صفحه نخست

سیاسی

جامعه و فرهنگ

اقتصادی

ورزشی

گوناگون

عکس

تاریخ

فیلم

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 10
کد خبر: ۳۷۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۸ - ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

عزیز نصیرزاده کیست؟+ همه سوابق و پیشینه

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح که به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع در دولت چهاردهم معرفی شده کیست و چه سوابقی دارد؟

رویداد۲۴| عزیز نصیرزاده از سال ۱۴۰۰ با حکم رهبرانقلاب به عنوان جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح منصوب شده بود از طرف مسعود پزشکیان به عنوان وزیر دفاع کابینه چهاردهم به مجلس معرفی شده است.

نصیرزاده در سال ۱۳۴۳ در شهر سراب، استان آذربایجان شرقی زاده شد و دوران تحصیلات متوسطه را در تهران گذراند. در سال ۱۳۶۱ به استخدام نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درآمد و پس از فارغ‌التحصیلی از دانشکده خلبانی نیروی هوایی ارتش و طی دوره‌های آموزشی در ایران و پاکستان، به گردان تاکتیکی هواپیمای اف-۱۴ پیوست و از مطرح‌ترین خلبان‌های این هواپیمای مخصوص است که او از اواسط جنگ ایران و عراق به‌عنوان خلبان جنگنده اف-۱۴ در چندین مأموریت هوایی شرکت داشت.

او در سخنرانی به مناسبت هفته دفاع مقدس در سال ۱۳۹۲ درباره موضوع و عملیات‌های هوایی در دوران جنگ ایران و عراق گفته است: «نیروی هوایی عراق در روز‌های آغازین جنگ به هواپیما‌های غیرنظامی و شناور‌های ایرانی از جمله نفت‌کش‌ها در خلیج فارس حمله می‌کرد تا نیروی هوایی ما را خسته کند. به دلیل اینکه این حملات با هواپیما صورت می‌گرفت، بنابراین تنها راه پاسخ به آن نیز پرواز جنگنده‌ها بود. تنها در شش ماه آغاز جنگ تحمیلی نیروی هوایی ارتش با اصابت قرار دادن بیشتر پالایشگاه‌های نفتی عراق باعث شد تا تولید روزانه‌ی نفت خام این کشور از چهار میلیون بشکه به ۲۵۰ هزار کاهش شدید پیدا کند. علاوه بر این در عملیات بسیار پیچیده و حساس حمله به پایگاه‌های الولید معروف به اچ ۳ عراق بیش از ۶۰ فروند هواپیمای این کشور منهدم شد».

نصیرزاده پس از جنگ در سمت‌هایی، چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نهاجا، معاونت اطلاعات نیروی هوایی، معاونت طرح و برنامه نهاجا، معاونت هماهنگ‌کننده نیروی هوایی (رئیس ستاد نیروی هوایی ارتش) و جانشینی فرمانده نیروی هوایی ارتش فعالیت داشته است. وی در سال ۱۳۹۱ درجه سرتیپی دریافت کرد.


بیشتر بخوانید: 

سیدمحمد اتابک، وزیر معرفی شده برای وزارت صمت در دولت پزشکیان کیست؟

عباس علی‌آبادی وزیر پیشنهادی نیرو کیست؟

احمد میدری، گزینه پیشنهادی وزارت کار پزشکیان کیست؟

عبدالناصر همتی گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد کیست؟

عباس عراقچی وزیر پیشنهادی امور خارجه پزشکیان کیست؟

فرزانه صادق مالواجرد وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی کیست؟


در ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ نصیرزاده به فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد. او پیش از این ۱ سال جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و یک سال نیز معاون برنامه و بودجه و امور مجلس ارتش جمهوری اسلامی ایران بود.

امیر نصیرزاده قبل از مسئولیت فرماندهی نیروی هوایی ارتش، «معاون هماهنگ‌کننده نهاجا»، «مدیر جنگال معاونت عملیات نهاجا» و همچنین «معاون اطلاعات نهاجا» نیز بوده است.

نصیرزاده هم‌اکنون دارای نشان‌های «ورزش»، «ایثار»، «عالی»، «کارشناسی ارشد»، «دوره اول دانشکده افسری»، «دافوس»، «دوره دوم دانشکده افسری»، «دوره سوم دانشکده افسری» و «مقدماتی» است و علاوه بر این نشان‌ها، نشان «خلبانی جنگنده» را نیز بر سینه دارد.

مهمترین سوابق و فعالیت‌های نصیرزاده به جز فرماندهی نهاجا و جانشینی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح شامل «وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا»، «مدیریت جنگ الکترونیکی معاونت عملیات نیروی هوایی ارتش»، «معاونت اطلاعات نیروی هوایی ارتش»، «معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی ارتش»، «ریاست ستاد نیروی هوایی ارتش»، «جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش» و «معاونت برنامه و بودجه و مجلس کل ارتش» است.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۱
گمان کنم ترور هنیه در تغییرات کابینه پیشنهادی پزشکیان به مجلس خیلی تاثیر گذاشته است چرا که قرار بود سیاری را بعنوان وزیر جنگ معرفی کند. اما با پیشنهاد نصیرزاده و احتمال جنگ و خرابکاری های داخلی او رو بعنوان گزینه انتخابی به مجلس معرفی کرده است.. یک نظامی با پس زمینه امنیتی!
نظرات شما