تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۹ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

ناهید کیانی کیست؟

ناهید کیانی، تکواندوکار ایرانی، در تاریخ ۱۰ مرداد ۱۳۷۷ در شهر اصفهان به دنیا آمده است. کیانی نماینده وزن -۵۷ کیلوگرم تکواندو زنان در المپیک پاریس با شکست حریف لبنانی در نیمه نهایی، به فینال صعود کرد و به نخستین تکواندوکار زن ایران تبدیل شد که به فینال المپیک صعود کرده و بدین ترتیب تاریخ ساز شد.

ناهید کیانی کیست؟

رویداد۲۴ | مهسا زرگری: ناهید کیانی متولد ۱۰ مرداد ۱۳۷۷ در اصفهان، تکواندوکار ایرانی است. او در یک خانواده پرجمعیت متولد شده و دارای یک خواهر و چهار برادر بزرگتر است، بنابراین او فرزند پنجم خانواده می‌باشد.

کیانی در مسابقات تکواندوی قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۶ و در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی، موفق به کسب مدال برنز شده است.

به گفته خود ناهید، او از سن ۸ سالگی همراه با خواهرش مهتاب کیانی وارد رشته تکواندو شده است. با این حال، او در مصاحبه‌هایش اعلام کرده که در حال حاضر هیچ کدام از اعضای خانواده به فعالیت‌های ورزشی مشغول نیستند. ناهید کیانی با قد ۱۷۲ سانتی‌متر و وزن ۵۵ کیلوگرم ملی پوش ایران در رقابت‌های المپیک پاریس می‌باشد.

آغاز تکواندو ناهید کیانی

نکته جالب درباره ورود ناهید کیانی به رشته تکواندو اشتباه مادرش بود. ناهید به رشته کاراته علاقه داشت، اما مادرش به اشتباه برای او و خواهرش به جای لباس کاراته، لباس تکواندو خرید. به این ترتیب، آن‌ها به اجبار وارد کلاس این رشته رزمی شدند. با این حال، علاقه و استعداد ناهید کیانی باعث شد که او به سرعت در همان سن کم در این رشته رزمی به موفقیت دست پیدا کند.

ناهید کیانی کیست؟

ناهید کیانی با کمک مربی که استعدادش را در همین سنین کم کشف کرد و حمایت خانواده‌اش توانست در سن ۹ سالگی به مسابقات کشوری راه پیدا کند و موفق به کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی نوجوانان شود. زمانی که ۱۶ ساله بود، در مسابقات جهانی نوجوانان در کشور چین موفق به کسب مدال برنز شد و سپس در مسابقات آسیایی به مدال طلا رسید.

او از سال ۱۳۹۵ با ورود به رده بزرگسالان موفق شد مدال برنز آسیا را کسب کند و سال ۹۶ هم نقره رقابت‌های جام ریاست آفریقا را به دست آورد. اوج موفقیت ناهید کیانی در خرداد سال ۱۴۰۰ بود، زمانی که او در وزن ۵۷ کیلوگرم مدال طلای مسابقات سهمیه المپیک در کشور اردن را کسب کرد و راهی المپیک ۲۰۲۰ توکیو در ژاپن شد.

همسر ناهید کیانی کیست؟

درباره زندگی شخصی و وضعیت تاهل خانم کیانی باید بگوییم که او هنوز ازدواج نکرده و مجرد است. البته برخی خبرگزاری‌ها به تازگی ادعا کرده‌اند که میرمحمد بخشی، تکواندوکار برجسته ایرانی همسر ناهید کیانی است. این خبر تاکنون رد یا تأیید نشده است.

ناهید کیانی کیست؟

علاقه ناهید کیانی به پزشکی

ناهید کیانی در حال حاضر در رشته تربیت بدنی تحصیل می‌کند و از دبیرستان به این رشته تغییر مسیر داد. او از کودکی به دندانپزشکی و فیزیوترابی علاقه داشت و اگر بخواهد ادامه تحصیل بدهد، یکی از این دو رشته را انتخاب خواهد کرد. ناهید‌امیدوار است در آینده پزشک شود.

دوستی و رقابت کیمیا علیزده و ناهید کیانی

ناهید کیانی و کیمیا علیزاده، دو ورزشکار تکواندوکار ایرانی، با وجود داشتن دوستی نزدیک، در مسابقات المپیک با یکدیگر رقابت کرده‌اند.

