تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۲۴ شهريور ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

با بهترین فیلم های رضا شفیعی جم آشنا شوید

به بهانه توجه عمومی نگاه دوباره‌ای انداخته‌ایم به مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های این بازیگر بااستعداد سینمای ایران.

با بهترین فیلم های رضا شفیعی جم آشنا شوید

رویداد۲۴| مازیار وکیلی: رضا شفیعی جم یکی از بااستعدادترین بازیگرانی بود که با سریال پرطرفدار و جنجالی مهران مدیری یعنی ساعت خوش به شهرت رسیدند. بازیگرانی که هر کدام از آن‌ها بعدها به عنوان یکی از قطب‌های فیلم‌ها و سریال‌های کمدی ایران مطرح شدند. اما این بازیگران سرنوشت مشابهی پیدا نکردند. برخی از آنان مانند رضا عطاران و سعید آقاخانی تبدیل به چهره‌های موفق و مطرحی شدند که توانستند تبدیل به وزنه‌های مهمی در سینما و تلویزیون شوند. برخی از آن‌ها مانند مهرداد نظری، طیبه ابراهیم و معصومه کریمی بعد از چند سال فعالیت از عرصه سینما و تلویزیون حذف شدند و برخی از آن‌ها هم مانند رامین ناصرنصیر و همین رضا شفیعی جم کمیت را بر کیفیت ترجیح دادند و تصمیم گرفتند برای کسب درآمد بیشتر در فیلم‌ها و سریال‌هایی با کیفیت پایین هم حضور پیدا کنند. این روزها رضا شفیعی جم با ویدیویی که درباره زندگی خانوادگی‌اش وایرال شده مجدداً مورد توجه مردم قرار گرفته است. به بهانه این توجه عمومی نگاه دوباره‌ای انداخته‌ایم به مهم‌ترین فیلم‌ها و سریال‌های این بازیگر بااستعداد سینمای ایران.

ساعت خوش | کارگردان: مهران مدیری | سال ساخت: ۱۳۷۴-۱۳۷۳

با بهترین فیلم های رضا شفیعی جم آشنا شوید

بدون شک ساعت خوش یکی از مهم‌ترین سریال‌های طنز تلویزیون در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است. کارگردان بسیار بااستعدادی بنام مهران مدیری که با ساخت چند سریال نسبتاً موفق نامی برای خود دست و پا کرده بود، تعداد زیادی از بازیگران جوان و ناشناخته را که مثل خود او بسیار بااستعداد بودند کنار هم جمع کرد و سریال بسیار موفقی ساخت که به قدری پرهوادار شد که مدیران سازمان صدا و سیما را ترساند تا جایی که بعد از چند وقت به واسطه همین محبوبیت بیش از حد پخش سریال را متوقف کردند. رضا شفیعی جم در همین سریال استعداد خود را نشان داد و با بازی در تیپ‌های مختلف طنز موفق شد مانند سایر بازیگران این سریال به شهرت فراوانی دست پیدا کند. تیپ کارآگاه درک شفیعی جم در این سریال بسیار مشهور و تبدیل به یکی از خاطرات به یادماندنی آن دوران شد.

ارتفاع پست | کارگردان: ابراهیم حاتمی‌کیا | سال ساخت: ۱۳۸۰

با بهترین فیلم های رضا شفیعی جم آشنا شوید

ارتفاع پست نه تنها فیلم طنزی نیست بلکه یکی از تلخ‌ترین فیلم‌های ابراهیم حاتمی‌کیا است. به همین خاطر است که حضور رضا شفیعی جم در چنین فیلمی بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسد. انتخاب شفیعی جم می‌توانست یک دستی فیلم را به هم بزند و باعث شود فیلم تبدیل به یک نقض غرض شود. اما حضور شفیعی جم نه تنها آسیبی به فیلم نزد بلکه باعث شد فضای خشک و جدی ارتفاع پست به واسطه حضور شیرین این بازیگر اندکی تلطیف شود. بازی شفیعی جم به قدری در این فیلم خوب بود که برای این بازیگر با استعداد کاندیداتوری و جایزه از چند جشنواره معتبر داخلی را به ارمغان آورد.

نقطه چین | کارگردان: مهران مدیری | سال ساخت: ۱۳۸۲

با بهترین فیلم های رضا شفیعی جم آشنا شوید

بعد از موفقیت همه جانبه سریال پاورچن مهران مدیری سراغ ساخت سریالی در همان حال و هوا و با همان مضامین خانوادگی رفت. سریالی بنام نقطه چین که شاید به اندازه پاورچین سریال خوبی نبود اما خیلی زود مانند آن سریال مورد توجه قرار گرفت. خصوصاً کاراکتر بامشاد باجناق خنگ و بامزه شخصیت اصلی سریال تبدیل به مهم‌ترین کاراکتر نقطه چین شد. شخصیتی که با نفهمی و رفتارهای کودکانه‌اش توجه تماشاگران را به خود جلب کرد. تکیه کلام‌های بامشاد خصوصاً آهنگ بی وفایی بی وفایی که می‌خواند خیلی زود ورد زبان مردم شد و این موضوع را ثابت کرد که شفیعی جم قادر است یک تنه بار جذابیت یک سریال صد و چند قسمتی را به دوش بکشد.

باغ مظفر | کارگردان: مهران مدیری | سال ساخت: ۱۳۸۵

با بهترین فیلم های رضا شفیعی جم آشنا شوید

باغ مظفر (که بعدها در قالب یک دنباله بنام گنج مظفر ادامه پیدا کرد) در کنار جایزه بزرگ یکی از ضعیف‌ترین سریال‌های مهران مدیری است. سریالی که خیلی زود فراموش شد و نتوانست موفقیت عظیم پاورچین، شب‌های برره و ساعت خوش را تکرار کند. اما همین سریال نه چندان قدرتمند هم چند کاراکتر بسیار جذاب داشت که باعث شد مردم به تماشای این سریال بنشینند. حیف نان نوکر دست کج مظفر خان و قل مراد پسرعموی بدوی مظفرخان مهم‌ترین شخصیت‌های این سریال بودند. شفیعی جم با بازی در نقش قل مراد یک بار دیگر قدرت خودش را در تیپ سازی به رخ کشید. قل مراد هم مانند بامشاد به شدت مورد توجه مردم قرار گرفت و باعث شهرت بسیار زیاد شفیعی جم میان عامه مردم شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۴
0
0
فیلمها ؟ یا فقط یک فیلم ؟
نظرات شما