تاریخ انتشار: ۱۳:۲۷ - ۲۵ مهر ۱۴۰۳

آقای پزشکیان مگر قرار نبود «اذیت نکنند» پس طرح «طراوت» چیست؟

آقای پزشکیان گردنش را برای تحقق وعده‌های انتخاباتی گرو گذاشت، اما نه تنها شاهد حذف گشت ارشاد که از جمله همین وعده‌ها بود، نیستیم؛ هر دم از این باغ هم بری می‌رسد. از طرح طراوت در سمنان گرفته تا لایحه عفاف و حجاب.

آقای پزشکیان مگر قرار نبود «اذیت نکنند» پس طرح «طراوت» چیست؟

رویداد۲۴| چه خوش‌خیال بودند آن‌هایی که مثل غلامحسین کرباسچی تحقق وعده‌های انتخاباتی مثل رفع فیلترینگ و حذف گشت ارشاد را در دسترس و ساده می‌دانستند!
دولت چهاردهم در شرایطی که هم نگرانی از جنگ وجود دارد و هم بهبود اوضاع اقتصادی به این زودی‌ها متصور نیست؛ می‌توانست برای افزایش رضایتمندی جامعه و افزایش سرمایه اجتماعی شکننده خود اقدام به رفع فیلتر و حذف گشت ارشاد کند، اما چنین نکرده است!
شواهد نیز حاکی از آن است که امکان تحقق این دو وعده انتخاباتی وجود ندارد. همین است که سخنگوی دولت در پاسخ به مطالبه رفع فیلتر می‌گوید توصیه می‌کند که صبوری کنیم.
در زمینه حذف گشت ارشاد هم وضعیت بدتر از فیلترینگ است. آقای پزشکیان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن ابراز تعجب از اینکه «هنوز اذیت می‌کنند» وعده داده بود که باز هم پیگیری می‌کند تا اذیت نکنند، اما اکنون نه تنها خبری از حذف گشت ارشاد در خیابان‌ها نیست، بلکه طرح‌های جدیدی هم ارائه شده است.
مثلا همین طرح عفاف و حجاب که در استان سمنان و با عنوان «طراوت» ارائه شده است. این طرح گویا با تدابیر نماینده، ولی فقیه در استان و مجموعه سپاه تدوین و ارائه داده است.
فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان از جزئیات این طرح نگفته، اما به نظر می‌رسد که هم مشابه «طرح نور» و در راستای مقابله با «بدحجابی» که درباره مصادیق آن همیشه ابهام قانونی وجود داشته است، باشد.
گفتنی است، چند روز قبل هم برخی از نمایندگان مجلس از تصویب لایحهٔ موسوم به «عفاف و حجاب» توسط شورای نگهبان خبر داده بودند!
دولت محترم، اما در این زمینه هم مثل رفع فیلتر از حد حرف فراتر نمی‌رود و اقدام عملی نمی‌کند!
فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت در آخرین نشست خبری خود و در پاسخ به پرسشی دربارهٔ احتمال بازپس‌گیری لایحه «عفاف و حجاب» گفته است: «رویکرد آقای پزشکیان به عنوان رئیس عفاف و حجاب مشخص است و بار‌ها گفتند موضوعات فرهنگی را نمی‌شود به زور جا انداخت.»
این رویکرد دولت درحالی است که امثال آقاتهرانی، نماینده تندرو مجلس با اصرار به اینکه لایحه عفاف و حجاب می‌تواند حدود چهارپنجم از مسائل فرهنگی را حل کند، سخت مشغول کار هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما