صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۳۷۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۰۳ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

راز خوش‌بو بودن در تابستان

شاید در تابستان که هوا این اندازه گرم است و مدام در حال عرق‌ریختن هستیم خوش‌بو بودن کار کمی دشواری به نظر برسد اما شدنیست.

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی:  تابستان فصل عرق‌کردن‌های فراوان است به‌گونه‌ای که گاه حتا تمام لباسمان به تنمان می‌چسبد و خیس می‌شود.

به گزارش رویداد۲۴ اگر بیرون از خانه باشیم و با چنین صحنه‌ای روبه‌رو شویم و یا این رخداد برای خودمان روی دهد اصلا صحنه خوشایندی نیست و این را به ذهن متبادر می‌کند که باید چشم‌به‌راه استشمام بوی بدی باشیم که البته در این فصل کم نیستند افرادی که از کنارمان رد می‌شوند و بوی خوبی نمی‌دهند.

اگر می‌خواهید همواره و به‌ویژه در تابستان و با این گرمی هوا بوی خوبی بدهید این نوشته را تا پایان بخوانید و بدانید این کار اصلا هم دشوار نیست اگر این نکات را رعایت کنید.

راز خوش‌بو بودن در تابستان

برخی گمان می‌کنند اگر فقط از عطر و ادکلن و مام استفاده کنند کار تمام است، اما این درست نیست. خوش بو بودن تنها با دوش گرفتن و استفاده از ادکلن و اسپری به دست نمی‌آید.

دوش‌گرفتن و استفاده از عطر تاثیر بسیار زیادی دارد، اما عوامل دیگری وجود دارد که باعث می‌شود، عطر و بوی بدنتان تمام طول روز‌های گرم تابستان باقی بماند. در ادامه به این عوامل اشاره می‎کنیم:

مواد غذایی

جالب است بدانید هر آن‌چه می‌خورید بوی بدنتان را تغییر می‌دهد. رژیم غذایی سرشار از پیاز، ادویه و سیر می‌تواند بوی بدن شما را بیش‌تر کند. این نوع غذا‌ها نه‌تن‌ها نفس بل‌که بویی را که از منافذ پوست ساطع می‌شود تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند تا ۴۸ ساعت شما را از بوی بدن آزار دهد.

توجه داشته باشید نوشیدنی‌های قندی مانند نوشابه که شوربختانه این روز‌ها جزو روتین غذای بسیاری از ما شده است هم می‌تواند روی چگونگی بوی شما تاثیر بگذارد که البته این تاثیر منفیست، به‌ویژه نوشیدنی‌های فراوری شده که وارد منافذ پوست می‌شود.

شستن و خشک کردن لباس‌ها

در تابستان باید بیش‌تر حواستان به شستن لباس‌هایتان باشد. این‌که لباس‌هایتان را چگونه می‌شویید تفاوت زیادی در بوی بدن شما به‌وجود می‌آورد.

مواد شوینده‌ای که استفاده می‌کنید و نحوه خشک کردن لباس‌ها، همه بر بوی بدنتان تاثیرگذار است. تلاش کنید از شوینده‌هایی که بوی بهتری دارند استفاده کنید تا بوی آن‌ها تا مدتی پس از شستن روی لباستان بماند.

پوست را مرطوب نگه دارید

برای مرطوب نگه داشتن پوست راه‌هایی از جمله مصرف آب زیاد و استفاده از محصولاتی که مخصوص آب‌رسانی هستند پیشنهاد می‌شود. کرم‌های آب‌رسان و لوسیون‌های گوناگون هم در بازار وجود دارند که می‌توانید براساس نوع پوستتان از آن‌ها بهره بگیرید.

به نقاط مناسب بدن عطر بزنید

شاید خیلی از شما ندانید که باید عطر یا اسپری را به کجای بدنتان بزنید. بهترین نواحی برای استعمال عطر زانوها، روی نبض‌ها، قفسه سینه و پشت گوش است. با این روش می‌توانید بدون زیاده روی کردن بیشترین استفاده ممکن را از عطرتان بکنید.


بیشتر بخوانید: این اشتباهات در تابستان محیطتان را گرم‌تر می‌کند


از یک رایحه استفاده نکنید

می‌توانید روغن‌ها و لوسیون‌های بدن گوناگون را آزمایش کنید. این لایه‌ها سبب می‌شود که بوی بدنتان ماندگاری بیش‌تری داشته باشد. برای داشتن بوی خوب، بهتر است عطر را در منزل، تختخواب، لباس‌ها و موهایتان اسپری کنید.

استفاده از پودر مخصوص بوی پا

اگر در درازای روز مدام بیرونید و پایتان در کفش است مطمئن باشید پاهایتان بو خواهد گرفت، اما نگران نباشید این روز‌ها برای هر دردی درمانی وجود دارد.

برای این مشکل می‌توانید روزانه از پودر تالکوم استفاده کنید.

شامپوی خشک

شامپوی خشک، گروهی از شامپو‌ها هستند که نیازی به آبکشی ندارند. یک شامپوی خشک که از نظرتان عطری مطلوب دارد تهیه کنید و صبح‌ها یا عصر‌ها که می‌خواهید بیرون بروید از آن استفاده کنید.

اسپری در زمان مناسب

به منظور سراسر پوشاندن بدن با بوی خوب، عطر را حدود یک ساعت پیش از خروج از منزل بزنید. عطر این‌گونه روی پوستتان می‌نشیند و دیگران را هم آزار نمی‌دهد.

 

نظرات شما