تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

اگرچه هنوز وارد تابستان نشده‌ایم اما هوا به اندازه‌ای گرم شده است که گاه تاب و توان را از انسان می‌گیرد و تنها یک نوشیدنی خنک و خوش‌مزه می‌تواند حال آدم را جا بیاورد.

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

رویداد۲۴ نازآفرین جمشیدی: در فصل گرما و هنگامی‌که از فرط گرما به نفس نفس افتاده‌اید و یا هنگامی‌که به مهمانی می‌روید هیچ‌چیز مانند یک نوشیدنی خنک و خوش‌مزه نمی‌تواند حالتان را جا بیاورد.

به گزارش رویداد۲۴ نوشیدنی‌ها در آغاز یک مهمانی تابستانی گزینه بسیار شیکیست که می‌تواند مهمانی شما را در همان ابتدا عالی جلوه دهد. تلاش کنید از مواد طبیعی و سالم برای انواع نوشیدنی‌ها استفاده کنید.

در این مطلب می‌خواهیم چند نوشیدنی فوق‌العاده خوش‌مزه و تابستانی را به شما آموزش دهیم تا با درست‌کردن آن‌ها در این فصل از نوشیدنشان لذت ببرید. با ما بمانید.

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

شربت گل پنیرک با رنگ‌های فوق‌العاده

حتما تاکنون گل پنیرک را دیده‌اید، اما شاید با شربتی که با این گل‌های زیبا می‌توانید درست کنید آشنا نباشید. یکی از خوشمزه‌ترین و خنک‌کننده‌ترین نوشیدنی‌های تابستانی که می‌توانید درست کنید و از نوشیدنش لذت ببرید شربت گل پنیرک است.

جالب است بدانید گل پنیرک اگرچه مزه خاصی ندارد و شما نباید نگران این باشید که خود یا مهمانانتان مزه آن را دوست نداشته باشند، اما خواص درمانی بسیار زیادی دارد که یکی از آن‌ها خاصیت کم‌کردن حرارت بدن و تب‌بربودن، درمان سرماخوردگی، درمان سرفه خشک و مشکلات تنفسی است.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم این گل مزه ویژه‌ای ندارد، اما رنگ فوق‌العاده‌ای دارد پس در ادامه با درست‎‌کردن این شربت با ما همراه باشید.

مواد لازم شربت گل پنیرک

گل پنیرک: ۳ قاشق غذاخوری
آب سرد: ½ لیوان
عرق بیدمشک، گلاب، عرق نعنا، بهار نارنج، تخم شربتی و زعفران: به مقدار دلخواه
تخم شربتی: ۶ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در ابتدا باید برای درست کردن شربت مجلسی گل پنیرک که به گل ختمی هم مشهور است گل پنیرک را با ½ لیوان آب سرد خیس کنید.

۳۰ دقیقه خیس خوردن کافی است تا یک عصاره رنگی و غلیظ به دست بیاید. سپس گل پنیرک را از صافی رد کنید.

تخم شربتی را مانند تهیه شربت تخم شربتی را هم بخیسانید تا ژله‌ای شود و سپس به هر لیوان یک قاشق غذاخوری تخم شربتی هم بیفزایید.

در این مرحله می‌توانید عرق مورد نظرتان را که در مواد اولیه گفتیم و یا هر شربت دیگری که دوست دارید با عصاره گل پنیرک مخلوط کنید و تخم شربتی‌ها را هم بریزید و یک شربت بسیار خوش‌مزه و خوش‌رنگ و خاص داشته باشید.

جالب است بدانید اگر به این محلول کمی آب‌لیمو بیفزایید یک شربت سرخابی تحویل خواهید گرفت و اگر می‌خواهید رنگ شربت شما صورتی کم‌رنگ باشید عصاره پنیرک را کم‌تر بریزید. 

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

شربت آلبالو

یکی از پرطرفداترین شربت‌ها در میان ما ایرانی‌ها که همه ما هم آن را آزمایش کرده‌ایم شربت خوش‌مزه و خوش‌رنگ آلبالوست.

جالب است بدانید این شربت خاصیت درمانی هم دارد و از گرمازدگی جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید این شربت را با آلبالوی تازه و یا مربای آن درست کنید.

مواد لازم برای شربت آلبالو

آلبالو: یک کیلوگرم
شکر: ۱ کیلو و دویست گرم (اگر کم شیرین‌تر می‌پسندید مقدار شکر را کم‌تر کنید)
آب: یک لیوان
وانیل: یک قاشق چای‌خوری
آب زنجبیل تازه رنده شده: چند قطره
۳ تا چهار شاخه نعنا تازه و شسته شده
رنده پوست لیموترش: ¼ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

برای درست کردن شربت آلبالوی خانگی ابتدا باید آلبالو‌ها را بشویید و هسته آن‌ها را بیرون بیاورید. سپس آلبالو‌های بدون هسته را در شکر بخوابانید و ۱ تا ۲ روز در یخچال استراحت دهید. این‌گونه آلبالو آب می‌اندازد و نیازی به افزودن آب به آن ندارید.

آلبالو‌ها را درون قابلمه‌ای که بهتر است لعابی باشد بریزید و اجازه دهید بجوشد و قوام بیایید.
شعله گاز برای درست کردن شربت آلبالو باید متوسط باشد. شعله خیلی کم، رنگ شربت را تیره و شعله خیلی زیاد، رنگ شربت را قهوه‌ای می‌کند.

