگاه‌های امنیتی سرنخی از عامل یا عاملین این ترور پیدا کردند؟

چهارم اینکه آیا بعد از درگیری های اخیر در منطقه نباید هنیه در این برهه در منطقه‌ای با امنیت بالاتر اقامت می کرد؟

و هزاران سوال بی پاسخ دیگر...

رسانه های خارجی برخلاف رسانه های داخلی که صرفا به انتشار پیام‌های تسلیت مسئولین و خبرهای سوخته بسنده کرده بودند پاسخ هایی را به سوال‌های بالا دادند و با اخبار ضد و نقیض افکار عمومی را میدان‌داری کردند.

حال باید منتظر ماند و دید که در ساعت‌های آینده همچنان همین روند ادامه پیدا می‌کند و مانند عروج شهیدگونه آیت الله رئیسی تنها به چند اطلاعیه بسنده می شود یا جزئیات مهمی از حادثه انتشار پیدا می کند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اسماعیل هنیه
نظرات شما
پیشخوان