تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۶ تير ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد ؛

مشخصات خودروی زرهی آناکوندا

در این مطلب با مشخصات و قابلیت‌های خودروی زرهی آناکوندا آشنا شوید.

خودروی زرهی آناکوندا

رویداد ۲۴ حسین فلاحی: خودرو‌های نظامی هلندی آناکوندا، یک خودروی زرهی جدید است که توسط شرکت دبا تراکس، یک سازنده خودرو‌های نظامی مستقر در هلند طراحی و ساخته شده است.

این خودروی زرهی به طور رسمی توسط دبا تراکس در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. هدف از طراحی و ساخت این خودرو، رفع نیاز‌های حمل نیرو، گشت زنی و ماموریت دریایی نیرو‌های مسلح و دریایی هلند است.

قراردادی توسط وزارت دفاع هلند با کامیون سازی دبا برای تحویل ۴۶ خودروی نظامی سبک آناکوندا منعقد شد. این خودرو‌ها مطابق با الزامات نیروی دریایی سلطنتی هلند و سازمان مواد دفاعی سفارشی شدند.

خودروی زرهی آناکوندا در نوامبر ۲۰۱۸ در نمایشگاه DMO به نمایش گذاشته شد. اولین دسته از ۳۶ وسیله نقلیه در ژانویه ۲۰۱۹ به نیروی دریایی سلطنتی هلند تحویل داده شد. این خودرو‌ها در اختیار نیرو‌های هلندی در آنتیل هلند قرار خواهند گرفت.

طراحی و ویژگی‌های خودروی زرهی آناکوندا

آناکوندا بر اساس طراحی صنعتی اویکو دیلی، یک خودروی تجاری سبک ساخت اویکوتوسعه یافته است. این خودرو دارای طراحی جمع و جور با پیکربندی چرخ محرک ۴×۴ است. این وسیله نقلیه که با استفاده از فناوری‌های بومی توسعه یافته است، می‌تواند به گونه‌ای پیکربندی شود که نیاز‌های ویژه رزمی نیرو‌های دفاعی را برآورده کند.

نیروگاه خودرو در جلو و به دنبال آن محفظه خدمه و بخش نیرو قرار دارد. شاسی ناهموار آناکوندا دارای بدنه نظامی تقویت شده است و عملکرد روان را در شرایط سخت و مناطق ناهموار تضمین می‌کند.

بدنه جلوی خودرو طوری طراحی شده است که نام آناکوندا را منعکس کند بدین شکل که به سمت جلو بیرون زده و ساختاری شبیه به سر ایجاد می‌کند، در حالی که چراغ‌های جلو به شباهت بیشتر آن به یک مار می‌افزایند. یک شیشه جلوی دو تکه بر روی کابین خدمه نصب شده است که آگاهی موقعیتی را به اعضای خدمه هواپیما ارائه می‌دهد.

خودروی زرهی آناکوندا

محفظه خدمه دارای صندلی برای دو خدمه است، در حالی که بخش سربازان نیز دارای دو صندلی برای قرار گرفتن دو سرباز است. این قسمت بدون درب است تا امکان استقرار سریع نیرو‌ها را فراهم کند. ظرفیت حمل مسافر آناکوندا بسته به الزامات ماموریت می‌تواند به ۹ نفر افزایش یابد.

طول آناکوندا ۵.۲۷ متر، عرض آن ۲.۲۶ متر و ارتفاع آن ۲.۲۷ متر است و وزن ناخالص خودرو ۶۱۰۰ کیلوگرم است که به صورت اختیاری می‌توان آن را به ۷۱۰۰ کیلوگرم افزایش داد. این وسیله نقلیه دارای فاصله ۵۰ سانتی متری از زمین است که به راحتی می‌تواند بر موانع غلبه کند.

تسلیحات و ویژگی‌های محافظت از خود آناکوندا

معماری باز خودروی نظامی هلندی آناکوندا به اپراتور‌ها این امکان را می‌دهد که آن را به طیف وسیعی از مهمات مجهز کنند. این خودرو دارای چندین پایه اسلحه برای قرار دادن مسلسل است.

خودروی زرهی آناکوندا

قسمت سمت راست شیشه جلو برای تسهیل نصب مسلسل برداشته می‌شود. سقف باز به تفنگچی این امکان را می‌دهد تا از مسلسل سنگین ۷.۶۲ یا ۱۲.۷ میلی متری از وسیله نقلیه استفاده کند. آناکوندا از خدمه و سربازان در مقابل شلیک سلاح‌های کوچک، گلوله‌ها و انشعابات محافظت می‌کند.

موتور آناکوندا و عملکرد

آناکوندا به یک موتور دیزلی ۳ لیتری با حداکثر ظرفیت تولید قدرت ۱۸۰ اسب بخار مجهز شده است. حداکثر ظرفیت تولید گشتاور موتور ۴۳۰ نیوتن متر است. این موتور به یک پیشرانه هشت سرعته تمام اتوماتیک متصل می‌شود. این وسیله نقلیه می‌تواند به حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر برد ۱۰۰۰ کیلومتر دست یابد. ویژگی‌های حرکتی خودرو با سیستم‌های قفل و تعلیق دیفرانسیل جلو و عقب بیشتر شده است. این وسیله نقلیه می‌تواند از موانع آبی با عمق حداکثر ۷۰ سانتی متر عبور کند.

خودروی زرهی آناکوندا

مشخصات فنی کلی آناکوندا

نوع پروژه: وسیله نقلیه زرهی

توسعه دهنده: کامیون دبا

طول: ۵.۲۷ متر

عرض: ۲.۲۶ متر

ارتفاع: ۲.۲۷ متر

حداکثر سرعت: ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تکنولوژی جنگی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
نیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۶
0
0
....با این ترجمه
نظرات شما