تاریخ انتشار: ۱۰:۰۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد:

محسن منصوری کیست ؟

از سوابق محسن منصوری می توان به عضویت در شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاونت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مدیرعاملی و نائب رئیسی هیات مدیره بنیاد علوی اشاره کرد. در این مطلب درباره بیوگرافی و فعالیت‌های سیاسی وی بخوانید.

محسن منصوری کیست ؟

رویداد۲۴ میثم سعادت: همان روزی که  جبهه اصلاحات به ریاست آذر منصوری، گفته بود از نامزدی پزشکیان، جهانگیری و آخوندی، در صورت تایید صلاحیت، حمایت می کنند، اسماعیلی وزیر ارشاد رئیسی نیز در انتخابات ثبت نام کرد. در کنار اسماعیلی، یک‌ منصوری دیگر ایستاده بود که اتفاقا او هم مثل آذر منصوری، فعالیت را از ورامین شروع کرده بود. محسن منصوری آن روز قرار بود رئیس ستاد اسماعیلی باشد و روز بعدش از وزرای دولت رئیسی امضا جمع کرد تا تایید صلاحیت اسماعیلی را بگیرد.

بیوگرافی محسن منصوری 

محسن منصوری در خرداد ماه سال ۱۳۶۳ در ورامین متولد شده است. مقطع کارشناسی را در رشته مکانیک و گرایش ساخت و تولید در دانشگاه شهید رجایی تهران، و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت آموزشی در دانشگاه تهران سپری کرده است. 


بیشتر بخوانید: فواد ایزدی کیست؟ + سوابق


اما برای شناخت منصوری باید به دو دهه قبلتر برگردیم. دوره ای که تشکل های تحکیم وحدت تحت عنوان انجمن اسلامی دانشجویان، گرایش اصلاح طلبی داشتند و اصولگرایان برای غلبه بر آنان، تشکل‌های موازی تاسیس می‌کردند. یکی از این تشکل‌ها، جامعه اسلامی دانشجویان بود. با روی کارآمدن دولت احمدی‌نژاد، به این تشکل‌ها بهای بیشتری داده شد و در آن مقطع ، رئیس جامعه اسلامی دانشجویان، کسی نبود جز محسن منصوری.

محسن منصوری کیست ؟

سمت‌های محسن منصوری 

او در فاصله سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ به مدت ۴ سال فرماندار تهران بود، و یک بار به عنوان فرماندار نمونه برگزیده شد. 

از دیگر سوابق او می توان به عضویت در شورای عالی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، معاونت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، مدیرعاملی و نائب رئیسی هیات مدیره بنیاد علوی اشاره کرد. محسن منصوری همچنین مدیرعامل و عضو موسس و هیات مدیره بنیاد کرامت آستان قدس رضوی بوده و به عنوان مشاور نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ورامین و مشاور استاندار تهران فعالیت داشته است. 

ستاره اقبال محسن منصوری اما در دولت رئیسی ظاهر شد. همان ابتدا استاندار تهران شد و در اوج جنبش مهسا، بی سر و صدا معاون اجرایی رئیس‌جمهور شد. گرچه در سفر آخر رئیسی، در کنار او نبود. رئیس جمهور در حکم انتصاب محسن منصوری وی را مکلف کرد با اهتمام به “عدالت‌محوری”، “روحیه انقلابی”، “مردم‌داری”، “پاکدستی و فسادستیزی”، “قانون‌مداری” و “مفاد عهدنامه مدیران دولت مردمی” با نظارت دقیق بر پیشبرد و حسن اجرای امور در تحقق اهداف کلان دولت در این حوزه مجدانه بکوشد. محسن منصوری از جمله افرادی بود که بعد از سقوط هواپیما، ادعا کرده‌ بود با کادر پرواز صحبت شده است.

محسن منصوری کیست ؟

مواضع سیاسی محسن منصوری 

محسن منصوری، منتسب به تندترین لایه های جناح راست است، در اوج انتقادات به علم الهدی، او از معدود سیاستمدارانی بود که از ممنوعیت کنسرت در مشهد دفاع می کرد. در اوج انتقادات به کاظم صدیقی هم در دفاع از این روحانی پرحاشیه یادداشت نوشت. کاریزمای او بین اصولگرایان جوان باعث شد بلافاصله بعد از رد صلاحیت اسماعیلی، و تایید شدن جلیلی، راهی ستاد جلیلی شود و ریاست ستاد او را بر عهده بگیرد. او برای حضور در ستاد جلیلی، تا ۹ تیر مرخصی گرفته است و در صورتی که انتخابات دو مرحله ای شود باید مرخصی خود را تمدید کند.

آخرین سکانس تندروی او، حمله به ظریف و حامیان پزشکیان بود. او در جمع تندروهای حامی جلیلی گفته بود رقیب ما در انتخابات آن آقای ناظریف و اون برادری که رگ گردن برای مردم کلفت می‌کند نیست. این‌ها عددی نیستند که وقت این تریبون‌ها را صرف این افراد بکنیم.رقیب ما جبهه کفر است، جبهه استعمار و استکبار است؛ بعضی از این افراد در کشور ما دور ریزها و پسماندها و امتداد کمرنگ آن جبهه هستند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما