تاریخ انتشار: ۲۰:۲۹ - ۲۸ آبان ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

هیچ قبرستانی وضعیت قیمت‌گذاری بازار خودرویش مثل ایران نیست!

احمد جانجان، اقتصاددان: چرا باید خودروسازان خودرو را پایین‌تر از قیمت تمام‌شده به فروش برسانند در حالی که افزایش قیمت خودرو باید در سال‌های قبل اعمال می‌شد.

رویداد24| احمد جانجان، اقتصاددان:

چرا باید خودروسازان خودرو را پایین‌تر از قیمت تمام‌شده به فروش برسانند در حالی که افزایش قیمت خودرو باید در سال‌های قبل اعمال می‌شد.

کدام قبرستانی در دنیا وضعیت قیمت‌گذاری بازار خودرو آن به این صورت است؟

در سال‌های گذشته تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی وجود داشت و اجازه ندادیم قیمت خودرو به اندازه تورم افزایش پیدا کند که نتیجه آن تحمیل زیان انباشته‌شده ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان بود.

خودروسازان برای تولیدات جدید تقریبا ۲۰۰ همت وام گرفتند و اکنون سایپا و ایران خودرو حدود ۴۰۰ همت زیان کردند و به شبکه بانکی کشور بدهکار هستند.

نباید انتظار داشت افزایش قیمت با افزایش کیفیت همراه باشد لذا باید استانداردهای سفت و سختی گذاشت که خودروسازان کیفیت را افزایش دهند.

اینکه در صورت افزایش سایر اقلام مثل لبنیات قیمت خودرو هم بالا برود مزخرف محض است و کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‎کنند مخالف افزایش خودرو هستند مگر این همه سال قیمت خودرو پایین بود باعث کاهش قیمت سایر اقلام شد؟

منبع: خبر فوری
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۸
0
3
اگر راست میگی زیان ده هست پس چرا تا بحال تعطیل نشده اند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۲۸
0
3
بزرگوار چرا تولید بی کیفیت این شرکتها قیمت تمام شده بالایی نسبت به مشابه خارجی داره؟!!!! زیان ده بودن دلیل بزرگش مدیریت غلط هست
نظرات شما