مدام شربت را هم بزنید و به مدت ۴۰ دقیقه روی حرارت متوسط نگه دارید تا حسابی غلیظ شود و قوام بیاید. در مراحل آخر پخت شربت آلبالو باید آب زنجبیل تازه، وانیل و چند برگ نعناع تازه به شربت بیفزایید تا شربت شما خوش‌عطر و طعم‌تر شود.

اافزودن این مواد کاملا سلیقه‌ایست و شما می‌توانید براساس ذائقه خود آن‌ها را کم، زیاد و یا حذف کنید.

برای این‌که یک شربت شفاف داشته باشید پس از ۴۰ دقیقه یا بیش‌تر (تا زمانی که شربت قوام پیدا کند) محتویات درون قابلمه را در یک ظرف تمیز آبکش کنید و شربت به دست آمده را در یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. بهترین ظرف برای نگهداری شربت آلبالو بطری شیشه‌ایست.

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

لیموناد

یکی دیگر از شربت‌های محبوب و بسیار پرطرفدار که ضدعطش هم است لیموناد است.

مواد لازم برای تهیه لیموناد خانگی

آب سرد: ۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
آب ولرم: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
شکر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
لیمو ترش: ۴ عدد
نعنای تازه: ۲ شاخه (یا به میزان دلخواه)
یخ: به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا یک قابلمه با سایز مناسب را روی شعله گاز قرار دهید. آب ولرم را در آن بریزید و شکر را به آن اضافه کنید تا یکدست شود. برگ‌های نعنا را به آب و شکر اضافه کنید. اجازه دهید این محلول کمی غلیظ شود و قوام پیدا کند. سپس حرارت را خاموش کنید و نعنا‌ها را از آب و شکر بیرون بیاورید. اجازه دهید آب شکر خنک شود و از دما بیفتد.

بعد از این که مایع درون قابلمه سرد شد، آن را داخل پارچ آب بریزید و ۴ لیوان آب سرد را به آن اضافه کنید. آب لیمو‌های تازه را بگیرید و به پارچ اضافه کنید. لیموناد را در لیوان مخصوص سرو بریزید و روی آن را چند برگ نعنا و چند برش لیمو قرار دهید و سرو کنید.

در این شربت می‌توانید از آب گازدار هم استفاده کنید.

همان‌گونه‌که می‌بینید این شربت به آسانی درست می‌شوید و ظاهر بسیار خوب و زیبایی هم برای مهمانی‌های شما دارد.

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

موهیتو کلاسیک نعناع

یکی دیگر از شربت‌ها و نوشیدنی‌هایی که این روز‌ها بسیار طرفدار دارد موهیتوست. شما به آسانی می‌توانید این نوشیدنی را در خانه درست و نوش‌جان کنید.

مواد لازم

نعناع تازه ۱۰ برگ
لیموترش ۱ عدد
شکر ۲ قاشق غذاخوری
سودا (آب گازدار) نصف لیوان
یخ قالبی ۱ لیوان

طرز تهیه

برگ‌های نعنا را بشویید و از شاخه جدا کنید. لیموترش را هم از وسط برش بزنید و هسته‌های آن را جدا کنید. برگ‌های نعنا و یک برش لیمو را با گوشتکوب برقی یا دستی بکوبید. تا حدی که روغن برگ‌های نعنا و آب لیمو خارج شود.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوفله موز


دیگر برش‌های لیمو را هم هسته بگیرید و اضافه کنید. دوباره این ترکیب را بکوبید تا آب آن‌ها هم خارج شود. همه مواد کوبیده و له شده را در لیوان بریزید و شکر را بیفزایید. روی مخلوط، آب سودا بریزید و هم بزنید.

قالب‌های یخ را اضافه کنید. میزان شکر را اندازه بگیرید و به دلخواه خود اگر لازم است کمی دیگر اضافه کنید. وقتی موهیتو به طعم دلخواهتان رسید، نوشیدنی را در لیوان بریزید و با برگ نعنا و لیمو تزیین کنید. نوش جان.

طرز تهیه انواع نوشیدنی‌های تابستانی

دتاکس واتر یا آب سم‌زدا

یکی دیگر از نوشیدنی‌‎هایی که این روز‌ها بسیار خواهان پیدا کرده است آب سم‌زدا یا دتاکس واتر است.

روش درست‌کردن آب سم‌زدا

توجه داشته باشید که درست‌کردن این نوشیدنی بسیار آسان است و تنها کمی نیاز به وقت دارد تا میوه‌ها را خرد کنید.

برای این کار تنها باید انواع میوه‌ها را برش دهید و داخل آب سرد بریزید. سپس دتاکس واتر خود را برای مدت ۱۲ ساعت در یخچال قرار دهید. قرار دادن دتاکس واتر بیش‌تر از این زمان موجب پلاسیده شدن میوه‌ها و تغییر مزه آن می‌شود.

شما این نوشیدنی را با انواع میوه و براساس سلیقه خود می‌توانید درست کنید، اما رایج‌ترین دتاکس واتر‌ها این‌ها هستند:

دتاکس خیار، لیمو و نعناع

دتاکس هندوانه و نعناع

دتاکس پرتقال و لیمو ترش

دتاکس توت فرنگی و ریحان

دتاکس واتر سیب و دارچین

دتاکس لیمو زنجبیل

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نوشیدنی ، تغذیه
نظرات شما