آرشیو

گروه جیش العدل چیست؟

سازمان جیش العدل ایران یک گروه اسلام‌گرای مسلح مخالف دولت ایران است که خود را ارتش عدالت و برابری و دارای اعتقادات سنی معرفی می‌کند. این گروه خود را به عنوان مدافع حقوق سنی‌ها، به ویژه در استان سیستان و بلوچستان ایران، می‌پندارد.

حمید نوری کیست؟

حمید نوری در ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ از فرودگاه امام خمینی تهران به سمت استکهلم پرواز کرد که در در فرودگاه استکهلم-آرلاندا با حکم دادسرای این کشور بازداشت موقت شد و تا کنون بار‌ها جلسه متعددی از دادگاه‌هایش برگزار شده است. زمزمه تلاش‌های جمهوری اسلامی برای مبادله زندانیان سیاسی در مورد حمید نوری هم شنیده می‌شود کسی دادگاه تجدیدنظر سوئد وی را به حبس ابد محکوم کرد.

صادق بوقی کیست؟

صادق بوقی، چهره مطرح این روز‌ها در فضای مجازی است که واقعه‌ی بغرنج و غم انگیزی را با سلاح شادی رقم زد.

هنری کسینجر کیست؟

هنری کسینجر به دلیل فعالیت‌های مهم و پررنگی که از خود بر جای گذاشته است، با قضاوت‌هایی متناقض روبه رو است. به طوریکه از سوی چهره‌هایی از اهالی سیاست و داوطلبان مباحث حقوق بشر حتی یک متهم به جنایت جنگی خوانده می‌شود. با اینحال او حتی موفق به کسب جایزه نوبل نیز شده است.

ناخدا بهرام افضلی فرمانده نیروی دریایی ارتش که اعدام شد

ناخدا بهرام افضلی از مشاهیر ایران در میان نظامیان بود. او نخستین فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بود که در سال‌های ابتدایی انقلاب نقش بی بدیلی در جنگ داشت. با این حال او در سال ۱۳۶۲ به جرم جاسوسی در دادگاهی که ری شهری ریاست آن را بر عهده داشت اعدام شد.

سپیده رشنو کیست؟

سپیده رشنو متولد ۱۳۷۳ است که در زمینه داستان نویسی و ویراستاری فعالیت می‌کند. فیلمی که از تذکر حجاب به سپیده رشنو منتشر شد، نشان می‌داد که زن چادری وی را تهدید به ارسال فیلمش به سپاه کرده است. خبرگزاری فارس از سپیده رشنو با عنوان «زن هتاکی که در اتوبوس فحاشی می‌کرد» یاد کرده است.

داریوش فروهر وطن‌پرست رادیکال یا ملی‌گرای مشروطه خواه؟

داریوش فروهر از مشاهیر ایران و فعالان سیاسی پان ایرانیست و دبیر کل حزب ملت ایران بود. او از اعضای جبهه ملی و حامیان سرسخت دکتر محمد مصدق به شمار می‌رود که پس از درگذشت مصدق نیز تلاش کرد حامیان او را در یک جبهه جمع کند. فروهر پس از انقلاب در دولت بازرگان وزیر کار شد و مدتی بعد از دولت موقت استعفا کرد. او اول آذر ۱۳۷۷ در ماجرای قتل‌های زنجیره‌ای به شکلی فجیع به همراه همسرش پروانه اسکندری به ضرب چاقو کشته شد. رویداد۲۴ در گزارش چهره‌های خود زندگی سیاسی و اندیشه‌های فروهر را بررسی کرده است.

منصوره معصومی اصل کیست؟

جمله این مملکت مال حزب‌اللهی‌ها است که منصوره معصومی اصل بر زبان آورده آیینه تمام نمای فعالیت جبهه پایداری و دیگر اصولگرایان تندرو در این سال‌ها بوده است و این جریان برای تک صدایی در فضای سیاسی کشور از هیچ کاری فروگذار نکرده است.

شیخ زکزاکی رهبر جنبش اسلامی نیجریه کیست؟

زکزاکی را باید یکی از نزدیک‌ترین رهبران شیعی نزدیک به جمهوری اسلامی دانست؛ کسی که الگوی سیاسی و دینی‌اش را انقلاب ۱۹۷۹ قرار داد. در این مقاله به فعالیت‌های سیاسی و بستر جنبش اسلامی در نیجریه می‌پردازیم.

سیدجعفر پیشه‌وری آرزوی ناکام جمهوری خلق‌ها

سیدجعفر پیشه وری رهبر فرقه دموکرات آذربایجان بود که معتقد به خودمختاری آذربایجان بود و برای مدتی هم توانست این استقلال را برای آذربایجان به دست بیاورد اما در ادامه فرقه دموکرات در برابر دولت مرکزی شکست خورد.

غلامرضا قاسمیان کیست؟

غلامرضا قاسمیان بارها روی آنتن زنده تلوزیون ظاهر شده است. او که اخیراً طی اظهاراتی هزینه‌ساز برای کشور مدعی «فتح مکه» پیش از ظهور از سوی ایران شده؛ سوابقی چون مسئول قرارگاه امام رضا(ع) و ریاست کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس را دارد.

جواد روحی کیست؟

جواد روحی زندانی که به تازگی حکم اعدامش نقض شده بود ساعت ۳:۴۵ بامداد پنج‎شنبه، ۹ شهریور، در زندان دچار تشنج شد و چندی بعد در بیمارستان جان باخت. چرا مسئولان زندان نتوانستند از وضعیت جسمانی او زودتر با خبر شوند تا به موقع به بیمارستان منتقل شود.

عباس موزون مجری صداوسیما کیست؟

با اینکه احتمال تدریس موزون در دانشگاه شریف با تشکیک افکار عمومی مواجه شده، خودش در اینباره نوشته است: «قرار است به دانشجویان دانشگاه شریف درس «آیین زندگی» بدهم.»

علی شریفی زارچی کیست؟

فعالیت های علی شریفی زارچی در زمان جنبش زن، زندگی، آزادی را باید نقطه عطف حضور او در فضای دانشگاهی و مجازی دانست.

علی مطهری کیست؟

علی مطهری با وجود نظرات اصلاح‌طلبانه در حوزه سیاسی، درباره مسائل فرهنگی به خصوص دیدگاه‌های درباره زنان، نگاهی رادیکال دارد که این دوگانگی علی مطهری را به چهره‌ای ویژه تبدیل کرده است.

جلیل محبی کیست؟

این روز‌ها لایحه حجاب در مجلس در حال تبدیل شدن به قانون است، جلیل محبی یکی از طراحان این لایحه دفاعی سرسختانه از آن دارد.

جان کربی کیست؟

جان کربی از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان دستیار وزیر دفاع برای امور عمومی و البته سخنگویی این وزارت خانه شروع به کار کرد و اکنون هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید است، تا بعد از ۴ سال که به واسطه کاخ سفید نشینی ترامپِ جمهوری خواه از مسئولیت دولتی دور بود، به عنوان یکی از مسئولان مهم دولت فدرال کارش را از دوباره شروع کند.
آخرین اخبار
پربازدید ها
پربحث ترین عناوین