ناهید کیانی و کیمیا علیزاده از دوستان صمیمی در رشته تکواندو بودند. بسیاری می‌گفتند که این دو ورزشکار شباهت زیادی به هم دارند، اما ناهید کیانی اعتقاد داشت که این شباهت بیشتر به خاطر دوستی زیاد آن‌ها بوده است.

در المپیک توکیو در وزن ۵۷ کیلوگرم، ناهید کیانی با کیمیا علیزاده از تیم پناهندگان المپیک رقابت کرد و کیمیا علیزاده با نتیجه ۱۸ بر ۹ برنده شد. اما در المپیک پاریس، ناهید کیانی توانست انتقام شکست تلخ خود را بگیرد و کیمیا علیزاده را شکست دهد.

پس از پایان رقابت‌های المپیک پاریس، ناهید کیانی و کیمیا علیزاده دو ایرانی که در این وزن مدال گرفتند، باهم روی سکو رفتند و سپس یکدیگر را در آغوش کشیدند.

ناهید کیانی کیست؟

قهرمانی جهان در تکواندو

در بیست‌وششمین دوره رقابت‌های قهرمانی جهان در تکواندو، که در تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ در سالن ۲۵ هزار نفری «کریستال» شهر باکوی جمهوری آذربایجان برگزار شد، ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم به‌عنوان آخرین نماینده تیم ملی ایران راهی فینال شد. این موفقیت، طلسم نرسیدن تکواندوکاران ایران به فینال مسابقات جهانی را شکست.

کیانی با پیروزی در مبارزات مقدماتی مقابل حریفانی از کره جنوبی، مجارستان و کرواسی، به نیمه نهایی راه یافت. در این مرحله، او با شکست دادن تاتیانا مینینا از روسیه، که با پرچم فدراسیون جهانی در این مسابقات حضور داشت و قهرمان المپیک ۲۰۲۰ بود، به فینال صعود کرد.

در دیدار فینال، کیانی با غلبه بر حریف چینی خود، به مدال طلای این دوره از مسابقات قهرمانی جهان دست یافت. این نخستین مدال طلای تاریخ تکواندو بانوان ایران در مسابقات جهانی است.

ناهید کیانی و درخشش در المپیک پاریس

ناهید کیانی نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران که در مسابقات المپیک به فینال رسیده است؛ بعد از سه پیروزی پیاپی مقابل کیمیا علیزاده، حریف تونسی و سپس حریف لبنانی، در دیدار فینال نتیجه را در دو راند به حریف پر قدرت کره‌ای واگذار کرد. ناهید با کسب مدال نقره به نخستین ورزشکار زن تاریخ ایران تبدیل شد که موفق به کسب این مدال در ادوار المپیک شده است. او بعد از کیمیا علیزاده و مبینا نعمت‌زاده، که موفق به کسب مدال برنز شده بودند؛ سومین مدال تاریخ ورزش زنان ایران را در مسابقات المپیک به ارمغان آورد.

جوایز و افتخارات ناهید کیانی

مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان (نوجوانان) در چین تایپه در سال ۲۰۱۴

مدال طلای مسابقات قهرمانی آسیا (نوجوانان) در چین تایپه در سال ۲۰۱۵

مدال برنز مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ در فیلیپین

مدال طلای بازی‌های همبستگی اسلامی ۲۰۱۷ در باکو

مدال برنز یونیورسیاد تابستانی ۲۰۱۷ (بزرگسالان) در تایوان

مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در اندونزی

مدال برنز جام ریاست فدراسیون جهانی در ایران در سال ۲۰۱۸

مدال نقره مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ در ویتنام

مدال طلا تورنومنت بین‌المللی فجر (بزرگسالان) در ایران در سال ۲۰۱۹

مدال طلا و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مسابقات کسب سهمیه المپیک در اردن در سال ۲۰۲۱

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمد معصومی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۹
0
0
ناهید کیانی کیمیا علیزاده
ورزش ایران
ورزشکار ابرانی
...........
داد و بیداد
جاده فرياد
جاده تباهی
جاده و شَب
سرد سرد
برف و نعمت ها
از لطف خداست
نگاه درست و فکر خوب
ایمان بوده است
در نگاه به زن
خدا شناس قدر شناس
حق شناس زن شناس
نگاه بد ظلم است
نظرات شما
پیشخوان